Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 mukavampi ajaa 17-tuumaisilla?
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by Cell View PostPitää muistaa myös että talvirenkaat ovat löysempiä kuin samankokoiset kesärenkaat.
Kyllä E39 on ihan hyvä ajaa vielä 18" ja 19" renkailla, mutta jos nyt välttämättä 17" haluaa niin mikä sitten on parhaimman näköinen onkin vaikeampi juttu. 3-osaisissa kehä vie keskiöltä aika paljon mittoja ja näin ollen 17" näyttää 3-osaisena aika pieneltä E39:n alla. Jos itse pitäisi laittaa 3-osainen vanne E39 alle niin koko olisi vähintään se 18". Tilanne muuttuu täysin toiseksi jos 1-osainen "kelpaa" ja vanteen malli on esim. M6 tai acs type III jolloin puolat jatkuvat vanteen ulkokehälle asti ja tästä syystä vanne näyttää huomattavasti suuremmalta kokoonsa nähden..:think
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostTästä taitaa tässä tapauksessa olla kyse.. Eli esim. Nokian RSi voi muutaman kilometrin jälkeen tuntua pirun mukavalta, mutta mielipide kyllä muuttuu kun metrejä tulee lisää. Sitten kun vaihtaa takaisin kesärenkaat niin huomaa heti millaisilla kumeilla sitä tuli ajettua koko talvi.. Eikä sillä, RSi on pidoltaan ehdottomasti se paras kitkarengas millä itse on tullut ajettua ja pitohan taitaa talvirenkaassa olla kuitenkin se tärkein pointti..
Kyllä E39 on ihan hyvä ajaa vielä 18" ja 19" renkailla, mutta jos nyt välttämättä 17" haluaa niin mikä sitten on parhaimman näköinen onkin vaikeampi juttu. 3-osaisissa kehä vie keskiöltä aika paljon mittoja ja näin ollen 17" näyttää 3-osaisena aika pieneltä E39:n alla. Jos itse pitäisi laittaa 3-osainen vanne E39 alle niin koko olisi vähintään se 18". Tilanne muuttuu täysin toiseksi jos 1-osainen "kelpaa" ja vanteen malli on esim. M6 tai acs type III jolloin puolat jatkuvat vanteen ulkokehälle asti ja tästä syystä vanne näyttää huomattavasti suuremmalta kokoonsa nähden..:think
Sitä ennen autossa oli contin cv3 kitkat koossa 215\55-16 ja auto oli lulla noilla mutta teitty pirun mukava.
Nyt E61:ssä nokian R uutuuskitkat alla 245\40-18 koossa ja ensivaikutelma oli että ompas pirun tukevat renkaat tätä ennen oli 225\55-16 nastat ja ne oli öö mukavat mutta lullat.
No sivusuunnassa Nokian R runko ei jousta mutta pystysuunnassa kyllä ei ole kesärenkaan veroinen ,ilmeisesti painetta pitäisi lisätä.
Paljonko porukka on pitänyt tuon kokoisissa talvirenkaissa painetta ?
Mutta itse asiaan laita vastaava setti kuin Kekkkosen hopeassa e39:ssä niin on mukavuus ja ulkonäkö linjassa.
Jos E39 on madallettu niin 18\19 vannehan tuolla pitää olla alla jottei näytä ihan kottikärryn pyöriltäF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment