pukkaa lämpöongelmaa, ei nosta lämpöjä normaaliks. ajomatkalla ei merkitystä, jos ripeämmin kiihdyttelee lämpömittarin viisari nousee melkeen pystyyn ja vaipuu taas rauhallisemmas ajos. egr termaria en löytäny( osa 13 jossain kuvas), onkos se vaan automaateis? mun on manuaali, eli vikaa varsinaisessa termostaatissa? onkohan paha vaihtaa/kallis? löytyiskö vinkkejä/ohjeita??!! kiitokset viisaammille neuvoista!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d -99 termostaatti
Collapse
X
-
Originally posted by aragon View Postpukkaa lämpöongelmaa, ei nosta lämpöjä normaaliks. ajomatkalla ei merkitystä, jos ripeämmin kiihdyttelee lämpömittarin viisari nousee melkeen pystyyn ja vaipuu taas rauhallisemmas ajos. egr termaria en löytäny( osa 13 jossain kuvas), onkos se vaan automaateis? mun on manuaali, eli vikaa varsinaisessa termostaatissa? onkohan paha vaihtaa/kallis? löytyiskö vinkkejä/ohjeita??!! kiitokset viisaammille neuvoista!
itse tilasin ajan autosalvalle kotkaan, osat ja vaihto (sis. ilmauksen) 160 euroa... epäilen että siitä huvista ei kannata nauttia / pelätä näilläkin sivuilla kirjoitettuihin koneenkeittoihin vaan antaa merkkiliikkeen tehdä ja ottaa työstä vastuu..
-
-
Originally posted by aragon View Postpukkaa lämpöongelmaa, ei nosta lämpöjä normaaliks. ajomatkalla ei merkitystä, jos ripeämmin kiihdyttelee lämpömittarin viisari nousee melkeen pystyyn ja vaipuu taas rauhallisemmas ajos. egr termaria en löytäny( osa 13 jossain kuvas), onkos se vaan automaateis? mun on manuaali, eli vikaa varsinaisessa termostaatissa? onkohan paha vaihtaa/kallis? löytyiskö vinkkejä/ohjeita??!! kiitokset viisaammille neuvoista!
Egr-termari löytyy tietääkseni vasta faceliftistä lähtien, 09/00 jälkeenpäin valmistetuista autoista eli ei merkitystä onko manuaali vai automaatti. Itselläni oli samoja ongelmia -00 e39 530d:n kanssa ja termarin vaihdon jälkeen ongelmat hävisivät. Termari merkkiliikkeestä alennuksien jälkeen oli n. 50€. Mikäli kilometrejä jo rutkasti mittarissa (yli 200tkm) suosittelen myös vesipumpun vaihtoa samalla, mikäli alkuperäinen ja vaihtamatta. Käy helposti termarin vaihdon yhteydessä, ei tarvitse olla sitten hetken päästä uudelleen purkamassa. (Ainakin itselläni oli vesipumppu ihan loppusuoralla 230tkm:n ajojen jälkeen ja vaihdettiin termarin uusinnan yhteydessä)
Comment
-
Comment