Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d toinen akku weballe...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aragon
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 54
    • Lohja

    e39 530d toinen akku weballe...

    eli, semmosta aattelin jos laittais weballe oman akun. oon kiintyny siihen et aina on sisätilat ja kone lämmin kun lähtee liikkeelle. ongelma onkin lähinnä aamuisin kun on ollu reilummin pakkasta ja pikkumatkoja ajettavana, tuntuu välil et lähtee laiskasti käyntii ja joku kertahan ei sit lähe... (akku on uusi 110Ah)
    jos joku on tällaista toteuttanu, olisin kiinnostunu..
    millanen akku weballe, koko, minkä tyyppinen? jotenki pitäis kytkeä et latautuis niinkuin auton akku ja weba ottais virtansa vain siitä ja mihin sen akun piilottais siististi( jos joku pieni geeliakku riittäis senhän mahtuis änkee pellin alle..)
    Tällaisista tiedoista olisin kiitollinen! akkulaturi ja johtoviritykset ei oikeen kiinnosta kun se webaston idea olis toimii omana itsenäisenä lisä- ja esilämmittimenä:think tää on tietysti vaan mun mielipide...
    kiittää etukäteen!
    ARAGON
    E61 530d M
    E39 523i
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #2
    Muuten hyvä idea, mutta miten oot ajatellu saada sen lisäakun pysymään täydessä varauksessa....jos kerran ajomatkat on niin lyhyitä, ettei auton oma akkukaan ehdi latautua? :think
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      #3
      Kyllä se akkulaturi vain paras ratkaisu tuohon olisi. Esim defan tai ctek:in laturi. Tai sitten jätät auton käymään joksikinaikaa, mutta sekään nyt ei ole kovin hyvä idea
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • aragon
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 54
        • Lohja

        #4
        Originally posted by JTP View Post
        Muuten hyvä idea, mutta miten oot ajatellu saada sen lisäakun pysymään täydessä varauksessa....jos kerran ajomatkat on niin lyhyitä, ettei auton oma akkukaan ehdi latautua? :think

        korjausta aiempaan, siis usein mulla on aamuisin pari paikkaa kodin lähellä missä asioin ennen varsinaista työmatkaa n.40km ja viikonloppuisin ei useinpaan ole auto sellaisessa paikassa jossa olis virtaa tarjolla. eli lataus ei ole ongelma mut en haluais weballa käyttää auton akkua. mulla ainakin webasto kuluttaa aika paljon virtaa kun lämmittää moottoria ja sisä tiloja, ja sit tietty tarvittaes ajon aikana lisä lämmittimenä.
        eli haluaisin et auton akku olis aina täydes latinkis vaik kuinka paljon webastoa käyttäisin....
        ARAGON
        E61 530d M
        E39 523i

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          Originally posted by aragon View Post
          eli haluaisin et auton akku olis aina täydes latinkis vaik kuinka paljon webastoa käyttäisin....
          Mutta eihän se Webasto käynnisty jänniterajoituksen takia, jos sitä käyttävä toinen akku on vajaassa latingissa. Lisäksi sisäpuhaltimen virrat tulisivat kuitenkin pääakulta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • bember
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 479
            • Kirkkonummi

            #6
            boosted power supply

            E32 730 -92, tehdasasennettu weba ja erillisakku 25Ah takakontissa, lienee kytköksissä pääakkuun - rele välissä. Laturi on 140A (varustelistalla
            "boosted power supply") hyvin on aina toiminut (saksantuonti 2005), eikä koskaan akut hyytyny, vaikka ajot ovat vain 15 kilometriä kerralla!

            Comment

            • aragon
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 54
              • Lohja

              #7
              Originally posted by bember View Post
              E32 730 -92, tehdasasennettu weba ja erillisakku 25Ah takakontissa, lienee kytköksissä pääakkuun - rele välissä. Laturi on 140A (varustelistalla
              "boosted power supply") hyvin on aina toiminut (saksantuonti 2005), eikä koskaan akut hyytyny, vaikka ajot ovat vain 15 kilometriä kerralla!

              TÄTÄ mä tarkoitin
              ARAGON
              E61 530d M
              E39 523i

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by aragon View Post
                TÄTÄ mä tarkoitin
                Mutta sinun tapauksessasi suurin osa virrasta tulisi edelleen pääakulta, sillä lämmityslaitteen puhallin ja käyttöpaneeli ottaa sähköt auton järjestelmän kautta.
                Hommaa yksi oikeasti hyvä akku ja sille kiinteä laturi, niin ei tarvitse pelätä virransaannin kanssa.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Exami
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 986
                  • Hyvinkää, Tuusula

                  #9
                  Käyny mielessä autotolppaan piuhalla ja laturi siihen piuhan toiseenpäähän?
                  sigpic
                  Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                  Comment

                  • Hammu
                    Moderator
                    • Nov 2006
                    • 3971
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Exami View Post
                    Käyny mielessä autotolppaan piuhalla ja laturi siihen piuhan toiseenpäähän?
                    viikonloppuisin ei useinpaan ole auto sellaisessa paikassa jossa olis virtaa tarjolla.
                    Käyny mielessä tollanen?

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Yksi "täydempi" akku on parempi kuin 2 vajaata.

                      Itselle juurikin E34:ssä tehtaantoimesta 2 akkua joista pienempi on webastolle, ei riitä virta meikäläisen pätkäajossa..

                      Jouduin laittamaan akut rinnan.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        #12
                        Originally posted by Axum View Post
                        Yksi "täydempi" akku on parempi kuin 2 vajaata.

                        Itselle juurikin E34:ssä tehtaantoimesta 2 akkua joista pienempi on webastolle, ei riitä virta meikäläisen pätkäajossa..

                        Jouduin laittamaan akut rinnan.
                        Niimpä.....ei se paljon auta vaikka olis 5 akkua, jos kaikki on heikossa varauksessa pätkäajosta johtuen!
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • Exami
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 986
                          • Hyvinkää, Tuusula

                          #13
                          1 selkee vastaus siis: kerran viikossa 50+km lenkki.. että latautuu akku kunnolla..
                          sigpic
                          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Exami View Post
                            1 selkee vastaus siis: kerran viikossa 50+km lenkki.. että latautuu akku kunnolla..
                            Tai osta CTEK tms. akkulaturi.. haulla tais löytyä ihan projektikuvia asennuksista.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • pouri
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 370
                              • 06 area

                              #15
                              Ainakin omassa -01 E39:ssä myös peilien lämmitys kytkeytyy päälle kun weban laittaa esilämmittämään. Tiedä sitten noiden peilien ottamaa tehoa, mutta varmaan niihinkin joitain watteja menee. Joku epäili myös, että pissapojan suuttimet lämpenisivät myös, mutta siitä en ole varma.
                              Diesel, fuel of satin man

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎