Osaisko joku suomentaa liiteen koodin luettu Carsoftilla ja abs ja acs valot palaa?
e39 abs koodit ??
Collapse
X
-
Kokeile ensin ehjää anturia johtoon liitettynä (älä irroita vanhaa vielä). Jos abs valo sammuu tällä voit vaihtaa anturin. Jos ei sammu tulisi mitata johdinten kunto anturiliitännän ja yksikön väliltä. jos tämäkin on ok niin siinä tapauksessa vikaa on yksikössä. E39:ssä kun ovat nuo kaikki edellä mainitut vikavariaatiot tulleet vastaan.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKokeile ensin ehjää anturia johtoon liitettynä (älä irroita vanhaa vielä). Jos abs valo sammuu tällä voit vaihtaa anturin. Jos ei sammu tulisi mitata johdinten kunto anturiliitännän ja yksikön väliltä. jos tämäkin on ok niin siinä tapauksessa vikaa on yksikössä. E39:ssä kun ovat nuo kaikki edellä mainitut vikavariaatiot tulleet vastaan.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostHmm..:think Eihän se sammu ilman koodien nollausta vasta kun pienessä nopeudessa mikäli pyörimisnopeudet täsmäävät, joten se ei sammu vaikka ehjää anturia kokeilisitkin irrallaan, ja koodien nollauksen jälkeenkin valo syttyy vaikka olisikin ehjä anturi mikäli anturi ei saa pyörimisnopeutta mistään. Eli siis anturi pitää laittaa sille kuuluvaan paikkaan vian toteamiseksi.
Eli anturin kokeilu suoraan johtoon asentamatta paikoilleen toimii kyllä, jos valo ei sammu voi kokeilla liikauttaa autoa hieman ja sen jälkeen käyttää sytytysvirtaa pois ja kytkeä uudelleen.Last edited by WSE1; 22-11-2008, 10:15.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostABS yksikkö lähettää mittauspulssia anturilinjoille, ja jos auton paikallaan ollessa kaikki linjat sekä anturit ovat kunnossa, valo kyllä sammuu. Joskus voi tosin tulla tilanne että jokin anturi on hammastuksen kohdalla ja jokin toinen ei jolloin mittauspulssin tulkinnassa tulee ilmeisesti liian suuri eroavaisuus ja valo ei sammu ennenkuin autoa on liikautettu ~kymmenen senttiä...
Eli anturin kokeilu suoraan johtoon asentamatta paikoilleen toimii kyllä, jos valo ei sammu voi kokeilla liikauttaa autoa hieman ja sen jälkeen käyttää sytytysvirtaa pois ja kytkeä uudelleen.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTuossa tapauksessahan muut anturit antaa pulssin ja kädessäsi oleva anturi ei, joten valo palaa edelleen..?
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostABS yksikkö lähettää mittauspulssia anturilinjoille, ja jos auton paikallaan ollessa kaikki linjat sekä anturit ovat kunnossa, valo kyllä sammuu. Joskus voi tosin tulla tilanne että jokin anturi on hammastuksen kohdalla ja jokin toinen ei jolloin mittauspulssin tulkinnassa tulee ilmeisesti liian suuri eroavaisuus ja valo ei sammu ennenkuin autoa on liikautettu ~kymmenen senttiä...
Eli anturin kokeilu suoraan johtoon asentamatta paikoilleen toimii kyllä, jos valo ei sammu voi kokeilla liikauttaa autoa hieman ja sen jälkeen käyttää sytytysvirtaa pois ja kytkeä uudelleen.
Mutta ihme juttu on se että alkuperäinen vika oli sellanen (josta koko anturinvaihto ruba lähti liikkeelle). ABS&ACS valot rupespalamaan kun autolla oli ajettu jonkin matkaa (lämpimäks). Joten lueskelin foorumia ja tulin tulokseen, että on jompikumpi etuantureista sökö. joten ostin motonetistä anturin jonka laitoin kuskin puolelle paikoilleen ja valot rupes palamaan jatkuvasti eikä auta pyörnpyörittelyt jotta sammuis. Nyt vanhat anturit paikallaan kummassakin etukulmassa ja valot ei pala ja vikamuisti nollattu. Diagnostiikka ilmoittaa status ok. Täytyy tänään käydä ajaan kosla lämpimäks ja starttaa uudestaan ni selviää uusiutuuko vanhavika.
Comment
-
-
Originally posted by bob9 View PostABS&ACS valot rupespalamaan kun autolla oli ajettu jonkin matkaa (lämpimäks).E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by bob9 View PostEli vika oli vasemmassa etu anturissa. tein juuri WSE1 ohjeen mukaan.
Mutta ihme juttu on se että alkuperäinen vika oli sellanen (josta koko anturinvaihto ruba lähti liikkeelle). ABS&ACS valot rupespalamaan kun autolla oli ajettu jonkin matkaa (lämpimäks). Joten lueskelin foorumia ja tulin tulokseen, että on jompikumpi etuantureista sökö. joten ostin motonetistä anturin jonka laitoin kuskin puolelle paikoilleen ja valot rupes palamaan jatkuvasti eikä auta pyörnpyörittelyt jotta sammuis. Nyt vanhat anturit paikallaan kummassakin etukulmassa ja valot ei pala ja vikamuisti nollattu. Diagnostiikka ilmoittaa status ok. Täytyy tänään käydä ajaan kosla lämpimäks ja starttaa uudestaan ni selviää uusiutuuko vanhavika.
Vian rajaamiseenhan on tällä hetkellä 1 vaihtoehto : luetaan vikakoodit, jos anturivika -> mitataan anturille menevä johtosarja -> jos ok kokeillaan uudella anturilla tai vaihdetaan antureita ristiin. Jos vika jää edelleen on se abs yksikössä. Jos vika on epäsäännöllinen useimmiten kyse on myös yksikön viasta. Huom. jos valot eivät pala auton ollessa paikallaan mutta liikuessa kyllä vika on pulssikehässä. Jos valot palavat mutta abs toimii vika on mittariston synkronoinnissa ja voidaan nollata yhdistämällä pari pinniä mittariston liittimeltä.
Comment
-
-
Originally posted by kuningas View Postentä jos vika tulee satunnaisesti ja lähtee valot pois kun käyttää virrat pois. valot syttyy heti tai huomenna?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment