540i:n startista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -99 530DAT
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 50
    • Laukaa

    540i:n startista

    Historiaa: auto on 8/98 540i touring, ihan suomiauto . Talvella alkoi ilmetä seuraavaa; webaston oltua päällä yli varti, ei suostunut enää käynnistymään. No hätiä mitiä, uusi 100Ah akku kehiin ja taas pelaa. Pari viikkoa. Ja taas samat oireet: Startti ei lähde edes pyörittään, vaan solenoidi hakkaa. Startti ei siis missään vaiheessa pyöri huonosti vaan jok tai. Ja vain jos webaa on käytetty. Mitattiin akku ostoliikkeessä ja kunnossa untuii olevan. Voisiko olla, että startti on tullut tiensä päähän ja ei siedä minkäänlaista jännitteenpudotusta? Vikahan piilisi tällöin solenoidissa? Mistähän moista voisi kysellä tai jotain korjaussarjaa?
    Eihän noi kalliita ole saksan iibeissäkään, mutta siellä tarjonta keskittyy enempi M60 koneiden startteihin.
    Niin ja vaikka auto on öisin älylaturissa kiinni, ei tilanne muutu. Apuvirtaa konehuoneen napaan ja heti tulille
    -Markku-
    SCRAP MC
    1928 Chevrolet Light Truck
    1951 Harley Panhead
    1979 Harley Shovelhead x 2
    1979 Harley Ironhead
    2008 BMW 530D
    2005 X5 4.4i Sport
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #2
    Onko aamuisin webaston käytön jälkeen kuinka paljon ajoa?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Myös startille menevät johdot kannattaa käydä läpi.
      Jos liitokset on hapettuneet, niin ei mee startille virtaa niin paljon ku tarvis.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      Working...
      X