Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Xenon ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    E39 Xenon ongelma

    Tuli ostettua laadukkaiksi kehutut Kingwood H7 xenonit tuohon e39:iin. Nyt kun välillä laittaa xenonit päälle mittariston virrat pimenee. Vika nollaantuu, kun ottaa sulakkeen 24 irti ja laittaa takaisin.

    Kytkennät on oikein.

    Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vain niellä tappio ja vaihtaa ballastit johonkin oikeasti laadukkaisiin?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Tuli ostettua laadukkaiksi kehutut Kingwood H7 xenonit tuohon e39:iin. Nyt kun välillä laittaa xenonit päälle mittariston virrat pimenee. Vika nollaantuu, kun ottaa sulakkeen 24 irti ja laittaa takaisin.

    Kytkennät on oikein.

    Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vain niellä tappio ja vaihtaa ballastit johonkin oikeasti laadukkaisiin?
    Heh, taitaa ballastit aiheuttaa sen verran EMI häiriötä. Hyväkuntoiset käytetyt Hellan ballastit ei ole kovin kalliita. Eikä myöskään käytetyt originaali d2s umpiot.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Orkkis Hella ballastit löytyy, yht. 130e/pari tai 150e/pari D2S polttimoiden kanssa
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Onko ballastit kytketty ralesarjan kautta? Jos ei, niin asennat releet ja jos vika ei silä poistu, niin asennat ballastit parempaan paikkaan. (kauemmas kaikesta, jossa on sähkö)
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by kaol View Post
          Onko ballastit kytketty ralesarjan kautta? Jos ei, niin asennat releet ja jos vika ei silä poistu, niin asennat ballastit parempaan paikkaan. (kauemmas kaikesta, jossa on sähkö)
          Ei oo. Eli sen mukana tulleen relesarjan lyön väliin? Mites se kytketään, kun ei ole tässä käsillä toi setti. Ei pitäis olla kovin lähellä mitään sähkölaitteita ja kun ei viitti konepellin päälle kuitenkaan nostaa.

          Jos ei rupee skulaa niin pitää sitten ostaa Hellan tai Ollon ballastit.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Nyt on relesarja kädessä. Mistäs tohon on paras toi plussa ottaa? Yks piuha varmaan menee maihin, yks plussaan, kaks ballasteille ja yks sit varmaan jommalle kummalle auton polttimon virralle? Miten, kun noi polttimon virralle menevät johdot ovat musta ja valkoinen niin onko nyt varma, että musta on maa vai onko sillä releen kannalta väliä? Ei viittis koko autoa polttaa yhtien kiinan-xenonien takia.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • thth77
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 88
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Nyt on relesarja kädessä. Mistäs tohon on paras toi plussa ottaa? Yks piuha varmaan menee maihin, yks plussaan, kaks ballasteille ja yks sit varmaan jommalle kummalle auton polttimon virralle? Miten, kun noi polttimon virralle menevät johdot ovat musta ja valkoinen niin onko nyt varma, että musta on maa vai onko sillä releen kannalta väliä? Ei viittis koko autoa polttaa yhtien kiinan-xenonien takia.
              unohda ne releet ja tule hakemaan nimellistä korvausta vastaan uudet ballastit.(ei syty vikavalot)
              1.5
              2.3
              2.0
              2.5
              2.5
              3.3
              3.0d

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Originally posted by thth77 View Post
                unohda ne releet ja tule hakemaan nimellistä korvausta vastaan uudet ballastit.(ei syty vikavalot)
                Okei! Tota noin sulle ei saa näköjään privaa lähetettyä, mut kylhän toi kiinnostais.. Sulta oon nää setit ostanu? Mul ei siis syty vikavalot vaan mittaristo pimenee.. :/

                Voitko ottaa s.postiin yhteyttä, jos huomenna kerkiäs hoitamaan ennen kun lähen pohjolan pimeyteen?
                carbonfiber[at]motot.net
                Last edited by Carbonfiber; 28-02-2009, 23:49.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Nyt on relesarja kädessä. Mistäs tohon on paras toi plussa ottaa?
                  Imusarjan apuvirtapistoke on suoraan akussa kiinni, joten siitä virran saa helposti. Apuvirtapistokkeen kaapelilla puolestaan on liitin moottoritilassa, moottorin takana, polkimien alapuolella. Jos relesarjassa on plussassa rengasliitin, niin tuolta saat virran, kun laitat liittimen sillä pultilla kiinni.
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Yks piuha varmaan menee maihin, yks plussaan, kaks ballasteille ja yks sit varmaan jommalle kummalle auton polttimon virralle?
                  Jep.
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Miten, kun noi polttimon virralle menevät johdot ovat musta ja valkoinen niin onko nyt varma, että musta on maa vai onko sillä releen kannalta väliä?
                  Vain Herra tietää. Varmuuden saat mittaamalla kytkennät yleismittarilla ennen ballastien kytkemistä. Ballastille pitäisi mennä jännite samoin päin, kuin se auton johtosarjasta tulee.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • thth77
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 88
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    Okei! Tota noin sulle ei saa näköjään privaa lähetettyä, mut kylhän toi kiinnostais.. Sulta oon nää setit ostanu? Mul ei siis syty vikavalot vaan mittaristo pimenee.. :/

                    Voitko ottaa s.postiin yhteyttä, jos huomenna kerkiäs hoitamaan ennen kun lähen pohjolan pimeyteen?
                    carbonfiber[at]motot.net
                    @@@@@
                    kuka neuvoo ton priva homman
                    1.5
                    2.3
                    2.0
                    2.5
                    2.5
                    3.3
                    3.0d

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #11
                      Toimii, kun vedin johdot apurin puolelta toista kautta! Katotaan sitten keväämmällä, jos vaihtas hellan palikoihin faceliftauksen yhteydessä.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎