Voisiko joku hieman avittaa,on sellainen ongelma jotta ei lähde käyntiin kylmänä hyvin!elikkäs joutuu startaamaan todella pitkiä aikoja(5-10 min.) ja auto niinsanotusti yrittää kokoajan ja putkesta tulee valkoinen pakokaasu,vika koodit luettiin ja ilmoitti että hehkutusaika????? elikkä yrittää vissiin käyynityä ilman hehkutusta?????onko jokin sulake/moduli/takiia jokin muu viallinen???
E 39 525 tdsa -97 ei käynnisty kylmänä?????
Collapse
X
-
Veikkaus hehkut uusiksi.:thinkF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
Selvitäpä nyt ensialkuun hehkuttaako se edes. Tuo valkoinen savu, lupaaminen ja sahaaminen viittaisi juurikin hehkutusvikaan.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
joo,otan anturin irti jos vaan joku kertoisi sen paikan??ja edelliseen että kuten asetin kysymysenkin niin epäilys on jotta hehkutuksessa on vikaa,mutta mitä???Originally posted by larmatin View Postvinkki 1 vedä koneen lämpöanturin piuha irti,vaikuttaako käyntiinlähtöön?
vinkki 2 peruuta illalla auto perä mahdollisimman ylös,lähteekö paremmin käymään?
Comment
-
Onko hehkujen toimimuus varmasti varmistettu? Usein annetaan mittausohjeeksi hehkun vastuksen mittaaminen yleismittarilla (pitäisi olla ~1ohm) Tällä tavalla paljastuu kyllä varmasti sökö hehku, mutta hehku voi olla muutenkin "vikaantunut".
Itse olen dieselin kylmäkäynnistysongelmien ilmetessä kerran summissa ostanut heti uuden hehkusarjan. Sitten kun vanhat ja uudet hehkut olivat kaikki pöydällä tuli mittailtua ne ja kaikki olivat yleismittarilla mitattuna "kunnossa" niin uudet kuin vanhatkin. Hetken pohdiskelun jälkeen päätin kuitenkin ruuvata moottoriin kiinni uuden hehkusarjan ja kaikki kylmä käynnistys ongelmat olivat ja ovat edelleen poissa.
Comment
-
niin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?Originally posted by JTB View Postterve vaan mutta miten sen tarkastaa???en ole diiisselien kanssa koskaan pelaillut!
hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Terve vaan en ole mitannut itse vaan Oulussa Raskoneen korjaamolla mittautin ja sieltä tuli tuomio jotta kunnossa on,siis hehkut????ja kiitos,pitää koittaa itse jos vaikka annetun ohjeen mukaan saisin mitattua josko sinne tulee virtaa ollenkaan!Originally posted by peto2 View Postniin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?
hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..
Comment
-
Originally posted by peto2 View Postniin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?
hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..
tällälailla mitattuna ei mitata hehkujen toimintaa,mitataan ainoastaan tuleeko jännite hehkuille. ainut oikea tapa on mitata niiden tekemä työ elikkä virtamäärä,pihtiampeeri mittari hehkun johtosarjan ympärillä kertoo toimiiko ne
Comment
-
kiitos kaikille HYVISTÄ neuvoista,hehkut,lokilämmittimen vastus ja ruiskupumppu vaihdettu ja jo pelaa,elikkäs kaikki luettelemani osat oli rikki,ei ihme ettei lähde käyntiin,ja on muuten varmaa ettei niin suurta ihmettä tule,jotta jos eroon pääsen kyseisestä autosta EN KOSKAAN laita ainakaan E 39 ja 525 tdsa:ta,on ollut niin vikainen auto,en ihmettele kun lukee näitä kirjoituksia tässäkin foorumissa miten voi olla huonomaineinen ja todella vikainen "auto".Originally posted by peto2 View Postniin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?
hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..

Comment
Comment