Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d manuaalilaatikko temppuilee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ////3
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 399
    • Lahti

    e39 530d manuaalilaatikko temppuilee.

    Eli vikana on vaihteiden päällemeneminen ja niiden pois lähteminen. Pahiten ongelma ilmenee kun kiihdyttää ykkösellä ja pitäisi laittaa kakkostasilmään. Tällöin ykkönen ei ensin meinaa edeslähtee poispäältä ja kun saa vaihteen vapaalle niin ei meinaa kunnolla kakkonen mennä päälle. sama jatkuu kakkoselta kolmoselle ja jne. Pienempää laittaessa vaihteet eivät mene päälle kuin välikaasulla taikka todella ajankanssa vaihtamalla mikä ei vastaa normiajasta mitenkään. Kytkimen tuntuma on normaali ja yritin jo ilmatakkin kytkintä tuloksetta. Vika tuli kohtuu nopeasti muutaman tuhannenkilsan aikana. Laatikkoon on uusittu castrolin synteettiset öljyt noin tuhatkilometriä sitten, toimenpiteellä ei ollut mitään apua vikaan.
    Auto on vm.-99 ja ajettu. 290tkm.

    Joutuuko tässä alkaa tekemään laatikkoon remonttia vai kytkimen suunnalle? :think


    Jos jollain ollut samanlaista vikaa niin vihjeitä viasta otetaan vastaa
    Usvaa putkeen
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #2
    Originally posted by ////3 View Post
    Eli vikana on vaihteiden päällemeneminen ja niiden pois lähteminen. Pahiten ongelma ilmenee kun kiihdyttää ykkösellä ja pitäisi laittaa kakkostasilmään. Tällöin ykkönen ei ensin meinaa edeslähtee poispäältä ja kun saa vaihteen vapaalle niin ei meinaa kunnolla kakkonen mennä päälle. sama jatkuu kakkoselta kolmoselle ja jne. Pienempää laittaessa vaihteet eivät mene päälle kuin välikaasulla taikka todella ajankanssa vaihtamalla mikä ei vastaa normiajasta mitenkään. Kytkimen tuntuma on normaali ja yritin jo ilmatakkin kytkintä tuloksetta. Vika tuli kohtuu nopeasti muutaman tuhannenkilsan aikana. Laatikkoon on uusittu castrolin synteettiset öljyt noin tuhatkilometriä sitten, toimenpiteellä ei ollut mitään apua vikaan.
    Auto on vm.-99 ja ajettu. 290tkm.

    Joutuuko tässä alkaa tekemään laatikkoon remonttia vai kytkimen suunnalle? :think


    Jos jollain ollut samanlaista vikaa niin vihjeitä viasta otetaan vastaa
    Kytkin ei irroita, vika työsylinterissä...jompi kumpi sylinteri, veikkaan ylempää.
    Last edited by schwarze; 29-12-2008, 00:44.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • ////3
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 399
      • Lahti

      #3
      Ykkönen kyllä menee paikallaa hyvin päälle. Voisiko vika olla kytkimen akselin rasvauksessa? Vika ei kylläkään helpota vaikka kone olisi lämminkin.
      Usvaa putkeen

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Originally posted by ////3 View Post
        Eli vikana on vaihteiden päällemeneminen ja niiden pois lähteminen. Pahiten ongelma ilmenee kun kiihdyttää ykkösellä ja pitäisi laittaa kakkostasilmään. Tällöin ykkönen ei ensin meinaa edeslähtee poispäältä ja kun saa vaihteen vapaalle niin ei meinaa kunnolla kakkonen mennä päälle. sama jatkuu kakkoselta kolmoselle ja jne. Pienempää laittaessa vaihteet eivät mene päälle kuin välikaasulla taikka todella ajankanssa vaihtamalla mikä ei vastaa normiajasta mitenkään. Kytkimen tuntuma on normaali ja yritin jo ilmatakkin kytkintä tuloksetta. Vika tuli kohtuu nopeasti muutaman tuhannenkilsan aikana. Laatikkoon on uusittu castrolin synteettiset öljyt noin tuhatkilometriä sitten, toimenpiteellä ei ollut mitään apua vikaan.
        Auto on vm.-99 ja ajettu. 290tkm.

        Joutuuko tässä alkaa tekemään laatikkoon remonttia vai kytkimen suunnalle? :think


        Jos jollain ollut samanlaista vikaa niin vihjeitä viasta otetaan vastaa
        Mulla oli aikoinaan E36 M3:ssa hieman samanlaisia oireita.Ajettu tosin puolet noista sinun ajomääristäsi.Kokeilin itsekkin kikkailla eri öljyilläkin ja juuri noilla synteettisillä meni vieläkin huonommaksi.Eipä auttanut,kun pudottaa laatikko pois ja laittaa uusi kytkinpaketti.Vanaha kytkin oli ihan ok. näköinen silmämääräisesti.Kitkapintojakin olisi vielä riittänyt,mutta kun ei vaan toiminut.Epäilin itsekkin kuivaa/hirttävää kytkimen pooritusta syylliseksi.Uudella kytkinpaketilla kytkin kuitenkin herkkeni huomattavasti ja laatikkokin alkoi taas toimia.

        Jos noilla kilometreillä mennään vielä orkkiskytkimellä,niin eipä tarvi olla kummoinen velho,jos osaa ennustaa sen olevan finaalissa.Mutta jos kierrossa on jo uusittu kykin,niin mitähän silläkin on sitten ajettu ja onko kykin ollut kovilla esim. asuntovaunu käytössä tms...

        Comment

        • ////3
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 399
          • Lahti

          #5
          Uusi kytki saapui ja odottaa nytten asennusta. Vika ilmeisesti testailujen perusteella kuivunut kytkinakseli. Ei viitsi aukaista ilman että laittaa uutta kytkintä, näillä kilsoilla. Eikä sitä aleta jokavuosi aukomaan.
          Usvaa putkeen

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎