Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: Grillit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1960
    • Hki

    E39: Grillit

    Hyvin lämpeää! Mutta, ei juuri eroa onko 1-3 lediä palamassa. Eli aina tulee kuuma ja grillit pakko laittaa pois päältä.

    Eli onko näissä lämpötila-anturia, joka säätelisi tehoa vai palaako muillakin perse myös yhden ledin asennossa.
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Kyllä mullakin on "ihan tarpeeksi" lämmintä, vaikka vain yksi ledi palaa...
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #3
      Omassani sama juttu 1 ledillä lämpeää ihan tarpeeksi että joutuu ottamaan pois itse

      mutta 2 tai 3:mella lämpeää nopeammin.. yleensä jos laittaa 2 niin siinä kohtaa kun on laittamassa pois päältä teho putoaa 1:teen..
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7459
        • Oulu

        #4
        Täällähän oli joskus virallinen selitys tähänkin, mutta en nyt jaksa sitä etsiä. Lämmittimen tehoa ei voi valita, vaan tuo 1-3 asennot vain määrittää kuinka lämpimäksi istuin lämpiää. Mullakin jo 1-asento on liikaa ja kytken sen manuaalisesti pois päältä.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • samtheman1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 208
          • Mikkeli

          #5
          Sama vika Rahikaisella...

          Itse keittelen kananmunat töihin mennessä siinä repsikan pallilla...
          -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

          Exiä E39 520D, E38 735

          Nykyisiä E61 525D, E65 745

          Comment

          • _chris_
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 442
            • Nokia

            #6
            Joo se vetää aika kuumaksi, varsinkin alkuun. Jos persus kestää sen ensimmäisen lämpöpiikin, niin 1 tasolla kyllä pystyy pitämään sitä jatkuvastikin päällä. Lämpö tasoittuu ajan myötä.
            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

            Comment

            • myssy
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 258
              • Lakend

              #7
              vähän ehkä aiheesta poikkeavaa, mutta mulla ei E46:ssa toimi kunnolla kuskinpuolen grillit. Heittää aina itestään pois päältä ja just sillon ku sitä tarvis eli pakkasella. Kun ilma lämpiää niin on toiminut ihan hyvin. Sitten yks päivä huomasin kun istuin ns. puoliks penkillä, niin se lämmitin toimi ihan hyvin, mut heti ku istuu kunnolla niin heittää taas pois päältä. Eli kun laitan painoa oikealle puolelle istuinosaa niin se sammuu itekseen. ehkä vähän epäselvää tekstiä, mut kai tosta jonkun selvyyden ongelmasta saa.
              E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II

              Comment

              • Kähmy
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 422
                • Kempele

                #8
                Originally posted by Exami View Post
                Omassani sama juttu 1 ledillä lämpeää ihan tarpeeksi että joutuu ottamaan pois itse

                mutta 2 tai 3:mella lämpeää nopeammin.. yleensä jos laittaa 2 niin siinä kohtaa kun on laittamassa pois päältä teho putoaa 1:teen..
                Öö, kärry pudottaa itse tehoa noista grilleistä? Enpäs ole kyllä vielä huomannut kertaakaan.

                -Kähmy
                e46 325xi
                Yamaha FZR 1000 EXUP
                ex-e39 530i Touring

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Hyvä ystävämme WDS kertoo:

                  Seat heating

                  The seat heating system heats the seat cushion area and backrest. The electronics for controlling the selected heating temperature (3 stages) and fault monitoring are integrated in the switch centre of the centre console.

                  Function

                  Seat heating can be switched on in three heating stages as from terminal 15 by pressing the button. Three LEDs built into the switch centre light to indicate operation. "Terminal 15 active" is signalled to the centre console switch centre via the K-bus.

                  Initially, heating stage 1 is activated when the seat heating is switched on (button pressed once). The seat surface is heated up to approx. 44 °C. All three LEDs light to indicate operation.

                  By pressing the button once more, the topmost LED goes out and heating stage 2 is activated. The seat is now only heated up to 39 °C.

                  The seat heating system is switched to heating stage 3 by pressing the button once again. The bottom-most LED lights. The seat is heated up to 35 °C.

                  The seat heating is switched off by pressing the button once again or switching off the ignition. The seat heating can also be switched off in any heating stage by pressing the push button for longer than 1 second.

                  The seats are heated by means of carbon fibre heating mats in the main section and steel wires (steel filaments) in the bolster. A carbon fibre heating mat is installed in both the seat cushion section as well as in the backrest. The centre sections of the seat and backrest as well as the bolsters of the seat and backrest are always heated. Heating filaments or carbon fibre mats are additionally integrated in the thigh support on sports seats. The seat and backrest bolsters are not heated on the series E39 sports seat with fabric cover.

                  The temperature is measured by a temperature sensor in the seat upholstery and passed on to switch centre.

                  Monitoring functions

                  Battery voltage

                  The electronic seat heating control switches off the power supply to the heating mats if the battery voltage in the vehicle is less than 11.4 V ±0.3 V. The function LEDs however remain on. Power supply to the heating mats is restored when the battery voltage is greater than 12.2 V ±0.3 V for at least 5 seconds.

                  PC-Board temperature

                  Due to the fact that the power input of the seat heating system is very high (120 W), the temperature of the pc-board in the switch centre is monitored by temperature sensors. Initially, the heating power is reduced as the temperature increases to over 85 °C. The heating is switched off if the pc-board temperature exceeds 95 °C. The function LEDs however remain on. The seat heating cuts in automatically again when the pc-board temperature drops below 85 °C.

                  Fault monitoring

                  The electronic seat heating control system monitors the temperature sensor and heating mats for faults. Detected faults are stored in the fault code memory of the centre console switch centre.

                  The following faults can be recognized:
                  • Short-circuit or line break
                  • Short-circuit or line break of temperature sensors
                  • Break in heating mats

                  If a break or short occurs at the temperature sensor, the seat heating is switched off in order to prevent overheating. The function LEDs are switched off.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by _chris_ View Post
                    Joo se vetää aika kuumaksi, varsinkin alkuun. Jos persus kestää sen ensimmäisen lämpöpiikin, niin 1 tasolla kyllä pystyy pitämään sitä jatkuvastikin päällä. Lämpö tasoittuu ajan myötä.
                    Noissa lämmittimissä on toimiessaan ihan mukavasti potkua. Ilmeisesti lämpötila-anturin reagointi tulee hieman viiveellä ja pintalämpötila voi nousta jopa epämiellyttäväksi.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎