E39 vetarin irroitus navasta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luikas
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 644
    • Oulu area

    E39 vetarin irroitus navasta?

    Moro, milläs on porukka irrotellu vetaria navasta ja miten?

    meni koko napa eli pyörän tuenta vaihtoon vähä epäonnistuneen narinanivelen vaihdon seurauksena..

    auto 528i sedan -97
    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
    Past:
    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
    F31 318d xdrive -14
    F07 530d GT-11
    E90 330xda LCI -09
    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
    E39 530d M-Sport -03
    E39 530iA M-Sport -02
    E39 528i -97
    E30 320i -88
  • luikas
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 644
    • Oulu area

    #2
    Itse itselleni vastaten ja niille jotka asiaa pähkäilevät, niin navan pultti irtoaa 36mm hylsyllä ja paineilmakoneella. hylsy on vaan vähän erikoinen olikohan 12 vai 16 kulmainen...
    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
    Past:
    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
    F31 318d xdrive -14
    F07 530d GT-11
    E90 330xda LCI -09
    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
    E39 530d M-Sport -03
    E39 530iA M-Sport -02
    E39 528i -97
    E30 320i -88

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Olet varmaankin irroittanut navan laakerista? Vetari on navan ja perän välinen osa, jossa on kaksi niveltä.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16577
        • Asikkala

        #4
        Kyllä se mutterin vastakierre on vetarin päässä...

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1228
          • LAHTI

          #5
          Rakenne kuin E30 konsanaan..oi niitä aikoja

          Originally posted by jr66 View Post
          Kyllä se mutterin vastakierre on vetarin päässä...
          Rakenne on kuin E30:ssä ...JR66 kyllä tietää rakenteen kuten minäkin
          eihän "laadukkaampaa" bemaria ole kuin E30:nen.

          Comment

          • jano85
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 178
            • Kauhava

            #6
            Näin itse irrotin

            Eli se mutteri pois ja sitten lyöntitappi joka hieman ohuempi kuin akseli. sillä pari kunnon iskua vetarin päähän niin lähtee painumaan sisään. joskus kyllä aika tiukka! kannattaa koittaa ensin että vetari pääsee kevyesti painumaan sisään ettei nivelet hajoa. sitten pääsee käsiksi laakerin torx ruuveihin jotka kyllä aika ahtaasti siellä välissä. mutta jos koko tuennan vaihdat niin eihän sitä laakeria tarvi ottaa välttämättä siellä auton alla pois
            G31 M550d -18
            E93 330d -09



            exät G20 320d / F06 640d / F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

            Comment

            Working...
            X