Historiaa: auto on 8/98 540i touring, ihan suomiauto
. Talvella alkoi ilmetä seuraavaa; webaston oltua päällä yli varti, ei suostunut enää käynnistymään. No hätiä mitiä, uusi 100Ah akku kehiin ja taas pelaa. Pari viikkoa. Ja taas samat oireet: Startti ei lähde edes pyörittään, vaan solenoidi hakkaa. Startti ei siis missään vaiheessa pyöri huonosti vaan jok tai. Ja vain jos webaa on käytetty. Mitattiin akku ostoliikkeessä ja kunnossa untuii olevan. Voisiko olla, että startti on tullut tiensä päähän ja ei siedä minkäänlaista jännitteenpudotusta? Vikahan piilisi tällöin solenoidissa? Mistähän moista voisi kysellä tai jotain korjaussarjaa?
Eihän noi kalliita ole saksan iibeissäkään, mutta siellä tarjonta keskittyy enempi M60 koneiden startteihin.
Niin ja vaikka auto on öisin älylaturissa kiinni, ei tilanne muutu. Apuvirtaa konehuoneen napaan ja heti tulille
-Markku-

Eihän noi kalliita ole saksan iibeissäkään, mutta siellä tarjonta keskittyy enempi M60 koneiden startteihin.
Niin ja vaikka auto on öisin älylaturissa kiinni, ei tilanne muutu. Apuvirtaa konehuoneen napaan ja heti tulille

-Markku-
Comment