Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i vm97 kytkimen painelaakeriko ujeltaa? ja man 3 synkrot ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskaz
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 201
    • Tampere

    e39 523i vm97 kytkimen painelaakeriko ujeltaa? ja man 3 synkrot ?

    eli kyseinen e39 523i vm97 on kyseessä kilometrejä 290 000tkm
    kun auto käy ja kytkin on ylhäällä niin kuuluu semmoinen ujellus kierrosten mukaan mutta kun lämmää kytkimen pohjaan niin se lakkaa eli olisiko painelaakerin vaihto piakkoin? ja onko iso prosessi ja paljonko vois pajalla maksaa?

    toinen on että 3 vaihde pomppaa joskus pois päältä eli voisko olla synkrot paskana ja auttasko uusien ölppien vaihto laatikkoon mtn. ja mitä tommoset lootat purkurilla yleensä maksaa jossei tota korjata kannata?:think
    Bmw e39 523i sedan vm97

    ex e34 525ix touring
    ex mb 300ce sl
    ex e32 750ia luxury
    ex e34 525i
    ex mb 300sel
    ex e34 520 24v
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10081
    • KVLA

    #2
    .....
    Last edited by Heguli 31; 20-01-2009, 19:47. Reason: Liian nopea käsi

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10081
      • KVLA

      #3
      Originally posted by Jaskaz View Post
      eli kyseinen e39 523i vm97 on kyseessä kilometrejä 290 000tkm
      kun auto käy ja kytkin on ylhäällä niin kuuluu semmoinen ujellus kierrosten mukaan mutta kun lämmää kytkimen pohjaan niin se lakkaa eli olisiko painelaakerin vaihto piakkoin? ja onko iso prosessi ja paljonko vois pajalla maksaa?

      toinen on että 3 vaihde pomppaa joskus pois päältä eli voisko olla synkrot paskana ja auttasko uusien ölppien vaihto laatikkoon mtn. ja mitä tommoset lootat purkurilla yleensä maksaa jossei tota korjata kannata?:think
      Jos ulina tosiaan tulee laatikosta,kuten oireista vaikuttaisi,niin laakerointi todennäköisesti huutaa hoosianna.Heikkouttaan jo noilla kilometreillä tai kuivuuttaan.Painelaakeri se ei ole,koska se pyörii vasta (nimensä mukaisesti) painettuna.Ja tällöinhän kertomasi mukaan ääni lopahtaa,kun laatikossa liike lakkaa.

      Villi veikkaukseni on,että siirtäjissä on jo väljää,ettei vaihde kytkeydy kunnolla päälle tai siirtäjän lukitus on viallinen.Ei taida öljyjen vaihto enää auttaa,mutta kokeilla voi ja toivoa parasta.
      Last edited by Heguli 31; 20-01-2009, 19:49.

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #4
        Edit: Nopeat syö hitaat... Laatikon pääakselin laakerit etu tai takapää..
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • Jaskaz
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 201
          • Tampere

          #5
          joo-o osaatteko yhtään antaa arviota mitä tommonen remppa saattaa maksaa?

          pakkohan se on tehdä tässä piakkoin
          Bmw e39 523i sedan vm97

          ex e34 525ix touring
          ex mb 300ce sl
          ex e32 750ia luxury
          ex e34 525i
          ex mb 300sel
          ex e34 520 24v

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10081
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Jaskaz View Post
            joo-o osaatteko yhtään antaa arviota mitä tommonen remppa saattaa maksaa?

            pakkohan se on tehdä tässä piakkoin
            Heitetään hatusta jotain:

            -Vaihdelaatikko purkuosana 300-800€,uusi kytkinpaketti alk.180€->,työt alk. 4h->/veloitusta + jotain pientä kuten kampuran takapään stefa.Ehkä vaihdevivuston puslia,kumityynyjä,vuotavaa kytkimen työsylinteriä yms...

            Itse tehden tietysti halvemmalla,jos onnistuu.Etenkin jos vaivautuu vielä hieman osia etsimään,eikä osta ensimmäisiä ja kalleimpia.
            Last edited by Heguli 31; 21-01-2009, 08:49.

            Comment

            • jamoc8
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 277
              • Oulu

              #7
              Öljyjen vaihdollahan ei korjata jo syntynyttä vikaa, miten ihmeessä ne voisi sen tehdä.. :think


              Originally posted by Jaskaz View Post
              eli kyseinen e39 523i vm97 on kyseessä kilometrejä 290 000tkm
              kun auto käy ja kytkin on ylhäällä niin kuuluu semmoinen ujellus kierrosten mukaan mutta kun lämmää kytkimen pohjaan niin se lakkaa eli olisiko painelaakerin vaihto piakkoin? ja onko iso prosessi ja paljonko vois pajalla maksaa?

              toinen on että 3 vaihde pomppaa joskus pois päältä eli voisko olla synkrot paskana ja auttasko uusien ölppien vaihto laatikkoon mtn. ja mitä tommoset lootat purkurilla yleensä maksaa jossei tota korjata kannata?:think
              ---- Bee äm dapl juu ----

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎