Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5, E38 vs perus E39 mukavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 M5, E38 vs perus E39 mukavuus

    Ongelma: Olen ajanut yhtä E39 M5:sta eläissäni, auto oli hintaluokkansa halvimpia edustajia, ja tästä on alle vuosi kun ajoin. Auto meni _USKOMATTOMAN_ mukavasti moottoritiellä. Oli vaikea käsittää että auto on 400hp hirmu. Auton ajettavuus tuntui muutenkin olevan tip-top.

    Olen myös ajanut e38:ia, sellaista, joka sisäkunnoltaan näyttää enemmän siltä että sielä olisi käynyt käsikranaatti ja autossa suuren suuret vanteet. Olipa aika shokki kun tämä e38 meni aivan yhtä mukavasti ja luotisuoraan kuin E39 M5, vaikka jarrutuksissa täristi jne, alustan palikat ei ihan siis kohdallaan ollut.

    Sen sijaan eniten olen ajanut E39:jä, ja näitä on melkoisen monta, joista yksikään ei ole mennyt kuin edellä mainitut autot. Aina on jotain (yleensä pientä) sanomista. Kuuluuko tämä asiaan, onko E39 niin paljon halvempi? Vai onko kaikissa ajamissani autoissa ollut vikaa?

    Siis nyt puhutaan siitä lopullisesta silauksesta. Toki parhaat E39:t on menneet melkoisen pehmeästi ja nätisti, mutta se samanlainen säväytys kuin E38 ja M5 kohdalla on puuttunut. Miten ko. autojen alustat eroaa?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • jyrbba69
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2394
    • Kouvola

    #2
    Eipä kyllä kovin suuria eroja ole, kuitenkin kasi koneissa on erilaiset tukivarret ja simpukkaohjaus (kai?) Pitäisi tuntua kyllä melko samalta jos ei ota kaasuun vastaamista mukaan.

    -Jyri
    2015 AMG GTS
    -----------------------------

    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
    [email protected]

    Comment

    • kuukankorpi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 634

      #3
      Kyllähän minäkin pidin ennen e39 hyvänä autona,ja pidän vieläkin.Mutta seiskan jälkeen ne tuntuvat jotenkin rimpuloilta.Eli jos haluaa ajella tyytyväisenä e39:llä,niin ei kannata kokeilla seiskaa.

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #4
        7 jälkeen kun mikään ei tunnu oikein miltään. Ei seiskaa ja 5 voi verrata edes keskenään niin miksi tehdä niin...? Autot on painineet ja tulevat painimaan aina ihan eri luokassa.
        Itse ku kunnostin tämän nykyisen seiskan alustan niin ensimmäisen kerran olen oikeasti ajanut vasta autolla ihan sama minkälainen rengastus on alla niin auto ei vetele tärise kolise tai tee mitään muutakaan...
        Tietty hirvee ero on vielä ajo-ominaisuuksissa kun laitetaan alle 20 profiilin rengas tai sit 65 profiilin rengas...
        Mut elkää verratko kun niitä ei pysty vertaamaan.
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • Lusu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 615
          • Nokia

          #5
          Vittua niitä vertaileen, E38 ON JA PYSYY TEIDEN KUNINKAANA....eikä herneitä kenenkään nenään
          xxxxx

          "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

          Exät:
          E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
          e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
          , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            #6
            Kun koitin seiskan jälkeen E39:siä niin oli kuin oisin hypännyt E39:stä E36:n rattiin....ero kuin yöllä ja päivällä.
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              E38 ja E39 -etutuentahan on liki samanlainen. E39:ssä on vaan sitä pahuksen alumiinia, kun e38 on terästä. Eikä se takapääkään paljoa eroa. Ohjauksessa puolestaan e38 ja e39-v8-mallit on samanlaisia. Mitat tietty on vähän erit. Mutta.. e38 on silti ihan eri auto. On muuten jokseenkin ainut ajamani auto, joka 215/65 R16 -kitkarenkaillakin tuntuu jämäkälle. Yksilöeroja on toki näissäkin, tähän nykyseen verrattuna vanhempi tuttavuus kulki selvästi levottomammin.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Behemoth View Post
                Kun koitin seiskan jälkeen E39:siä niin oli kuin oisin hypännyt E39:stä E36:n rattiin....ero kuin yöllä ja päivällä.
                Tämän allekirjoitan täysin, itellä oli tommone langi seiska tossa kesällä jonku aikaa, siinä sitte yks päivä ajoin kaverin e39:siä nii se tuntu ihan järkyttävän kevyeltä ja pieneltä ajaa, no olihan siinä 300kg pudotus painossa mutta tuntu kyllä aika höyheneltä
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • bmw528
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 210
                  • keskisuomi

                  #9
                  Originally posted by Marko.K View Post
                  Tämän allekirjoitan täysin, itellä oli tommone langi seiska tossa kesällä jonku aikaa, siinä sitte yks päivä ajoin kaverin e39:siä nii se tuntu ihan järkyttävän kevyeltä ja pieneltä ajaa, no olihan siinä 300kg pudotus painossa mutta tuntu kyllä aika höyheneltä
                  2001/7 e39 530ia m touring 1795kg...
                  on löylyä!!!

                  Comment

                  • Behemoth
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 562

                    #10
                    Originally posted by bmw528 View Post
                    2001/7 e39 530ia m touring 1795kg...
                    Ei siinä massassa suurta eroa ole, mutta joku siitä tekee täysin erityyppisen ajettavan E38 vs. E39. Mutta eipä siinä olisikaan mitään järkeä, jos ne olis kaikki korimallit samalaisia ajettavia.
                    E66 730Ld LCI

                    ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                    Comment

                    • Alfredson
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 463
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Yltti View Post
                      Ei seiskaa ja 5 voi verrata edes keskenään niin miksi tehdä niin...? .
                      Miksei täällä koskaan voi verrata toisiaan? 5 ja 7 on kuitenkin autoja molemmat ja käytettynä vielä melkeen samanhintaisia.

                      Lähinnä olen ollut siinä uskossa että vaikka 7 on toki jämäkämmän oloinen kaiken puolin ja hiljaisempi, niin silti itse jousitusmukavuus ei eroaisi niin hirveästi. Ehkä eroaa ehkä ei. Miksi sitten E39 M5 tuntuu yhtä mukavalta perskannikoissa...? Ehkä yksi syy on se, että molemmat, sekä E38 ja E39 M5 on n. 1800kg+ autoja joka saattaa tuoda tiettyä ajomukavuutta, tai sitten ei. Entiedä kunhan spekuloin.
                      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #12
                        Ota Laiva(7), tai pulkka(5)... mahdollisesti kilpapulkka(m5), noita voi vertailla, määritellä rasteja kuponkiin ja ihmetellä...
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Yltti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2792
                          • Kuopio suamen texas

                          #13
                          Originally posted by Alfredson View Post
                          Miksei täällä koskaan voi verrata toisiaan? 5 ja 7 on kuitenkin autoja molemmat ja käytettynä vielä melkeen samanhintaisia.

                          Lähinnä olen ollut siinä uskossa että vaikka 7 on toki jämäkämmän oloinen kaiken puolin ja hiljaisempi, niin silti itse jousitusmukavuus ei eroaisi niin hirveästi. Ehkä eroaa ehkä ei. Miksi sitten E39 M5 tuntuu yhtä mukavalta perskannikoissa...? Ehkä yksi syy on se, että molemmat, sekä E38 ja E39 M5 on n. 1800kg+ autoja joka saattaa tuoda tiettyä ajomukavuutta, tai sitten ei. Entiedä kunhan spekuloin.
                          E38 vs e39 ///M5 mitäs järkee tässä nyt sitten on? Toinen on urheilu auto ja toinen on edustus auto...

                          Normaali alustaisessa e38:ssa ja e39 ///M5:ssä on hirveä ero alustassa tai sitten sen ämmän alusta ei oo ollu kunnossa...
                          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                          F10 525d Xdrive comfort sitte
                          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                          www.rotator.fi

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Behemoth View Post
                            Ei siinä massassa suurta eroa ole, mutta joku siitä tekee täysin erityyppisen ajettavan E38 vs. E39. Mutta eipä siinä olisikaan mitään järkeä, jos ne olis kaikki korimallit samalaisia ajettavia.
                            Kyllä siinä nyt oli vaan 300kg painoeroa, e39 530da sedan about jotai 1650kg ja e38 740iaL 1950kg
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17534
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by bmw528 View Post
                              2001/7 e39 530ia m touring 1795kg...
                              Joo, ja E46 330xda touring 1770kg . "Kevyt" pikkuauto ! vrt E12 520-79 1240kg ja edustus-MB 300SE W126 AUT 1550kg...
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎