Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39 525 tdsa -97 ei käynnisty kylmänä?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTB
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 22
    • Oulu

    E 39 525 tdsa -97 ei käynnisty kylmänä?????

    Voisiko joku hieman avittaa,on sellainen ongelma jotta ei lähde käyntiin kylmänä hyvin!elikkäs joutuu startaamaan todella pitkiä aikoja(5-10 min.) ja auto niinsanotusti yrittää kokoajan ja putkesta tulee valkoinen pakokaasu,vika koodit luettiin ja ilmoitti että hehkutusaika????? elikkä yrittää vissiin käyynityä ilman hehkutusta?????onko jokin sulake/moduli/takiia jokin muu viallinen???
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Veikkaus hehkut uusiksi.:think
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • JTB
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 22
      • Oulu

      #3
      Originally posted by 540iAV8 View Post
      Veikkaus hehkut uusiksi.:think
      joo hehkut mitattu aiemmin kaikki ok??

      Comment

      • gubbe89
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 314
        • Mouhijärvi

        #4
        Selvitäpä nyt ensialkuun hehkuttaako se edes. Tuo valkoinen savu, lupaaminen ja sahaaminen viittaisi juurikin hehkutusvikaan.
        nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
        nyk. Yamaha XJR 1200 -98
        nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
        ex. E34 525 TDS Touring -93
        ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
        ex. Yamaha YZF 1000R -02
        ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
        ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
        ex. E34 535i -88
        ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
        ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          vinkki 1 vedä koneen lämpöanturin piuha irti,vaikuttaako käyntiinlähtöön?
          vinkki 2 peruuta illalla auto perä mahdollisimman ylös,lähteekö paremmin käymään?

          Comment

          • JTB
            Newbiemmer
            • Mar 2006
            • 22
            • Oulu

            #6
            Originally posted by larmatin View Post
            vinkki 1 vedä koneen lämpöanturin piuha irti,vaikuttaako käyntiinlähtöön?
            vinkki 2 peruuta illalla auto perä mahdollisimman ylös,lähteekö paremmin käymään?
            joo,otan anturin irti jos vaan joku kertoisi sen paikan??ja edelliseen että kuten asetin kysymysenkin niin epäilys on jotta hehkutuksessa on vikaa,mutta mitä???

            Comment

            • salsal
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 38
              • Lahti

              #7
              Onko hehkujen toimimuus varmasti varmistettu? Usein annetaan mittausohjeeksi hehkun vastuksen mittaaminen yleismittarilla (pitäisi olla ~1ohm) Tällä tavalla paljastuu kyllä varmasti sökö hehku, mutta hehku voi olla muutenkin "vikaantunut".

              Itse olen dieselin kylmäkäynnistysongelmien ilmetessä kerran summissa ostanut heti uuden hehkusarjan. Sitten kun vanhat ja uudet hehkut olivat kaikki pöydällä tuli mittailtua ne ja kaikki olivat yleismittarilla mitattuna "kunnossa" niin uudet kuin vanhatkin. Hetken pohdiskelun jälkeen päätin kuitenkin ruuvata moottoriin kiinni uuden hehkusarjan ja kaikki kylmä käynnistys ongelmat olivat ja ovat edelleen poissa.

              Comment

              • uti
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 195

                #8
                Tarkistaisin ensin tuleeko niille hehkuille virtaa.

                Comment

                • JTB
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 22
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by uti View Post
                  Tarkistaisin ensin tuleeko niille hehkuille virtaa.
                  terve vaan mutta miten sen tarkastaa???en ole diiisselien kanssa koskaan pelaillut!

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8267
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by JTB View Post
                    terve vaan mutta miten sen tarkastaa???en ole diiisselien kanssa koskaan pelaillut!
                    niin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?
                    hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
                    kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • JTB
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 22
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      niin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?
                      hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
                      kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..
                      Terve vaan en ole mitannut itse vaan Oulussa Raskoneen korjaamolla mittautin ja sieltä tuli tuomio jotta kunnossa on,siis hehkut????ja kiitos,pitää koittaa itse jos vaikka annetun ohjeen mukaan saisin mitattua josko sinne tulee virtaa ollenkaan!

                      Comment

                      • larmatin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1118
                        • Perttula

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        niin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?
                        hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
                        kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..

                        tällälailla mitattuna ei mitata hehkujen toimintaa,mitataan ainoastaan tuleeko jännite hehkuille. ainut oikea tapa on mitata niiden tekemä työ elikkä virtamäärä,pihtiampeeri mittari hehkun johtosarjan ympärillä kertoo toimiiko ne

                        Comment

                        • JTB
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 22
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          niin mitenhän sitte hehkujen kunnon mittasit?
                          hehkun päässä on rengas abiko kiristettynä muistaakseni 8mm mutterilla.. siihen mittarin + johto ja -moottorin runkoon -> pyydät kaveria pistään virrat päälle ja mittarin on näytettävä 0V ennen virtojen kytkemistä ja kun virrat päällä ja hehkuvalo palaa mittarin olis näytettävä 11-12V
                          kannattaa ottaa imusarja irti.. helpottaa hommaa paljo..
                          kiitos kaikille HYVISTÄ neuvoista,hehkut,lokilämmittimen vastus ja ruiskupumppu vaihdettu ja jo pelaa,elikkäs kaikki luettelemani osat oli rikki,ei ihme ettei lähde käyntiin,ja on muuten varmaa ettei niin suurta ihmettä tule,jotta jos eroon pääsen kyseisestä autosta EN KOSKAAN laita ainakaan E 39 ja 525 tdsa:ta,on ollut niin vikainen auto,en ihmettele kun lukee näitä kirjoituksia tässäkin foorumissa miten voi olla huonomaineinen ja todella vikainen "auto".

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎