memebuy23buy

525tds lämmöt ylös/tehot alas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • merikarhu
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 17
    • Helsinki

    525tds lämmöt ylös/tehot alas

    525tds vm.98

    Lämmöt nousevat tappiin ja tehot tulevat alas. Termostaatti ja vesipumppu vaihdettiin mutta ei silti auta.

    Onko muita mahdollisia vikoja kuin kansipahvi/viallinen kansi?


    Miten kannattaa jatkaa? Minkä hintainen kansiremontti on+kukahan niitä tekisi edullisesti PK seudulla?

    Thanks.
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Onkohan nyt ilmaus onnistunut kunnolla?
    Tässä koneessahan on turvajärjestelmiä jotka pudottaa tehoa ja lopuksi sammuttaa itsestään koko kamiinan.
    Veikkaanpa, että joku ilmatasku jäänyt ja vesi ei vaan kierrä kunnolla.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • merikarhu
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 17
      • Helsinki

      #3
      Liike hoiti termostaatin ja pumpun asennuksen joten voisi kuvitella että ovat ilmanneet.:think

      Miten voisin varmistua tästä, etten turhaa ala häsläämään tuon kannen kanssa?

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Mikä liike?
        Avaat paisuntasäiliön korkin ja katsot onko tarpeeksi nestettä. Sitten annat käydä niin kauan, että alavesiletku lämpenee, so.termostaatti aukeaa ja vesi kiertää koko järjestelmässä. Mielellään nokkaa vähän ylös jos mahdollista. Tämä kone ei ole niin paha ilmata kuin bensakäyttöinen M50 veljensä, mutta huolellinen pitää olla tämänkin kanssa. Kun vesitilassa alkaa olla painetta, eli letkut kovina, ilmausruuvista ilmaa pihalle ja lisää nestettä tilalle..........Ja sitä rataa muutaman kerran.
        Kansi tuskin on sökö, tai painetta tulee järjestelmään melkolailla heti.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • merikarhu
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 17
          • Helsinki

          #5
          Kuulin myös, että väärät jäähdytysnesteet voivat aiheuttaa ongelmia, eli vihreetä ei sais pistää kehiin, pitääkö paikkansa?

          Voiko huono ilmaus aiheuttaa myös sen, ettei lämppäri puhalla lämmintä?

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Tuossa koneessa on mun mielestä alunperin ollut vihreät nesteet.
            Kyllä, huonosti ilmattu ei puhalla lämmintä.
            Vedätätkö sä mua?
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • merikarhu
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 17
              • Helsinki

              #7
              En vedätä. En vain ole koskaan ollut tekemisissä tällaisten ongelmien kanssa.

              Niin tosta nesteestä. En tiedä vedätettiinkö mua mutta sanottiin, ettei alumiini mottiin voi laittaa sellasta nestettä.

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                Totanoin......en ole nyt ihan varma, mutta luulen ettei sulla ole alumiinikone.
                Uudemmissa autoissa nimenomaan tuota punaista nestettä käytetään, siis juuri alukoneissa? Mä olen melko varma, että mun pihassa möllöttävässä 725tds:ssä on rautapata. Menen koittamaan magneetilla jos tarpeen.
                CLAVURION Ole hyvä ja tule apuun
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • merikarhu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 17
                  • Helsinki

                  #9
                  Kiitos avusta.

                  Löysin tällaisen:

                  "Ilmauksesta kun näyttää olevan jonkin verran epätietoisuutta, niin laitetaan nyt ohjeet miten se kuuluu tehdä jokainen kerta kun litrakin nestettä joudutaan koneeseen lisäämään. Ilman erityistä ilmaamista tiedossa kun useimmiten on kylmää puhaltava lämmityslaite, lämpöjen heittely/saahaaminen ja pahimmillaan jatkuva keittämiskierre. Myös turhia kansiremontteja on näytetty tehdyn vain siksi että ilmausta ei ole tehty tai osattu tehdä. Näyttää nimittäin siltä että aika monesta varsinkin m50 2.5l koneen kansista löytyy pieniä hiusmurtumia jotka kuitenkaan eivät ole näiden keittämiskierteessä olevien koneiden varsinainen vika, vaan vain ilmaamattomuus. Eli näitä murtumia löytyy kansista/moottoreista jotka eivät mitenkään kärsi keittelyongelmista."

                  Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Joten eiköhän näillä ohjeilla pärjätä vähän aikaan.

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Tsemppiä projektille
                    Jos se ei ala onnistumaan ja autolla kuitenkin pystyy varovasti ajamaan, niin aja se Nurmijärvelle. Ollaan täälläpäin kätevämpiä tekemään kuin neuvomaan.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • merikarhu
                      Newbiemmer
                      • Feb 2009
                      • 17
                      • Helsinki

                      #11
                      Ensin lisäsin nestettä sellaisen 2 L letkuja puristelemalla. Sitten leikkasin 1,5L pullosta pohjan irti ja pistin sen tiiviisti paisuntasäiliöön kiinni. Kone käyntiin, pulloon nestettä n.1L ja alaletkua puristelemaan. Puol tuntia riitti uskoa ja sen jälkeen lopetin.

                      * Ilmaa tuli jatkuvasti
                      * Vesimäärä heittelehti pullossa ees taas, välillä tyhjäksi ja välillä piri pintaan
                      * Lämppäristä tuli lyhentämättömänä ulkoilmaa, eli ei lämmenny tippaakaan(tai ehkä hivenen)
                      * Silloin kun nesteet nousivat piripintaan, kävi konekin kuumana, eli puoliväliä seuraavalla viivalla. Aina kun näin kävi heitin koneen kiinni ettei kuumene liikoja.

                      Eniten ihmetytti se, että miten1,5L pullo voi olla välillä tyhjä ja seuraavassa hetkessä tulvii melkein yli? Vienkö auton ammattimiesten käsiin vai yritänkö uudestaan vahvemmalla uskolla?

                      Auttakeehan viisaammat.

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Ei taida termostaatti nyt olla pelissä mukana. Veden pinta nousee ja laskee kierrostenkin mukaan, mutta nyt tuntuu, että termari ei aukea tai on joku höyrylukko tai jotain. Tule Nurmijärvelle BMWCLUBIN tallille, niin autamme asian kuntoon. Voit soittaa minulle 050-3245512
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • merikarhu
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 17
                          • Helsinki

                          #13
                          Taustaa autosta. Auto on tuontiauto ja ostettu parkkipaikalta, suomesta, ilman koeajoa. Ostaessa oli tiedossa, että autossa olisi mahdollinen kansivika, siksi halpa hinta. Edellinen omistaja oli vaihtanut vesipumpun ja termostaatin. Toistaiseksi auto on ilman kilpiä, eli seuraavaksi olisi edessä Suomen kilpiin laitto.

                          No niin. Takaisin ilmaukseen. Jatkoin ilmaamista. Nyt niin, että nokka oli perää ylempänä. Ja "Halleluja". Vartin pulputtelun jälkeen lämppäri alko puhaltaa lämmintä. Nestettä meni eilisen n.3L litran lisäksi toinen mokoma 3L. Puristelin yhteensä n.45 min ja sen jälkeen loppu voimat. Lämmöt eivät nousseet kertaakaan yli puolenvälin.

                          Lopputulema:
                          * Puhaltaa kuumaa kuten pitää
                          * Vielä jäi ilmaa. Loppukokeilussa keräsi paisuntasäiliöön painetta ja purskautti nestettä yli äyräiden.
                          * Ranteet/sormet kipeänä-->toivottavasti emäntä on antavalla päällä seuraavat päivät



                          Muuta:
                          *Jouduin eilen antamaan lisävirtaa suoraan akkuun(auto sellaisessa paikassa ettei muu auttanut). Tämän jälkee alko palamaan airbag+jarrupalojen valo. Pitää vissiin luetuttaa koneella?

                          Kiitos muuten kaikista vinkeistä. Fiksua sakkia!

                          Comment

                          • merikarhu
                            Newbiemmer
                            • Feb 2009
                            • 17
                            • Helsinki

                            #14
                            Sain eilen siirtokilvet ja heitin ensimmäisen koeajon. Kaikki oli hyvin kunnes annoin kenkää vähän enemmän. Nesteen tuli pihalle ja auto parkkiin.

                            Tänään päivänvalossa huomasin, että paisarista lähtevä kovamuovinen putki joka haarottuu kahteen suuntaan, oli toisen haaran päästä poikki. Juuri siitä kohtaa johon liitetään letku. Tätä liitosta oli vissiin yritetty aiemmin vahvistaa sisään ujutetulla metalliputkella.

                            Onko mahdollista, että jäähdytysjärjestelmään on päässyt ilmaa tämän liitoksen kautta, joka taas on aiheuttanut keittämiset sun muut vaivat?

                            Comment

                            • merikarhu
                              Newbiemmer
                              • Feb 2009
                              • 17
                              • Helsinki

                              #15
                              Kansi kolmesta kohtaa halki ja aika pahasti vielä.

                              Tiedossa olisi kansi E34 1993 525TDS. Onko kansi vastaava kuin E39 525tds:ssa?

                              Ainakin Realoem.com näyttää seuraavaa
                              ELI KÄVISI :

                              Part Cross-reference

                              Part 11122246178 (CYLINDER HEAD) was found on the following vehicles:

                              E34: Details on E34
                              E34 525td SEDAN, Euro
                              E34 525td TOURING, Euro
                              E34 525tds TOURING, Euro
                              E34 525tds SEDAN, Euro

                              E36: Details on E36
                              E36 325td SEDAN, Euro
                              E36 325tds SEDAN, Euro
                              E36 325tds TOURING, Euro

                              E38: Details on E38
                              E38 725tds SEDAN, Euro

                              E39: Details on E39
                              E39 525td SEDAN, Euro
                              E39 525tds SEDAN, Euro
                              E39 525tds TOURING, Euro

                              Comment

                              Working...
                              X