Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 konepelti ei aukea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    E39 konepelti ei aukea

    Searchillä löysin 4 juttua, mutta eipä auta.
    Sisäkahvava löi tyhjää. Otin munuaiset pois ulkokautta. Lähtee helposti ja vielä ehjänä. Vaijerista nyppäsin, mutta aukes vaan oikeesta reunasta. vasenpuoli on kuin kiinni kasvanut. On heilutettu, vatkattu ja hytkytetty, mutta ei aukee.
    Oisko ideoita?
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    Vasemman lukon kohdilla on liitoskohta oikean lukon vaijerille, se voi olla irti tai et ole saanut siihen tarpeeksi vetoa.
    Itsellä oli sama vika, sun pitää etsiä se nimenomaan oikealle lukolle menevä vaijerinpätkä sieltä lukkojen väliltä, ja rautalangan pätkällä yms. vetää se auki.

    Comment

    • S4Driver
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 572
      • Kaukana

      #3
      -

      Eli siis kuskin puoli jumissa, hanttari auki. Näkyy vain yksi vaijeri. On kaksikäsin revitty, ei auta.

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #4
        Pääseekö konepellin tappeja(jotka siis lukittuvat lukkoihin) avaamaan torxilla tai sitten ruuvaamaan sitä pelkkää tappia pois konepellistä?

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          Papukaija eli ns. siirtoleukapihdeillä kiinni vaijerista ja raakarepäsy.
          E39:n omistajien kannattaa muistaa rasvailla ne lukot säännöllisin väliajoin... selviää paljon helpommalla
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Keke530d
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 3

            #6
            Originally posted by S4Driver View Post
            Searchillä löysin 4 juttua, mutta eipä auta.
            Sisäkahvava löi tyhjää. Otin munuaiset pois ulkokautta. Lähtee helposti ja vielä ehjänä. Vaijerista nyppäsin, mutta aukes vaan oikeesta reunasta. vasenpuoli on kuin kiinni kasvanut. On heilutettu, vatkattu ja hytkytetty, mutta ei aukee.
            Oisko ideoita?
            just muutama päivä sitte aukasin.
            jos revit sitä vänkärin puolelle menevää vaijeria nii se vetää väärään suuntaan sitä vasenta. Minä sain sen auki siitä kuskin puolen lukon kohdalta munuaisen reijästä ruuvimeisselillä työntämällä kuskin paikalta katsottuna vasemmalle. Tai jos vaijeri on poikki aukaisukahvasta nii ei muuta ku muoviroippeet pois jalkatilasta ja veto vaijerista. jos ei känsät kestä nii pihdeillä kiinni ja veto

            Comment

            • Wasabi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 89
              • Helsinki

              #7
              Sama homma oli täällä. Mullakin aukesi kun lukituskoukkua työnsi munuaisten kohdalta meisselillä. Käsikohmelolla huomasi, että lukituksen mekanismi oli kyllä tosi juntturassa. Rasvasin ja vääntelin, niin jopa liikkuu taas jouheasti.

              Tuo on tosiaan yksi säännöllisiin voitelukohteisiin liitettävä osa.
              Samaan pitää liittää myös touringin takalasinpyyhin. Eli jos jollakulla sellainen ja vielä normaalissa toiminnassa, laita ihmeessä sinne akseliin öljyä ennen suurempia ongelmia.

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                #8
                Meni omasta e39:stä tuo vaijeri poikki ja tapellu tuolla pihalla sen kanssa. Eli vaijeri on poikki vasemman lukon kohalta. Lukkojen välisestä vaijerista yritin vejellä niin ei tapahdu mitään.
                Leikkasin munuaisten välisen vaijerin poikki niin oikea lukko aukeaa,mutta vasen ei sitte kirveelläkään. On vejetty voimalla ja perkelettä huutamalla.

                Auttaako täsä muukuin leikata vasen tuulihaan tappi poikki taikka kirveellä lyödä peltiin reikä.
                E61 M-sport

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  En tiedä auttaisko, itse menin alakautta eli etupohjapanssari pois ja kuskin valon kohdalla alhaalta pitkällä koukulla kalastin vaijerin ja vedin kovaa alas ja lukot aukesi.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    #10
                    Originally posted by buksin-1 View Post
                    En tiedä auttaisko, itse menin alakautta eli etupohjapanssari pois ja kuskin valon kohdalla alhaalta pitkällä koukulla kalastin vaijerin ja vedin kovaa alas ja lukot aukesi.
                    Tarkennetaan että vaijeri on poikki vasemman lukon juuresta. Eli ei auta kalastelu valitettavasti. Eka meni vaijeri poikki kahvan tyvestä ja sitten vasemman lukon tyvestä kun vetelin pihteillä ykkös vaijeria
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by atte.o View Post
                      Meni omasta e39:stä tuo vaijeri poikki ja tapellu tuolla pihalla sen kanssa. Eli vaijeri on poikki vasemman lukon kohalta. Lukkojen välisestä vaijerista yritin vejellä niin ei tapahdu mitään.
                      Leikkasin munuaisten välisen vaijerin poikki niin oikea lukko aukeaa,mutta vasen ei sitte kirveelläkään. On vejetty voimalla ja perkelettä huutamalla.

                      Auttaako täsä muukuin leikata vasen tuulihaan tappi poikki taikka kirveellä lyödä peltiin reikä.
                      Vähän aikaa tiiraat siitä munuaisen raosta niin hoksaat mihin kohtaa lykkää meisselin niin lukko aukeaa.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • atte.o
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2009
                        • 894
                        • haukipudas

                        #12
                        Originally posted by suppari View Post
                        Vähän aikaa tiiraat siitä munuaisen raosta niin hoksaat mihin kohtaa lykkää meisselin niin lukko aukeaa.
                        Muistatko pitääkö tökätä alle vai ylle rintapellin. Ainuastaa yläpuolelta näkee lukon. Alapuolella on eessä tuuliohjaimet yms.muovit ja vaativat jo rikkomisen kun olivat niin jäykkiä.
                        E61 M-sport

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by atte.o View Post
                          Tarkennetaan että vaijeri on poikki vasemman lukon juuresta. Eli ei auta kalastelu valitettavasti. Eka meni vaijeri poikki kahvan tyvestä ja sitten vasemman lukon tyvestä kun vetelin pihteillä ykkös vaijeria
                          Menikö vasemman lukon kohdalla vaijeri poikki ja siis on irti vai onko silti vastusta ja kovaa sellaista ettei pihdeillä auta vetää jalkatilasta. Itsellä kävi samoin ensin katkesi jalkatilassa vaijerin pää ja sen jälkeen vastus oli kova eikä liikkunut mikään eli meni rikki muovipidike siinä edessä L-valon kohdalla. Sitten alakautta onnistui jotenkin...
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • atte.o
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2009
                            • 894
                            • haukipudas

                            #14
                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Menikö vasemman lukon kohdalla vaijeri poikki ja siis on irti vai onko silti vastusta ja kovaa sellaista ettei pihdeillä auta vetää jalkatilasta. Itsellä kävi samoin ensin katkesi jalkatilassa vaijerin pää ja sen jälkeen vastus oli kova eikä liikkunut mikään eli meni rikki muovipidike siinä edessä L-valon kohdalla. Sitten alakautta onnistui jotenkin...
                            Kyllä vasemmasta lukosta poikki. Ei tunnu kuin nysä sormilla kokeilemalla. Ainoa vaihtoehto enään meisselillä saada lukko auki taikka rikkoa. Kovin on jostain syystä jumissa niin voi olla ,että pitää särkeä tuulihaka.
                            E61 M-sport

                            Comment

                            • atte.o
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2009
                              • 894
                              • haukipudas

                              #15
                              Niin ja eilen hain auton liikkeestä.Katselin niitä lukkoja tänään niin oli rasvailtu. Liekkö alkavaa jumia ollut jo
                              E61 M-sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎