Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Läpivientiä hytistä konehuoneeseen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datheme
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 18
    • OULU / Haukipudas

    e39 Läpivientiä hytistä konehuoneeseen?!

    Elikkä olis tarvetta saada johto(ja) vedettyä pirtistä konehuoneen puolelle, mutta mitään valmista läpivientipaikkaa en ainakaan löytäny/hoksannu. Onko jollain tietoa että ONKO e39ssä valmista kohtaa jossain, kun ei viittis alkaa poraileen mitään reikiä summassa sinne. Ainakin nuissa edellisissä bemuissa (e34 ja e36c) on ollu valmis reikä tiiviste kumilla suojattuna.
    Jotain vihjettä tarttis saada piakkoin, ehtis hoitaan tuon homman ennen inttiin lähtöä 12pvä
    Alla Saksan tuliainen E39 530dA Touring

    Exät: (ei syrjähyppyjä merkissä)

    E34 520i kauppakassi/kakos auto
    E39 523iA 10"x18" huulivalssit
    E36 325i vanos Cupe lowrider
    E34 520i alpinweiss
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Ainakin kuskin puolella on läpivienti ilmasuodattimen kotelon alapuolella. Uskoisin samanlaisen läpiviennin löytyvän myös apparin puolelta.

    Suodattimen kotelon saa irti irroittamalla suodattimen kannen, kiiltävän sokan iskarin yläpään takapuolelta ja konepeiton tiiviste kotelon päältä. Koko muovipalikka nousee ylös pienellä kääntelyllä.

    EDIT: Tuo tulipeltiin menevä "hormi" tosiaan unohtui.. Kentsu selittää asian paremmin tuossa alempana. Jokatapauksessa puolen minuutin homma...
    Last edited by kaol; 12-01-2009, 21:39.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • datheme
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 18
      • OULU / Haukipudas

      #3
      Originally posted by kaol View Post
      Ainakin kuskin puolella on läpivienti ilmasuodattimen kotelon alapuolella. Uskoisin samanlaisen läpiviennin löytyvän myös apparin puolelta.

      Suodattimen kotelon saa irti irroittamalla suodattimen kannen, kiiltävän sokan iskarin yläpään takapuolelta ja konepeiton tiiviste kotelon päältä. Koko muovipalikka nousee ylös pienellä kääntelyllä.
      OK, kiitän! täytyy käydä tutkimassa ensi tilassa asiaa! vänkärin puolelta oli jostaki sen suodatin kotelon alapuolelta vedetty sisätilan haarotus kaapeli vaan oli sen verran hankalan näköinen paikka että antoin olla. mutta jos sen kotelon saa nätisti pois niin sehän helpottaa kummasti asiaa.
      Alla Saksan tuliainen E39 530dA Touring

      Exät: (ei syrjähyppyjä merkissä)

      E34 520i kauppakassi/kakos auto
      E39 523iA 10"x18" huulivalssit
      E36 325i vanos Cupe lowrider
      E34 520i alpinweiss

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Defan sivulta löytyy kyllä pdf:nä kuvalliset asennusohjeet joten sieltä etsimään. Hieman siinä joutuu porailemaan kylläkin. Itse laitatin liikkeessä.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by datheme View Post
          OK, kiitän! täytyy käydä tutkimassa ensi tilassa asiaa! vänkärin puolelta oli jostaki sen suodatin kotelon alapuolelta vedetty sisätilan haarotus kaapeli vaan oli sen verran hankalan näköinen paikka että antoin olla. mutta jos sen kotelon saa nätisti pois niin sehän helpottaa kummasti asiaa.
          Raitisilmasuodatinkotelokaan ei lähde asiallisesti irti ihan vaan ohjeella "ruuvit, mutterit ja muut kiinnittimet irti ensin", tuon on huoltokin tehnyt mm. meikäläiselle päin persettä.
          Muistaakseni ihan aluksi irroitetaan koteloa ympäröivä tiiviste, joka painautuu konepeltiin sen ollessa kiinni. Sitten täytyy irroittaa tulipeltiin menevä sisäilman imuhormi. Ensin irti kotelon puolelta irroittamalla putken ympärillä oleva panta, sitä täytyy kiriä liitoskohdasta jotta napsahtaa pannan toisesta päästä irti. Tämän jälkeen putki lähtee tulipellistä kääntämällä, kätisyyksiä en muista mutta kokeilemalla selviää, muistaakseni se putken suu täytyy kääntää ylöspäin. Kiinnityksessä kannattaa varmistaa että menee kunnolla koska muuten autoon tulee sisäilmaa konehuoneen puolelta ohi suodattimien. Tuon "hormin" irroituksen jälkeen voi kikkailla sen itse suodatinkotelon irti.
          Näin oli ainakin minun '97:ssa.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎