memebuy23buy

E39:n vakkarin jälkiasennus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1998
    • Tampere

    E39:n vakkarin jälkiasennus?

    Eli kuinka paljon maksaa ja kuinka iso homma on itse jälkiasentaa E39:iin vakionopeudensäädin ?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by pheno View Post
    Eli kuinka paljon maksaa ja kuinka iso homma on itse jälkiasentaa E39:iin vakionopeudensäädin ?
    Kustannukset riippuu vuosimallista
    Last edited by buksin-1; 08-12-2008, 11:38.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8094
      • Willähde

      #3


      Jos tuosta jää vielä jotain epäselväksi niin "vakionopudensäädin + e39" hakusanat tuottavat muutaman osuman.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1998
        • Tampere

        #4
        Originally posted by buksin-1 View Post
        Kustannukset riippu vuosimallista
        Kyseessä olisi -01 Touring

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by pheno View Post
          Kyseessä olisi -01 Touring
          Silloin riittää johtosarja ja nappulapaneeli rattiin (riippuu myös mikä ratti nyt on?), asennus n. 30 min.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1998
            • Tampere

            #6
            Originally posted by buksin-1 View Post
            Silloin riittää johtosarja ja nappulapaneeli rattiin (riippuu myös mikä ratti nyt on?), asennus n. 30 min.
            Ratti mallia perus, eli ei ole monitoimiratti. Vaatinee siis myös erillisen viiksen?
            Last edited by pheno; 08-12-2008, 11:44.

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by pheno View Post
              Ratti mallia perus, eli ei ole monitoimiratti. Vaatinee siis myös erillisen viiksen.
              Ei vaan, jos ratti on vakiomallia, pitää siihen ostaa ns. MF bägi eli airbag, jossa reunoissa on ne nappulat valmiina.
              Toinen vaihtoehto on hommata heti esim. sportti ratti, jossa nappulat ovat erillään bägistä (sporttirateissa eri bägi, kuin vakiossa).
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Ratin/bagin vaihdon lisäksi tarvitaan myös johtosarja. Ohjeaika asennukselle on 1,5-2h
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Ei vaan, jos ratti on vakiomallia, pitää siihen ostaa ns. MF bägi eli airbag, jossa reunoissa on ne nappulat valmiina.
                  Toinen vaihtoehto on hommata heti esim. sportti ratti, jossa nappulat ovat erillään bägistä (sporttirateissa eri bägi, kuin vakiossa).
                  Onko noissa rattiin tulevissa napeissa jotain "älyä" jos ei voi kytkeä esim. erilliseen viikseen noita nappeja?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    Onko noissa rattiin tulevissa napeissa jotain "älyä" jos ei voi kytkeä esim. erilliseen viikseen noita nappeja?
                    vakkarin viiksi ja E39:think
                    Onhan noissa ratin nappuloissa muutakin kun pelkkä vakkari....
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by buksin-1 View Post
                      vakkarin viiksi ja E39:think
                      Onhan noissa ratin nappuloissa muutakin kun pelkkä vakkari....
                      Siis ajattelin tuota ihan periaatteellisella tasolla kun tässä topicissa aiemmin viiksestä tuli puhe. Tuossa toisessa topicissa kyllä näyttikin olevan juttua, että tällainen viiksi asennus on mahdollista jos nyt joku sellasta haluaa tehdä. Onkos niitä ratin muita nappeja vaikea saada toimimaan?
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1178
                        • Tuusula

                        #12
                        E39 530iAT, vuosimalli 2002 (valmistettu 2001/10). Autossa uudempi M-ratti ilman vakkaria+nappeja. Kuinka kallis operaatio olisi istuttaa vakkari + napit tähän rattiin?
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by 174000 View Post
                          E39 530iAT, vuosimalli 2002 (valmistettu 2001/10). Autossa uudempi M-ratti ilman vakkaria+nappeja. Kuinka kallis operaatio olisi istuttaa vakkari + napit tähän rattiin?
                          Nappulapaneeli satasen, johtosarja n. 30-40e + asennus. Pistä privaan, jos tarviit osat tai asennuksen
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • jones69
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 510
                            • Myrskylä

                            #14
                            Eli onko asia näin, että jostain vuodesta ylöspäin on kaikki tarvittava lukuunottamatta nappeja ja johtosarjaa?! Oma autoni on -96:nen ja siinä näyttäisi olevan kaikki samat härvelit/vaijerit jne. kaasuläpn yhteydessä kun kaverin 97:ssa jossa on vakkari...? :think
                            E91 320d ///M-Sport "Voll"

                            E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              #15
                              Originally posted by jones69 View Post
                              Eli onko asia näin, että jostain vuodesta ylöspäin on kaikki tarvittava lukuunottamatta nappeja ja johtosarjaa?! Oma autoni on -96:nen ja siinä näyttäisi olevan kaikki samat härvelit/vaijerit jne. kaasuläpn yhteydessä kun kaverin 97:ssa jossa on vakkari...? :think
                              Lähteeko läpältä vaijeri myös kaasuvaijerin lisäksi vasemmalle iskaritornille, jossa on musta vakkarin moottori?

                              Comment

                              Working...
                              X