Eli ongelana on että autosta kuuluu rallatus moottorin etuosasta kun öljyt ovat lämminneet.. Pakkasilla moottorista ei kuulu yhtään ylimääräisiä ääniä ennenkuin moottori on lämmennyt.(eli kylmänä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä) noin 10min jälkeen moottorin etuosasta alkaa kuulua samanlainen ääni kuin laakeri olis lopuillaan. Meisseliä hyväksi käyttäen olen koittanyt kohdistaa äänen lähteen automaatti kiristimen taakse moottorin lohkoon(toki ahasta on ettei ole ihan varmaa tietoa). kaikki apulaitteiden rullat sekä vesi pumppu on vaihdettu joten ääni ei voi kuulua sieltä..Kysymys siis kuulu että minkälainen ääni kuuluu moottorista kun nokka-akselin kettingin laahaimet on lopussa? Vai onko vika niissä vai jossain muualla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 m52 528 rallatus
Collapse
X
-
Voisiko ääni tulla vanoksesta?nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
Visko voi myös aiheuttaa
Tarkista myös viskon välys. Omassa e38 kuului rallatus myös, kylmänä kylläkin voimakkaampana kuin lämpimänä. Kun pyöritteli propellia koneen ollessa seis, tuntui ihan toimivalta, mutta propellista heilutellessa auton pitkittäissuunnassa n. 2-3 cm:n välys.
Vesipumpun juuresta pitkällä kepillä kuunnellessa kuului selvä rallatus. Välyksen näki myös koneen ollessa käynnissä taskulampulla propellia osoittaen. Heilui ihan selvästi auton pitkittäissuunnassa, ja kun kädellä pysäytti propellin, ääni voimistui.
Comment
-
Comment