Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 pyöränlaakeri

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heikoin
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 29
    • Suomi

    #46
    Moi.

    Onko tuolla L/R merkinnällä todellista merkitystä?
    Laitoin iskarit paikoilleen, ilman kohdistusta, koska ei kuran alta mitään merkkejä tullut huomattua. En ole mitään erikoista ajaessa huomannut.

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      #47
      Originally posted by heikoin View Post
      Moi.

      Onko tuolla L/R merkinnällä todellista merkitystä?
      Laitoin iskarit paikoilleen, ilman kohdistusta, koska ei kuran alta mitään merkkejä tullut huomattua. En ole mitään erikoista ajaessa huomannut.
      Varmaankin tuolla merkillä on haluttu varmistaa, että jousi asettuu sille tarkoitettuun asentoon ja toimii joustoissa optimaalisesti, se alapään jousilautanenhan on soikea ja epäsymmetrinen. Kurassa ne merkit mullakin oli, mutta harjaa näyttämällä tulee esiin. Voi olla, että normiajossa ei huomaa, mutta kääntäisin ne kyllä merkkien osoittamaan kohtaan.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • petterihi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 623
        • Kerava

        #48
        Vaihdoin tänään omaan E39 523:een eteen molemmin puolin laakerit. Autolla ajettu 219tkm, Suomi-auto aika tarkalla historialla. Meteli kasvoi viikon ajoilla melko pahaksi, joten heti ensimmäisenä mahdollisena ajankohtana auto tallille. Sen verran kurkkasin etukäteen alle, että iskari on pitkää mallia oleva Sachs, joten ihan heittäen ei onnistuisi.

        Mallia tähän hain bimmerforumin postauksesta.

        Osat tilasin Autonvaraosat24.fi (Autodoc GmbH), FAG laakerit siis tuli eteen. Matkalla tallille Motonettiin ja koriin ruuvilukitetta, MTX Tools Silmukka-avain 18-19 mm (76-1806) ja MTX Tools Hylsy 18 mm 3/8" (76-8018).

        Jarrukamat pois ja takapään kaksi pulttia pyssyllä pois. Sitten pikkuhylsy, jatko ja räikkä yhdistelmällä avaamaan etupuolen ylempää vähäsen. Alempi sitten tuolla silmukka/lenkkiavaimella, kunhan siitä oli ottanu aika reilusti penkkihiomakoneessa pois. Kyseinen Motonetin avain ei ole ihan paras, hampaat ovat vähän kaikkeen tarkoitettu (tuuma ja joku torx myös), joten tarkkana sai olla ettei pyörähtänyt. Jonkinlainen jatkovarsi tai kaveri joka on muistanut syödä aamupuurot on avuksi.

        Kasaus oli sitten leikkiä pienen jumpan jälkeen. Tällä tavalla jää iskarin löysääminen pois mutta aika ähellys silti.
        Last edited by petterihi; 26-11-2016, 21:41. Reason: linkki
        E39 523iA Touring -00
        --
        E39 523 osia edullisesti
        Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #49
          Originally posted by petterihi View Post
          Vaihdoin tänään omaan E39 523:een eteen molemmin puolin laakerit. Autolla ajettu 219tkm, Suomi-auto aika tarkalla historialla. Meteli kasvoi viikon ajoilla melko pahaksi, joten heti ensimmäisenä mahdollisena ajankohtana auto tallille. Sen verran kurkkasin etukäteen alle, että iskari on pitkää mallia oleva Sachs, joten ihan heittäen ei onnistuisi.

          Mallia tähän hain bimmerforumin postauksesta.

          Osat tilasin Autonvaraosat24.fi (Autodoc GmbH), FAG laakerit siis tuli eteen. Matkalla tallille Motonettiin ja koriin ruuvilukitetta, MTX Tools Silmukka-avain 18-19 mm (76-1806) ja MTX Tools Hylsy 18 mm 3/8" (76-8018).

          Jarrukamat pois ja takapään kaksi pulttia pyssyllä pois. Sitten pikkuhylsy, jatko ja räikkä yhdistelmällä avaamaan etupuolen ylempää vähäsen. Alempi sitten tuolla silmukka/lenkkiavaimella, kunhan siitä oli ottanu aika reilusti penkkihiomakoneessa pois. Kyseinen Motonetin avain ei ole ihan paras, hampaat ovat vähän kaikkeen tarkoitettu (tuuma ja joku torx myös), joten tarkkana sai olla ettei pyörähtänyt. Jonkinlainen jatkovarsi tai kaveri joka on muistanut syödä aamupuurot on avuksi.

          Kasaus oli sitten leikkiä pienen jumpan jälkeen. Tällä tavalla jää iskarin löysääminen pois mutta aika ähellys silti.
          MTX työkalut ei ole allekirjoittanutta ainakaan vakuuttaneet. MTX t-torx hylsyn kärki katkesi yhden kansirempan yhteydessä kun olin kiristämässä kannenpultteja momenttiin (eka kerta kun ko. hylsyä käytettiin, joten sitä ei oltu kaltoikohdeltu pulttipyssyllä tms.). IKH:n vastaava hylsy sitten kesti moitteetta.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14509
            • Oulu

            #50
            Se iskarotolpan löysääminenki on sen verran nätti että miksipä ei, kun helpottaa laakerin vaihtoa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎