Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neuvoja E39 (6-koneinen bensa) hammastangon vaihtamiseksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IAK
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 2
    • Helsinki

    Neuvoja E39 (6-koneinen bensa) hammastangon vaihtamiseksi

    Neuvoja kaivataan E39 (6-koneinen bensa) hammastangon vaihtamiseksi. Itsellä on TIS:ltä tulostetut ohjeet ja näiden mukaan pitäisi ratti irrottaa? Samoin moottoria tulisi nostaa 40 mm öljypohjan poistamiseksi.

    Onko kukaan vaihtanut kyseistä osaa ja osaisi kertoa onko nämä toimenpiteet todella tarpeellisia?
  • jube9
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 78
    • Turku

    #2
    Se ratin irrotus on ihan turha homma. Eka pyörät suoraan ja vedät ratin vaikka jeesusteipillä kojelautaan kiinni että pysyy paikallaan. Sit vaan purkamaan, kannattaa ottaa raidetangonpäät sisäpäistä asti irti niin hammastanko on sitten helpompi muljata sieltä kelkan välistä pois. Ja jos ihan uuden tangon laitat paikalleen niin sehän on lukittu siihen keskikohtaan, että saa sitten helpommin ratin keskiasennon ja hammastangon keskikohdan täsmäämään.

    Comment

    • IAK
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 2
      • Helsinki

      #3
      Nyt on hammastanko vaihdettu. Sen verran tietoa, jos joku aikoo vastaavan homman tehdä, että ilman moottorin nostamista parilla sentillä ei vaihto onnistu. Moottorin ja kelkan välissä on niin vähän tilaa, ettei hammastankoa saa pois muuten näiden välistä. Näin on tilanne ainakin E39 530I:n kohdalla.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎