memebuy23buy

E39 valopäivitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patu
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 542
    • Porvoo

    #16
    Itse ostin Ebaysta Depon enkelit ja ainakin parin kuukauden kokemuksella olen ollut niihin ihan tyytyväinen, ainakin ovat valoteholtaan paremmat kuin alkuperäiset samentuneet linssit.


    Tiedän kyllä että Hella on Hella-laatua, mutta ihan hyvin näilläkin on nähnyt, varsinkin E34 tuikkujen jälkeen
    BMW F30 330e LCI
    Buick Riviera 455cid -71


    Volvo V70 mk III - Ex
    Jaguar F-Pace - Ex
    Camaro 3gen - Ex
    Subaru Levorg - Ex
    Volvo V60 - Ex
    Porsche 924 - Ex
    BMW 1502 -76 - Ex
    The Best or Something - Ex
    BMW e39 540iA touring - Ex
    BMW e34 525iA touring - Ex
    BMW e34 520i -Ex
    etc.....

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #17
      Hyvännäkönen on tuokin... Paljonko maksoi, ja onko nuo enkelirinkulat toteutettu Celis-tekniikalla (valokuitu), vai onko siellä polttimot (=vikaherkkä) ?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • patu
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 542
        • Porvoo

        #18
        Maksoi 289+postikulut, enkulit on polttimoilla
        BMW F30 330e LCI
        Buick Riviera 455cid -71


        Volvo V70 mk III - Ex
        Jaguar F-Pace - Ex
        Camaro 3gen - Ex
        Subaru Levorg - Ex
        Volvo V60 - Ex
        Porsche 924 - Ex
        BMW 1502 -76 - Ex
        The Best or Something - Ex
        BMW e39 540iA touring - Ex
        BMW e34 525iA touring - Ex
        BMW e34 520i -Ex
        etc.....

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #19
          Alrite kiitos, kallistun Hellaan siis.

          Vielä yksi syy, miksen laita Xenoneita (koko paketinhan saisi n. 1350e hintaan, sisältäen kaiken pre-facelift autoon tarvittavan sälän) on, että omassa autossani ei ole ajovalonpesimiä puskimessa.

          Nekin varmaan saa jälkiasennettua, mutta mitähän sarja maksaa, ja asennus lienee sen verran paskamainen homma, että se pitäis jollain teettää...

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by teropa View Post
            Hyvännäkönen on tuokin... Paljonko maksoi, ja onko nuo enkelirinkulat toteutettu Celis-tekniikalla (valokuitu), vai onko siellä polttimot (=vikaherkkä) ?
            Ja ettei suunnatonta pettymystä tule, niin tuo Celis-tekniikka ei sitten määritä valonlähteeksi mitään ihmeellistä, vaan esimerkiksi Hellan etuvaloissa on juurikin polttimot. Kyse on enemmänkin tuon valon "reitittämisestä", tässä tapauksessa rinkulaksi, ja Hellan celis-takavalojen tapauksessa vaakatasoisiksi viivoiksi.
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by teropa View Post
              Nekin varmaan saa jälkiasennettua, mutta mitähän sarja maksaa, ja asennus lienee sen verran paskamainen homma, että se pitäis jollain teettää...Tero
              Alkuperäiset pesimet saa 170-200 eurolla. Asennus vaatii tietty aika paljon purkamista ja johtosarjalle korin läpivientireiän poraamista yms. Silti aika helppo juttu, vaikka aikaahan siinä menee.

              Tuo 1350 euron hinta-arvio xenoneista on kyllä aika raju, tai no merkkiliikkeessä ne varmaankin maksaa tuon verran.
              E39 528iA

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by TJJ View Post
                Alkuperäiset pesimet saa 170-200 eurolla. Asennus vaatii tietty aika paljon purkamista ja johtosarjalle korin läpivientireiän poraamista yms. Silti aika helppo juttu, vaikka aikaahan siinä menee.
                Merkkiliikkeestä saa alkup. rojut alle 200:lla? Tiedätkö saako noita pesureita mistään muualta jälkiasennustarkoituksissa? Muistaakseni joskus törmäsin johonkin Hellan jälkiasennussarjaan, mutten nyt löydä moista mistään.
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7468
                  • Oulu

                  #23
                  Tässä samassa voisi kysyä että onko kukaan päässyt käytännössä vertaamaan pre-facelift-xenonien valotehoa noihin Hellan facelift-xenoneihin?

                  Kiinnostais onko merkittävää eroa ja varsinkin kaukovaloissa?

                  Ja onko kokemusta käyttää kaukovaloissa jotain tuollaisia xenonien värisiä polttimoita, siis vain siksi että ois vähän enemmän samansävyinen valo. Tehoa tuskin tulee noilla lisää.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #24
                    TJJ,

                    Tuo hinta-arvio on suoraan xenonvalot.com:sta, jossa on koko paketille hinta. Minusta se on linjassa sen kanssa, mitä nuo osaset tulis maksaan erikseen (umpiot, adapterikaapelit, ballastit jne.).

                    Alkaa tuo Xenon-päivitys kyllä vaikuttamaan vittumaiselta, kun pitää johtosarjoja vedellä yms. En ole kuitenkaan niin guru, että viittisin alkaa bemaria raapimaan jos en ole aivan varma että tiedän mitä teen. Jospa sitä vaan sitten ostais nuo perus-hellat niillä sinisillä lampuilla... , ja seuraavassa autossa sitten kattois vuosimallin kerralla kohdalleen.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3121
                      • Välisuomi

                      #25
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Tehoa tuskin tulee noilla lisää.
                      Käsittääkseni juuri tuo teho kasvaa Xenoneilla. Värisävy tulee vain kaupan päälle. Näin ainakin Jartsa02 kertoi modinsa jälkeen.
                      ---

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7468
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Käsittääkseni juuri tuo teho kasvaa Xenoneilla. Värisävy tulee vain kaupan päälle. Näin ainakin Jartsa02 kertoi modinsa jälkeen.
                        Juu, tietysti oikeilla xenoneilla, mutta tarkoitin noita värjättyjä halogeeneja, eli onko niistä mihinkään jos haluaa että kaukovalot ois samanväriset kuin lähivalo-xenonit?
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Moonshine View Post
                          Merkkiliikkeestä saa alkup. rojut alle 200:lla? Tiedätkö saako noita pesureita mistään muualta jälkiasennustarkoituksissa? Muistaakseni joskus törmäsin johonkin Hellan jälkiasennussarjaan, mutten nyt löydä moista mistään.
                          Nuo alkuperäiset osat (sarja ja pari letkua) maksaa Saksassa n. 170 euroa. Tuo sarja pitäisi koodata, mutta hyvin se toimi ilman koodaustakin ja käyttölogiikkakin toimi, siis ettei se joka kerta pese valoja jne. Koodautin sen sitten samalla kun navin, mutta eipä siinä mitään muutosta tullut.
                          Hellan sarja on toinen vaihtoehto, kyllä sitä pitäisi yhä olla myynnissä, mutta en nähnyt järkeä sen ostossa kun se maksoi enemmän. Esim. tuossa:http://www.x-tuning24.de/pd1794582704.htm?categoryId=90
                          E39 528iA

                          Comment

                          • JonasG
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 2160
                            • Porvoo/Helsinki

                            #28
                            Ehdottomasti Hellat ja xenoneilla!!

                            Comment

                            • Touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1310
                              • Järvenpää

                              #29
                              E39 valopäivitys

                              Kyseessä -97 E39 touring alkuperäisillä xenoneilla, johon pitäisi saada päivitettyä etuvalot.

                              Kertokaa viisammat miten edetään jos haluaa pysyä "järki" budjetissa, kyseessä kuitenkin käyttis. Facelift olisi se mitä haetaan, ei viitsisi tuhlata rahojaan vanhanmallin kirkasvilkkuisiin plekseihin.
                              Last edited by Touring; 16-12-2008, 19:59.
                              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16444
                                • Leppävirta

                                #30
                                Mulla sama projekti, kuuntelen vinkkejä myös. Ja mulla -97 Touring ja xenoneilla. Myös takavalo päivitystä on mielessä joten vinkkejä ja linkkejä mistä erilaisia malleja hakea.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X