Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #16
    Originally posted by Geijjo View Post
    kosla on 99- 540.ajoittainen nykäisy n 1500 kierrosta ja 40km/h lähtee kiihdyttää pinta kaasulla ni nykii helvetisti mut ku saa kiekkoja noin 2000 ni loppuu.vaihdettu tulpat,bensan suodatin ja vikakoodit luettu.kulutus mittari seilaa melkoisesti ku n vaihteella huuattaa kaasupohjassa.kylmänä toimii kosla ihan ookoo.taajamassa ku ajaa s päällä ni ei nyvi ku kiekat aina 2000.kuulosti et ilman ilmamassamittaria ois pelannu hiukan paremmin ja kulutus jopa tippui mut vähä aikaa ku oli irti ni alkoi taas ja sitten niitä vikakoodeja oli vaikka muille jakaa ja kulutus oli mitä sattuu.
    Originally posted by Geijjo View Post
    sen ilmamassa mittarin johdon irroituksen jälkeen tuli precat lambda cyl ? enpä nyt muista intake air temperature sensor ja se ilmamassamittari,mut ajoin autolla 400km ilman johtoa ennen kuin se paukas noi tauluun ja kulutus pomppas,koodin nollaus ja ilmamassamittarin johto takas ni kulutus tippui ja paska nykii niiku ennenkin.eikä ainakaan heti tullu noi koodit takas.
    Originally posted by Geijjo View Post
    ei mitn.saa kyllä ajelemalla ilman antureitten johtoja kaiken näköisiä koodeja kuten aiemmin kirjoittelin.nytkin ajoin kaikki piuhat kiinni 1300km viikossa eikä löydy vikakoodeja nykiminen välillä pahempaa ja välillä pois.eilen illalla ku kunnolla kiukutteli ni tyhjäkäynnillä bensansuodatin/paineensäädintä kuunnellessa sihinä pätki melkoisesti.se pa-pumppu pitää kyllä kummallista rahinaa,ei ainakaan aikoinaan e36 eikä ruoska e34 pumppukaan kuulostanut noin pahalta.
    Originally posted by Geijjo View Post
    pumppu vaihettu mut paska nykii,nyt menee hermot ton kans.paljon on tapeltu näitten bemareiden kans mut tämä alkaa mennä yli hilseen,vaikka siihen ei nyt paljo tarvita.se on jännä juttu ku ajaa d vähä yli 40 ni nykiminen alkaa mut kesken ku laittaa s ni loppuu.maantiellä ku ajaa silleen et on 80km/h eli 1500 kiekkoja ni pahimmillaan nykii 5sekunnin välein ylämäessä,kuuluu semmonen surina ja kulutusmittari tippuu ja surina loppuu ni nykäisee ja kulutusmittari nousee. tasasella kulkee nykimätä,bensankulutus normaali.
    Tää on kyllä ihme väittelyä tää topic. Painotan: _lue ne vikakoodit_, tule sitten tänne kirjoittamaan mitä se testeri näytti.
    Ymmärrän että vit*ttaa ajaa "rikkinäisellä" autolla mutta tuolla menolla se ei tule korjaantumaan.

    Täälläkin olevat ihmiset ovat yrittäneet arvailla autossasi mahdollisesti olevia vikoja mutta et auta tässä asiassa ketään.
    Vikakoodit antaisivat tovereille mahdollisuuden alkaa sulkea pois erinäisiä mahdollisuuksia.

    Jos siellä kerran on niitä vikakoodeja vaikka muille jakaa niin pitäisköhän ottaa selvää mitä ne kaikki on, ja laittaa se auto kuntoo?
    Tämä paikka on erittäin hyvä vikojen selvitykseen. Turha sieltä vioista on mitään nykimistä eritellä jos 2 sivua on vikakoodeja ja yritetään arvailla pelkästään nykimisen aiheuttajaa. Voi olla monen sattuman summa.

    Eli mars mars vikakoodinlukuun uudestaan ja tiedot tänne!
    Itse olen vieläkin asentotunnistimien puolella
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • -Mage-
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 295
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by peltone View Post
      Eli mars mars vikakoodinlukuun uudestaan ja tiedot tänne!
      Itse olen vieläkin asentotunnistimien puolella
      Ääni tälle
      Käyt lukemassa vikakoodit ja nollaat ne. Sen jälkeen testiajoa kunnes ongelma ilmenee ja uudellleen vikakoodien lukua...
      Näin voidaan tehdä pientä vertailua siitä mitkä on ne "merkitykselliset" tiedot ja kenties löytää se oikea ongelman aiheuttaja. <-Näin siis jos ei ekalla vikakoodienluku kerralla löydetä "syyllistä".

      Comment

      • EOL
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 175
        • Kankaanpää, Finland

        #18
        Itsellä oli omassa 540IA vm.96 vähän samantapaista vikaa et saattoi aina joskus vähän nykii tosin sillä ei ollut nopeuden kans mitään yhtäläisyytä ja välillä kaikki toimi hienosti, mutta luin vikakoodit Carsoftilla niin se ilmoitti et (112 Thortle Valve Potentiometer) Kaasuläpän asentotunnistin ois rikki ja vaihdoin sen ja nyt on taas toiminut ihan ok.
        Eli voisko olla kyse tuosta? :think
        Last edited by EOL; 19-11-2008, 21:17.

        Comment

        • Geijjo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 406
          • Hell Sinki

          #19
          elektromekan äijän kans tapeltiin ton koslan kans ja vikakoodit oli edelleen nolla kuten totesin tossa aikasemminkin,livedata ei tuottanu tulosta mut oskiloskoopilla mitattiin kampuran anturia ni huomattiin et jättää välillä pulssin pois.maanantaina tarttee käydä tilaamassa uus anturi ja toivoa et kosla rupee pelaamaan.kiitosta elektromekan toiminnalle!
          Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
          e39 ///M5 ZzZ
          e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
          F11 530da M-Sport
          Hurley-Durley x2
          Koliseva connection
          Itä-helsingin koiraverkko connection

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Onko imuvuotojen mahdollisuus pois suljettu?
            ...lainaan itseäni?

            Comment

            • Geijjo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 406
              • Hell Sinki

              #21
              imuvuotojakin olen etsinyt brakecleanin kans mut ei löydy.se nykii lämpimänä ja kampuran anturi oskiloskoopilla mitattuna pätkii mut ei muuttunut vaikka vaihdoin anturin just.eikö kellään tosiaankaan ole ideoita?
              Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
              e39 ///M5 ZzZ
              e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
              F11 530da M-Sport
              Hurley-Durley x2
              Koliseva connection
              Itä-helsingin koiraverkko connection

              Comment

              • Geijjo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 406
                • Hell Sinki

                #22
                onkos kellään tietoa mistä kautta tulee kampiakselin anturille käyttöjännite?se pätkii ja siitä todennäköisesti johtuu terävä nykiminen ku katkoo sytytystä.dme rele?mitä kaikkea se rele ohjaa?
                Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                e39 ///M5 ZzZ
                e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                F11 530da M-Sport
                Hurley-Durley x2
                Koliseva connection
                Itä-helsingin koiraverkko connection

                Comment

                • Geijjo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 406
                  • Hell Sinki

                  #23
                  huomasin tossa taas vaihteeks leikkiessäni koslan kaa että kun irrottaa ilmamassamittarin ni obc mukaan koneen lämpötila putoo 106:sta 90-92 ja nykiminen loppuu kunnes lämpötilan saa kikkailtua sen obc mukaan 93+ ni nykiminen alkaa.auto harrastaa kun piuha kiinni ilmastointi pois ni nopeesti ku painasee kaasua ni saattaa sammua mut piuha irti ei saa sammumaan.ideoita?miksi se nykii ku saa lämpötilan 93 tai enemmän?
                  Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                  e39 ///M5 ZzZ
                  e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                  F11 530da M-Sport
                  Hurley-Durley x2
                  Koliseva connection
                  Itä-helsingin koiraverkko connection

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9997
                    • KVLA

                    #24
                    Viallinen ecu?Luulisi kyllä jotain vikakoodeja antavan.Outoa.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #25
                      Oletko nokan anturit vaihtanut? Se toimii karmpuran anturin kanssa yhteistyössä kertoakseen missä kohdin tulee mikäkin sylinteri sytyttää...
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #26
                        Originally posted by Geijjo View Post
                        huomasin tossa taas vaihteeks leikkiessäni koslan kaa että kun irrottaa ilmamassamittarin ni obc mukaan koneen lämpötila putoo 106:sta 90-92 ja nykiminen loppuu kunnes lämpötilan saa kikkailtua sen obc mukaan 93+ ni nykiminen alkaa.auto harrastaa kun piuha kiinni ilmastointi pois ni nopeesti ku painasee kaasua ni saattaa sammua mut piuha irti ei saa sammumaan.ideoita?miksi se nykii ku saa lämpötilan 93 tai enemmän?
                        Jep, kuumanahan tuo livedatan mukaankin muistaakseni kävi. Tosin tuossahan on tuo sähköisesti ohjattu termostaatti jonka perusaukeaminen menee aika kuumalle. Näin äkkiseltään tulisi mieleen että nyt on antureiden tai jopa moottorinohjausyksikön maadoituksista jossakin huono kontakti jolloin anturien arvot sekoittavat toisiaan. Kannattaisi mitata ecun kaikkien maadoituspisteiden ja auton korin väli onko johtavuus kunnossa.

                        Comment

                        • Geijjo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 406
                          • Hell Sinki

                          #27
                          maadotuksista nyt en muuta tiedä ku siinä ecun vieressä konehuoneen puolella on maadotuspiste jonka putsasin,ei muutosta.mitä niitten nokan antureitten vastus arvo pitäs olla ku tossa lämpimänä mittasin ni 2k eikä 20k antanut mitään lukuja mistään nastasta.lämpimänä auto nykii eli vika päällä,pitää mitata aamulla ku auto kylmä ja se toimiikin ok.
                          Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                          e39 ///M5 ZzZ
                          e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                          F11 530da M-Sport
                          Hurley-Durley x2
                          Koliseva connection
                          Itä-helsingin koiraverkko connection

                          Comment

                          • Geijjo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 406
                            • Hell Sinki

                            #28
                            no nyt on sitte laitettu ne nokan anturitkin ei vaikutusta.
                            Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                            e39 ///M5 ZzZ
                            e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                            F11 530da M-Sport
                            Hurley-Durley x2
                            Koliseva connection
                            Itä-helsingin koiraverkko connection

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #29
                              Originally posted by Geijjo View Post
                              no nyt on sitte laitettu ne nokan anturitkin ei vaikutusta.
                              Älä vaihda turhaan. Jos anturin johdon irroittamisella ei ole vaikutusta niin ei ole myöskään sen vaihdolla. Ongelma johtuu muualta; maadoitukset ecm:n liittimeltä mittaukseen yksitellen niin alkaanee löytymään, jollei katkos ole ecm:n sisäinen.

                              Comment

                              • Bimer
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 359
                                • Hkää

                                #30
                                Omassa E39:ssä on muutaman kerran esiintynyt lyhyt vedon katkeaminen nelosvaihteella pintakaasulla ajettaessa, nopeuden ollessa ~60. Vikakoodeja ei ole juuri nyt luettu mutta pari kuukautta sitten kaikki oli ok, jolloin vika jo muistaakseni esiintyi.(M52B20)
                                Anturi-vika tms.?
                                Talvella: Ford Sierra iS
                                Kesällä: E92 335d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎