Eli onnistuuko oulussa kellään toi ohjelmointi,jouduin heittää manuaalin mittariston paikalleen eli pakkivalot pimeenä ja ois ihan jees jos sais kilsatki suurinpiirtein samoihin..ja 523ia -96
Eli onnistuuko oulussa kellään toi ohjelmointi,jouduin heittää manuaalin mittariston paikalleen eli pakkivalot pimeenä ja ois ihan jees jos sais kilsatki suurinpiirtein samoihin..ja 523ia -96
Vuosimallissa -96 on erillinen IKE, siis se "irtomoduuli" siinä mittariston takana. Vaihda se vanhasta niin kaikki on kohdallaan, tiedot ovat siinä. IKE tuskin lienee sökö...? Tietysti jos korvaava mittaristo on integroidulla ikellä eli uudempi niin sitten tämä ei ole mahdollista.
Noissa -96-mallisissa kuuluu olla tällanen mittari alunperin, jos siellä on toisenlainen (ilman irtopurkkia), niin siihen on jo joskus vaihdettu mittari.
Juu ei ole tollanen ja seki minkä vaihdoin -96 mallista ni seki oli erillainen..Mut on leimat ja kaikki 2/96 samoin on siinä toisessa e39 mittaristossa...
Niin, tuossa uudemmassakin voi vaihtaa muistipiirit keskenään jolloin ei ole tarvetta koodata, vaatii toki molempien mittaristojen purkamisen ja smd juotosvälineet & tekniikoiden hallinnan, Koodaus on helmpompi vaihtoehto, saksassa lienee kilometrien korjaukseen sopivat laitteet omaavia henkilöitä helpommin tavoitettavissa jollei se täällä Suomessa onnistu...
Jos joku jaksaa asiaan perehtyä niin tuossa esimerkkejä työkaluista km lukeman oikeaksi muuttamiseen:
Juu ei ole tollanen ja seki minkä vaihdoin -96 mallista ni seki oli erillainen..Mut on leimat ja kaikki 2/96 samoin on siinä toisessa e39 mittaristossa...
Vai onko sulla pikku-mittari (pieni näyttö pelkällä ulkolämpötilalla) sitten eikä isolla BC-näytöllä oleva .. iso-näyttöisissä on tuo IKE-laatikko ja pienissä taas ei ole.
Originally posted by WSE1
Niin, tuossa uudemmassakin voi vaihtaa muistipiirit keskenään jolloin ei ole tarvetta koodata, vaatii toki molempien mittaristojen purkamisen ja smd juotosvälineet & tekniikoiden hallinnan, Koodaus on helmpompi vaihtoehto, saksassa lienee kilometrien korjaukseen sopivat laitteet omaavia henkilöitä helpommin tavoitettavissa jollei se täällä Suomessa onnistu...
Jos joku jaksaa asiaan perehtyä niin tuossa esimerkkejä työkaluista km lukeman oikeaksi muuttamiseen:
Myös handheld laitteita joissa hw&sw samassa on olemassa.
Tuossa piirien irrottelussa ja vaihtamisessa ei kyllä sillee oo järkeä ollenkaan, kun on kummiskin moninkerroin helpompaa koodailla vaan uusiksi se toinen mittari.
Tuossa piirien irrottelussa ja vaihtamisessa ei kyllä sillee oo järkeä ollenkaan, kun on kummiskin moninkerroin helpompaa koodailla vaan uusiksi se toinen mittari.
Km koodaus taitaa jäädä useimmiten vain tekemättä...?
Piirien vaihdolla kaikki täsmää koska uusi mittarihan on "vanha".
Varsinaista järkeä piirien vaihdossa voisi olla vain silloin jos uusi mittari on muutenkin purettava esim. pikselikorjauksen vuoksi, ja entinen sillätavalla tuhoutunut ettei olisi järkevästi korjattavissa enää.
Km koodaus taitaa jäädä useimmiten vain tekemättä...?
Piirien vaihdolla kaikki täsmää koska uusi mittarihan on "vanha".
Varsinaista järkeä piirien vaihdossa voisi olla vain silloin jos uusi mittari on muutenkin purettava esim. pikselikorjauksen vuoksi, ja entinen sillätavalla tuhoutunut ettei olisi järkevästi korjattavissa enää.
Kyllä noi kilsat on aina saatu kohilleen tähänkin saakka.
Piirien vaihtelussa on myöskin se probleema, että esim. e39:n mittareita on varmaan ainakin 10 erilaista HW/SW-versiota ja niistä tuskin sopii piirit ristiin vaikka ne olisivatkin samoja piirejä tyypiltään.
Koodaus on helmpompi vaihtoehto, saksassa lienee kilometrien korjaukseen sopivat laitteet omaavia henkilöitä helpommin tavoitettavissa jollei se täällä Suomessa onnistu...
Ei kannata mennä mera edemmäs kalaan
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Kyllä meillä on töissä laitettu käytettyjä mittaristoja. Jos km lukema vaihdettavassa mittaristossa on suurempi kuin alkuperäisessä ei meidän vehkeillä saa sitä muutettua, mut jos se on pienempi sen saa oikeaksi. Tosin asentaja sanoi, että mittariston tulisi olla juuri samanlainen että voi olla varma et onnistuu.
Mulla ois juuri tuo dilemma, eli pitäis sada mittaristoon noin 20k lisää kilometrejä. Vaihdoin mittariston kuolleiden pixelien takia ja autollani oli ajettu 280 tuhatta ja nyt mittaristossa nyt 260 tuhatta. Damper dot lähti kyllä vinin muutttamisella ja muuten toimii, mutta kilometrejä en ole onnistunut saamaan millään kohdilleen
Comment