E-39 vesipumpun laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timby
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 13

    E-39 vesipumpun laatu

    Ois tarkotus vaihtaa vesipumppu E-39 M52 mottiin. Nähtävästi metallisiipinen ois parempi. Mistä kannattas Oulun alueelta ostaa ja onko niissä hinnoissa paljonkaan eroa orgikseen vai kannattaako ylipäätään tarviketta ostaa??:think
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3438
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    #2
    Laakkoselta hain alkuperäisen ja muovisiivellä oli. Ihan hyvin on toiminut. <--- Virhe sanoa
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #3
      Kyllä se muovisiipinen on ihan toimiva kanssa, ja vaikka motonetistä saat sellaisen.
      M550d

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        #4
        Originally posted by jumbo View Post
        Kyllä se muovisiipinen on ihan toimiva kanssa, ja vaikka motonetistä saat sellaisen.
        Mä en kyllä motonetin pumppua laittais, niistä kun ei koskaan tiedä.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Heguli
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 815
          • www.e30m3.fi

          #5
          Joo-o, oli muovisiipinen ja korkkasi akselin irti siivistä ilman mitään varoitusta noin vuosi vaihdon jälkeen. Jos tykkää askarella vesipumppujen vaihdon kimpussa aika ajoin niin siitä vain sitten muovisiipistä laittamaan sinne. Hanki metallisiipinen ilman muuta, kestää sitten ainakin sen ajan mitä sen on suuniteltukin kestävän.
          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #6
            Kyllä itse olen noilla motonetin pumpuilla ajellut ja hyvin on kestänyt, ja voipi olla hankala löytää metallisiipistä mistään.... Itse tosin laitoin pois ottamani metallisiipiset talteen jos vielä tulee käyttöä:think
            M550d

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Jos laitatte metallisiipisiä, niin niitä tarvikepaskoja jossa on pellistä prässätyt siivet kannattaa sitten välttää. Siipi ei toimi etenkään pienillä kierroksilla sitten yhtään, vedenkierto on puutteellista. Jos ei kansi korkkaa niin lämmintä ei ainakaan riitä samaan malliin.

              Muovisiipisen siipimateriaali on eri kuin alunperin, ja se alkuperäinenkin kestää +150tkm jossa luultavasti alkaa metallisiipisestäkin laakerit loppumaan (metallisiipi painavampana syö enemmän laakeria).
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                Originally posted by Heguli View Post
                Joo-o, oli muovisiipinen ja korkkasi akselin irti siivistä ilman mitään varoitusta noin vuosi vaihdon jälkeen. Jos tykkää askarella vesipumppujen vaihdon kimpussa aika ajoin niin siitä vain sitten muovisiipistä laittamaan sinne. Hanki metallisiipinen ilman muuta, kestää sitten ainakin sen ajan mitä sen on suuniteltukin kestävän.
                Originally posted by Cell View Post
                ...Muovisiipisen siipimateriaali on eri kuin alunperin, ja se alkuperäinenkin kestää +150tkm jossa luultavasti alkaa metallisiipisestäkin laakerit loppumaan (metallisiipi painavampana syö enemmän laakeria).
                Itselläni hajosi Kolbenschmitin(valurautasiipinen) pumpusta laakeri puolenvuoden/10tkm:n jälkeen. Onneksi sain takuuseen uuden, mutta saapa taas nähdä kauan kestää. Jos vielä hajoaa niin laitan muovisen...

                Comment

                • Erh4be
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 341
                  • Helsinki

                  #9
                  Oman kokemuksen mukaan muovisiipinen on parempi (siis uusi ja vahvempi, muita ei taideta enää myydäkään). Muovisiipinen kestäny helposti sen 150tkm kun taas metallisiipisestä menny laakerit nopeemmin...
                  E90 325i M-Sport -06
                  --------------------------
                  Ex: E36 325i Coupe -94
                  Ex: E39 523i -98

                  Comment

                  • HC91
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 999
                    • 29100/310053

                    #10
                    M54:een laitoin 200tkm kohdalla Graf:in metallisiipisen tarvikepumpun jäähdyttimen vaihdon yhteydessä, muovisiipinen original Teile oli täysin virheettömässä kunnossa laakeria myöten. Valmistusleima 09-2000 ja kun auto on tehty 03-2001, niin alkup. pumppu on kyseessä.
                    92' ///M5 3.8 individual
                    09' 320d xDrive
                    16' NIU N1 Sport
                    19' NIU U+ Sport

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2846
                      • South Carelia

                      #11
                      Itse hain omaan penariin Motonetista vesipumpun joka oli metallisiivekkeillä... hyvin tuo on asiansa ajanu toistaiseksi ainakin, tiedä sitten kauanko kestää...
                      Vanha vesipumppu oli alkuperäinen muovisiivillä ja oli todella tullut tiensä päähän 150 tkm kohdalla, kynnellä sai napsutella siivistä palasia irti ja akseli pyöri molemmista päistä kumpaan suuntaan vaan halusi !!
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • Valkman
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 712
                        • Helsinki

                        #12
                        Jaahas, omassa 528:ssa oli taas metallisiipinen ihan bemarin logolla? Ja tilalle meni kl:stä metallisiipinen myös ja toimi aina. Kuten tuolla jollakulla oli ollut ongelmia vajaan kierron kanssa tyhjäkäynnillä, niin katsokaapa ensiksi sähköistä kiertovesipumppua, että toimiiko ollenkaan.

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3438
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          #13
                          Kertokaas nyt missä toi sähköinen kiertovesipumppu sijaitsee E39 540ssä-
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Carbonfiber View Post
                            Mä en kyllä motonetin pumppua laittais, niistä kun ei koskaan tiedä.
                            Motonetista hain ja oli alkuperäinen BMW original teile muovisilla siivillä. Leimassa -06 ja on parempaa muovia kuin -90 luvun. Hyvin toimii.

                            Comment

                            • jpeltoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 600
                              • pirkanmaa

                              #15
                              523i KL varaosien metallivalu siipinen pumppu: 1 v ja alle 10 tkm ajettuna laakeri vinkuu kuumana.

                              Alkuperäinen sähköpumppu lämppärin kennolle on aika kallis. Saman asian ajaa kun pistää sarjaan tarvikesähkö pumpun ja ryöstää sähköt orggis pumpulta (wanhaa ei voi heittäää mäkeen venttiilien takia)
                              Last edited by jpeltoma; 15-02-2009, 15:48.
                              __________________________________________________ ________________________
                              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                              Comment

                              Working...
                              X