Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n talviajo-ominaisuudet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zuuzo
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 441
    • Etelä-Savo, Pieksämäki

    pari talvea ajoin e39 530d touring niillä ns keskieuroopan kitkoilla ja totesin että eipä niistä ole suomen talvessa mihinkään, ekan talven niillä vielä pärjäs kun otti huomioon renkaiden puutteet mutta tokana talvena aika tuskaista oli.
    sitten vaihdoin nastoihin ja eipä ollu ongelmia enää sen jälkeen pitojen suhteen.
    nyt ajelin tämän lopputalven e39 523i, no eipä tuossa sinällään huomaa eroa tuohon aiempaan farkkuun.
    mutta ennemmin ottaisin talvikeliin ton subarun imprezan kunnollisilla talvikiekoilla varustettuna.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kannattaako sitä kulmien säätöön viedä jos kelkan puslissa on sanomista?Toki jos ne on ihan persiillään,niin meneehän ne lähemmäksi ohjearvoja.Mutta jos takakelkka pääsee elämään,niin ei niitä kohdillaan saa pysymään.
      No en tiiä paljonko tuon kelkan pitää/saa elää, katsastuksessa ei liikkunu ainakaan juuri lainkaan...?

      Ne on niin perseellään, että ei voi ainakaan huonommaksi mennä. Kuukaudessa sulaa kesärenkaat sileiksi...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Annanko tilinumeron?

        Ei paljoa hymyilytä, tilillä 7 hunttia rahaa, kuukaudenvaihteessa painaa 1700e edestä laskuja...
        Ja tää on jokakuukautista!

        Ehkä sitten jossainvaiheessa. Mutta ku en halua mitään halpoja sinne laittaa. Ehkä Meyle HD saattais kelvata, mutta toki Lemförderiä pitäis saada. Tai ainakin vastaavan laatuista.

        Katotaa nyt ensin mitä vaikuttaa narinat ja kulmat. Jos sais ainakins en tolkuttoman renkaitten syömisen loppumaan.
        Kyllä itellä ainakin silmällä katsoen suoristui toinenkin rengas, kun narinan vaihdoin. Odottelen tässä niitä reaktiotakoja myöskin, että pääsisi suuntaukseen ennen kun on kaikki renkaat syötynä. Kyllä on tällä hetkellä aivan helvetin paskaa kyyttiä, kun tosiaanki auto hyökkii mihin sattuu. En ole onneksi tarvinnut hirveesti ajella renkaitten vaihdon jälkeen.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by -KK- View Post
          E39 uudenveroisella alustalla menee kuin juna.
          Ei tartte olla kun takapään camberit säädettynä vähän enemmän pakkaselle (silti toki m-sportin ohjearvoihin hienosti) niin muuttuu nelipyöräohjatuksi matalilla kumeilla. Vaikka ihan uusillakin palikoilla. Toki on muikea päästellä mutkatietä kovempaa silloin(kin), mutta suoraan ei oo kiva ajaa.


          Touringin taka-akselin isot puslat voi tarkastaa nappaamalla lätkät pois ja kurkkaamalla onko vuotanut. Ne on öljytäytteiset ja pilalla sitten kun herkku valuu ulos Sitä ennen erot on niin pieniä että ei tunne ellei tiedä.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7456
            • Oulu

            Originally posted by Cell View Post
            Touringin taka-akselin isot puslat voi tarkastaa nappaamalla lätkät pois ja kurkkaamalla onko vuotanut. Ne on öljytäytteiset ja pilalla sitten kun herkku valuu ulos Sitä ennen erot on niin pieniä että ei tunne ellei tiedä.
            Sedanista joskus kurkittiin, mutta ehjältähän ne näytti asentajan mielestä. Sais kai noi silti sedaniinkin vaihtaa jossain vaiheessa.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • -KK-
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 265

              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              No en tiiä paljonko tuon kelkan pitää/saa elää, katsastuksessa ei liikkunu ainakaan juuri lainkaan...?

              Ne on niin perseellään, että ei voi ainakaan huonommaksi mennä. Kuukaudessa sulaa kesärenkaat sileiksi...
              Mulla ei ole vielä tähän mennessä löytäny katsastuksessa kertaakaan yhtään väljää mistään, eikä pajallakaan kun olen varta vasten käyttäny muutamia kertoja välyksiä etsimässä. Ja itse siis olen tyytymätön alustaan.

              Eilen 204tkm ollessa mittarissa vihdoin löysivät pajalla alustan tarkastuksessa raidetangon päistä klappia. Seuraavan öljynvaihdon yhteydessä laitan ne kaikki uusiksi.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10086
                • KVLA

                Nämä alustan öljytäytteiset puslat on sellaisia,että ne voi olla "optisesti ehjiä".Mutta jos öljyt on päässyt vuotamaan pihalle,niin ne on sellaisia löysiä paskoja,jolloin alusta pääsee elämään omiaan.Ja ajettavuus muuttuu urahakuiseksi.Aivan kuten Cell jo kirjoitteli.

                Kuten ex. E39 540:ssä oli reaktiotankojen puslien kanssa.Tankojen/puslien vaihdolla auton käytös muuttui aivan erillaiseksi ja urahakuisuus oli poissa.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Sedanista joskus kurkittiin, mutta ehjältähän ne näytti asentajan mielestä. Sais kai noi silti sedaniinkin vaihtaa jossain vaiheessa.
                  Sedanissa on perinteiset kumipuslat ilman öljyä, löystyy varmasti ajanmittaa mutta aika vaikea sanoa mitään selvää indikaatiota vaihtokohdasta jos ei ole repeämiä/murtumia. Ehkä sitten viimeistään kun kaistanvaihdossa perä pyrkii keskiviivan kohdalla vaihtamaan suuntaa

                  Jos ne ovat ehjät ja haluaa vaihtaa että olisi timmi, harkitsisin ehkä uretaanipuslia kun niitäkin taisi saada. Comfort on aina vetelä jossain määrin
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Originally posted by -KK- View Post
                    Mulla ei ole vielä tähän mennessä löytäny katsastuksessa kertaakaan yhtään väljää mistään, eikä pajallakaan kun olen varta vasten käyttäny muutamia kertoja välyksiä etsimässä. Ja itse siis olen tyytymätön alustaan.

                    Eilen 204tkm ollessa mittarissa vihdoin löysivät pajalla alustan tarkastuksessa raidetangon päistä klappia. Seuraavan öljynvaihdon yhteydessä laitan ne kaikki uusiksi.
                    Ei multakaan peräpäästä, vaikka aivan varmasti oli banaanivarret katsastuksessa väljät. Narinat ei tunnu väljiltä vaikka kuinka vääntelen renkaita joka suuntaan, mut silti uskon että niissä on sanomista, kun narinat on loppuneet ja toisen kumissakin on pieni reikä...
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎