e39 abs koodit ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bob9
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 92
    • Leppävirta

    e39 abs koodit ??

    Osaisko joku suomentaa liiteen koodin luettu Carsoftilla ja abs ja acs valot palaa?
    Attached Files
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Pyörintätiedonantaja(anturi) edessä vasemmalla E38/E39 tai edessä oikealla E46 viallinen.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Kokeile ensin ehjää anturia johtoon liitettynä (älä irroita vanhaa vielä). Jos abs valo sammuu tällä voit vaihtaa anturin. Jos ei sammu tulisi mitata johdinten kunto anturiliitännän ja yksikön väliltä. jos tämäkin on ok niin siinä tapauksessa vikaa on yksikössä. E39:ssä kun ovat nuo kaikki edellä mainitut vikavariaatiot tulleet vastaan.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by WSE1 View Post
        Kokeile ensin ehjää anturia johtoon liitettynä (älä irroita vanhaa vielä). Jos abs valo sammuu tällä voit vaihtaa anturin. Jos ei sammu tulisi mitata johdinten kunto anturiliitännän ja yksikön väliltä. jos tämäkin on ok niin siinä tapauksessa vikaa on yksikössä. E39:ssä kun ovat nuo kaikki edellä mainitut vikavariaatiot tulleet vastaan.
        Hmm..:think Eihän se sammu ilman koodien nollausta vasta kun pienessä nopeudessa mikäli pyörimisnopeudet täsmäävät, joten se ei sammu vaikka ehjää anturia kokeilisitkin irrallaan, ja koodien nollauksen jälkeenkin valo syttyy vaikka olisikin ehjä anturi mikäli anturi ei saa pyörimisnopeutta mistään. Eli siis anturi pitää laittaa sille kuuluvaan paikkaan vian toteamiseksi.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Hmm..:think Eihän se sammu ilman koodien nollausta vasta kun pienessä nopeudessa mikäli pyörimisnopeudet täsmäävät, joten se ei sammu vaikka ehjää anturia kokeilisitkin irrallaan, ja koodien nollauksen jälkeenkin valo syttyy vaikka olisikin ehjä anturi mikäli anturi ei saa pyörimisnopeutta mistään. Eli siis anturi pitää laittaa sille kuuluvaan paikkaan vian toteamiseksi.
          ABS yksikkö lähettää mittauspulssia anturilinjoille, ja jos auton paikallaan ollessa kaikki linjat sekä anturit ovat kunnossa, valo kyllä sammuu. Joskus voi tosin tulla tilanne että jokin anturi on hammastuksen kohdalla ja jokin toinen ei jolloin mittauspulssin tulkinnassa tulee ilmeisesti liian suuri eroavaisuus ja valo ei sammu ennenkuin autoa on liikautettu ~kymmenen senttiä...
          Eli anturin kokeilu suoraan johtoon asentamatta paikoilleen toimii kyllä, jos valo ei sammu voi kokeilla liikauttaa autoa hieman ja sen jälkeen käyttää sytytysvirtaa pois ja kytkeä uudelleen.
          Last edited by WSE1; 22-11-2008, 10:15.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            ABS yksikkö lähettää mittauspulssia anturilinjoille, ja jos auton paikallaan ollessa kaikki linjat sekä anturit ovat kunnossa, valo kyllä sammuu. Joskus voi tosin tulla tilanne että jokin anturi on hammastuksen kohdalla ja jokin toinen ei jolloin mittauspulssin tulkinnassa tulee ilmeisesti liian suuri eroavaisuus ja valo ei sammu ennenkuin autoa on liikautettu ~kymmenen senttiä...
            Eli anturin kokeilu suoraan johtoon asentamatta paikoilleen toimii kyllä, jos valo ei sammu voi kokeilla liikauttaa autoa hieman ja sen jälkeen käyttää sytytysvirtaa pois ja kytkeä uudelleen.
            Tuossa tapauksessahan muut anturit antaa pulssin ja kädessäsi oleva anturi ei, joten valo palaa edelleen..?
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Tuossa tapauksessahan muut anturit antaa pulssin ja kädessäsi oleva anturi ei, joten valo palaa edelleen..?
              Autoa liikutetaan ensin, virrat kytketään vasta liikautuksen jälkeen jolloin mikään anturi ei anna pulssia. En ole tarkemmin ehtinyt perehtyä ilmiöön mutta kaiken ollessa kunnossa 90% E39 sammuu valo auton ollessa niillä sijoillaan, 10% pitää liikuttaa hieman jotta valo sammuu.

              Comment

              • kuningas
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 51
                • Kangasala

                #8
                jep itellä kans samaa ongelmaa e39 ssä.

                carsofti sano että vasen etuanturi rikki, noh vaihdoin sen uuteen.
                valot palo kun lähdin ajamaan, sammuivat kohta ja olivat viis sekunttia palamatta kunnes tulivat takaisin.... sellasta..

                GMC Suburban -96
                Seat Cordoba -00
                ex. E39 525 Touring

                kuvia: http://kuningas.pic.fi

                videoita: http://www.youtube.com/profile_videos?user=kunin6as

                Comment

                • bob9
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 92
                  • Leppävirta

                  #9
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  ABS yksikkö lähettää mittauspulssia anturilinjoille, ja jos auton paikallaan ollessa kaikki linjat sekä anturit ovat kunnossa, valo kyllä sammuu. Joskus voi tosin tulla tilanne että jokin anturi on hammastuksen kohdalla ja jokin toinen ei jolloin mittauspulssin tulkinnassa tulee ilmeisesti liian suuri eroavaisuus ja valo ei sammu ennenkuin autoa on liikautettu ~kymmenen senttiä...
                  Eli anturin kokeilu suoraan johtoon asentamatta paikoilleen toimii kyllä, jos valo ei sammu voi kokeilla liikauttaa autoa hieman ja sen jälkeen käyttää sytytysvirtaa pois ja kytkeä uudelleen.
                  Eli vika oli vasemmassa etu anturissa. tein juuri WSE1 ohjeen mukaan.
                  Mutta ihme juttu on se että alkuperäinen vika oli sellanen (josta koko anturinvaihto ruba lähti liikkeelle). ABS&ACS valot rupespalamaan kun autolla oli ajettu jonkin matkaa (lämpimäks). Joten lueskelin foorumia ja tulin tulokseen, että on jompikumpi etuantureista sökö. joten ostin motonetistä anturin jonka laitoin kuskin puolelle paikoilleen ja valot rupes palamaan jatkuvasti eikä auta pyörnpyörittelyt jotta sammuis. Nyt vanhat anturit paikallaan kummassakin etukulmassa ja valot ei pala ja vikamuisti nollattu. Diagnostiikka ilmoittaa status ok. Täytyy tänään käydä ajaan kosla lämpimäks ja starttaa uudestaan ni selviää uusiutuuko vanhavika.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7468
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by bob9 View Post
                    ABS&ACS valot rupespalamaan kun autolla oli ajettu jonkin matkaa (lämpimäks).
                    Boksivikaa veikkaan jos moottorin lämpimäksi ajaminen sytyttää valot. Näin oli ainakin mun autossa.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • claude
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 144
                      • Hollola

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Boksivikaa veikkaan jos moottorin lämpimäksi ajaminen sytyttää valot. Näin oli ainakin mun autossa.

                      Samoin täällä, tervetuloa kerhoon...



                      F31 320d lci
                      ex bemut.
                      e92 325i -07
                      e91 325d -08
                      e60 530da "m-sport" -04
                      e39 525iat -01

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by bob9 View Post
                        Eli vika oli vasemmassa etu anturissa. tein juuri WSE1 ohjeen mukaan.
                        Mutta ihme juttu on se että alkuperäinen vika oli sellanen (josta koko anturinvaihto ruba lähti liikkeelle). ABS&ACS valot rupespalamaan kun autolla oli ajettu jonkin matkaa (lämpimäks). Joten lueskelin foorumia ja tulin tulokseen, että on jompikumpi etuantureista sökö. joten ostin motonetistä anturin jonka laitoin kuskin puolelle paikoilleen ja valot rupes palamaan jatkuvasti eikä auta pyörnpyörittelyt jotta sammuis. Nyt vanhat anturit paikallaan kummassakin etukulmassa ja valot ei pala ja vikamuisti nollattu. Diagnostiikka ilmoittaa status ok. Täytyy tänään käydä ajaan kosla lämpimäks ja starttaa uudestaan ni selviää uusiutuuko vanhavika.
                        Todennäköisesti se valitettavasti tuossa tapauksessa uusiutuu jossakin välissä. Anturien vaihto voi auttaa siinä että niiden signaalitaso oi hieman poiketa, jolloin huonon kytkentälinjan kontaktin läpi menee yksikölle vielä riittävä ohjauspulssi jollain anturilla ja jollakin ei.
                        Vian rajaamiseenhan on tällä hetkellä 1 vaihtoehto : luetaan vikakoodit, jos anturivika -> mitataan anturille menevä johtosarja -> jos ok kokeillaan uudella anturilla tai vaihdetaan antureita ristiin. Jos vika jää edelleen on se abs yksikössä. Jos vika on epäsäännöllinen useimmiten kyse on myös yksikön viasta. Huom. jos valot eivät pala auton ollessa paikallaan mutta liikuessa kyllä vika on pulssikehässä. Jos valot palavat mutta abs toimii vika on mittariston synkronoinnissa ja voidaan nollata yhdistämällä pari pinniä mittariston liittimeltä.

                        Comment

                        • kuningas
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 51
                          • Kangasala

                          #13
                          entä jos vika tulee satunnaisesti ja lähtee valot pois kun käyttää virrat pois. valot syttyy heti tai huomenna?
                          GMC Suburban -96
                          Seat Cordoba -00
                          ex. E39 525 Touring

                          kuvia: http://kuningas.pic.fi

                          videoita: http://www.youtube.com/profile_videos?user=kunin6as

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7468
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by kuningas View Post
                            entä jos vika tulee satunnaisesti ja lähtee valot pois kun käyttää virrat pois. valot syttyy heti tai huomenna?
                            No ainakin mulla boksivika toimi juuri noi. Kylmänä aina OK, mutta kun auto seisoi hetken lämpimällä koneella niin valot syttyi.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • kuningas
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2006
                              • 51
                              • Kangasala

                              #15
                              no miten saan varmistettua tänän boxi vian? missäpäin auto boxi on?
                              GMC Suburban -96
                              Seat Cordoba -00
                              ex. E39 525 Touring

                              kuvia: http://kuningas.pic.fi

                              videoita: http://www.youtube.com/profile_videos?user=kunin6as

                              Comment

                              Working...
                              X