Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M-sport etupään madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gibi
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 11
    • Pohjois-Pohjanmaa/ Tampere

    e39 M-sport etupään madallus

    Tere.
    Mulla on tuollainen 530i sedan M-Sport -01 ja tässä kun 19"kesärenkaat pitäisi parin viikon sisällä vaihtaa alle niin yksi asia on ruvennut mietityttämään.
    Auto kun on tasaisella parkissa niin takarengas on aika tarkkaan takalokasuojan reunan tasalla kun taasen etupäässä renkaan ja lokasuojan välissä on tilaa hieman...
    Auto siis keulii hieman ja yhtään tavaraa laittaa taakse - niin tilanne sen kun pahenee.
    Madallus olisi takapäässä ihan passeli - ajattelinkin että minkähän laiset madallussarjan laittaisi - että etupään saisi suurin piirtein takapään tasolle:think
    Olen miettinyt Esim. H&R 40 tai 50mm madaltavaa jousta eteen tai Weitek ... olisiko H&R kuitenkin parempi, kertokaas kokemuksia jos on eri jousista. Onko kokemuksia...
    Iskunvaimentimet on hyvässä iskussa , on hyvä ajaa... eli niitä ei tarvitteisi välttämättä vaihtaa.
    Madalluksena on ilmeisesti alkuperäinen M madallus, voisin laittaa selvennykseksi mitat lokasuojan reunasta pyörän keskelle edestä ja takaa, kunhan kerkeis käydä mittaan...
    Last edited by Gibi; 04-04-2009, 12:48.
  • jyrbba69
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2394
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by Gibi View Post
    Tere.
    Mulla on tuollainen 530i sedan M-Sport -01 ja tässä kun 19"kesärenkaat pitäisi parin viikon sisällä vaihtaa alle niin yksi asia on ruvennut mietityttämään.
    Auto kun on tasaisella parkissa niin takarengas on aika tarkkaan takalokasuojan reunan tasalla kun taasen etupäässä renkaan ja lokasuojan välissä on tilaa hieman...
    Auto siis keulii hieman ja yhtään tavaraa laittaa taakse - niin tilanne sen kun pahenee.
    Madallus olisi takapäässä ihan passeli - ajattelinkin että minkähän laiset madallussarjan laittaisi - että etupään saisi suurin piirtein takapään tasolle:think
    Olen miettinyt Esim. H&R 40 tai 50mm madaltavaa jousta eteen tai Weitek ... olisiko H&R kuitenkin parempi, kertokaas kokemuksia jos on eri jousista. Onko kokemuksia...
    Iskunvaimentimet on hyvässä iskussa , on hyvä ajaa... eli niitä ei tarvitteisi välttämättä vaihtaa.
    Madalluksena on ilmeisesti alkuperäinen M madallus, voisin laittaa selvennykseksi mitat lokasuojan reunasta pyörän keskelle edestä ja takaa, kunhan kerkeis käydä mittaan...
    Manuaaliloota ilmeisesti? Automaatti painaa vähän enemmän ja paremmin tasassa. Mulla oli sama ongelma, laitoin H&R 40&15mm pudottavan setin.

    Tossa muutama kuva tolla H&R:llä http://www.fotomonza.com/bmw/new/

    -Jyri
    2015 AMG GTS
    -----------------------------

    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
    [email protected]

    Comment

    • Gibi
      Newbiemmer
      • Nov 2008
      • 11
      • Pohjois-Pohjanmaa/ Tampere

      #3
      Juu manuaaliaskilla autoni on.
      Olikos autosi alkup. m-sport, meinaan vaan että onko noissa kuvissa H&R sarja Lyhyemmillä M_iskareilla vaiko normi pumpuilla...

      Comment

      • Neutrone
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 1320
        • Tampere

        #4
        Sama ongelma itellä. Ei vaan istu millään silmään toi korkeampi etupää vaikka pyörinä tällä hetkellä vain 17". Mietityttää vain kun joissakin kuvissa mitä oon kattonu, näyttää että toi 40/15 H&R ei tiputa keulaa juuri yhtään verrattuna muutaman vuoden alla painuneisiin M-jousiin. Kun taas noita jyrban kuvia kattoo niin kyllähän siinä selkeää muutosta on. Onkos muilla sitä ilmiöö vakio M-Sport2 alustalla, että keula on kuskinpuolelta hivenen korkeempi kun repsikan puolelta?
        F10 530d semiVOLL
        ex. E90 320d M-Sport '06
        ex. E39 523i M-Sport '00
        ex. E36 325i Coupe '92
        ex. E30 316i '89



        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          K.A.W. alustalla saa keulasta riittävän matalan. Auto madaltuu tosin aika reippaasti, joten jos pelkää autosta tulevan liian matalan, niin silloin kannattaa valita joku muu sarja. Nimellismadallus taitaa olla 60mm edestä ja 40mm takaa. Tällä sarjalla auto on erittäin tasapainoisen näköinen ainakin omaan makuuni.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Itse madalsin etupäätä sen 15mm tuolla tavalla: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/jo...silautaset.htm

            Takapäätä onkin sitten farkussa helpompi tiputtaa...
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • juu-das
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 756
              • Kuopio

              #7
              Täältä kanssa ääni KAWin -60/40 jousille

              oli hyvä ajaa M-pumppujen kanssa ja oli hyvällä korkeudella. Navasta kaareen n.320mm (V8 automaatti)

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Gibi View Post
                Auto kun on tasaisella parkissa niin takarengas on aika tarkkaan takalokasuojan reunan tasalla kun taasen etupäässä renkaan ja lokasuojan välissä on tilaa hieman...
                Tuo on ihan normaalia ja johtuu erilaisesta lokasuoran kaaren muodosta. Voi sen tietysti jousia vaihtamalla "korjata" mutta sitten on perä ylhäällä. Jos tästä kuvasta katsoo niin näkee ihan selvästi että takakaari on muodoltaan erilainen. Auto voi tuossa kyllä olla epätasaisella alustalla, joten tyhjät välit voi olla mitä vain, mutta kaarien muotoon se ei vaikuta.

                Last edited by Petri.Kekkonen; 04-04-2009, 17:58.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Tuo on ihan normaalia ja johtuu erilaisesta lokasuoran kaaren muodosta. Voi sen tietysti jousia vaihtamalla "korjata" mutta sitten on perä ylhäällä. Jos tästä kuvasta katsoo niin näkee ihan selvästi että takakaari on muodoltaan erilainen. Auto voi tuossa kyllä olla epätasaisella alustalla, joten tyhjät välit voi olla mitä vain, mutta kaarien muotoon se ei vaikuta.

                  Eli pitäs tuunata semmoset etulokarit, jossa on 15mm alempana tuo kaaren keskikohta...
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    Katsoitko miten läheltä...

                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Itse madalsin etupäätä sen 15mm tuolla tavalla: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/jo...silautaset.htm

                    Takapäätä onkin sitten farkussa helpompi tiputtaa...
                    Katsoitko miten läheltä asennuksen jälkeen on jousilautasen etäisyys renkaan kumiosaan...
                    Toimenpiteesi oli ns. jousen esijännityksen pienentäminen,
                    tuossa on vaarana jäädä jousi liian löysälle eli klonksuuko???..Millaisen muutoksen ajossa huomasit remontin jälkeen...

                    Comment

                    • Keke71
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 340
                      • Kiiminki

                      #11
                      Ite tilasin KL varaosasta madallus jouset, tosin on kasikoneelle tarkoitetut, en sit tiedä onko samat näihin kutoskoneella oleviin, mut omassa on kans toi m-sport alusta, tai oli. Madallin sekä keulaa että perää. Enkä vaihtanu iskareita, enkä vaihda ennenkuin on iskarit rikki. Ainakin vuosi on menty näillä, eikä tunnu olevan vaimennuksen kans valittamista.
                      E39 540iA Touring

                      Comment

                      • Neutrone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1320
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Neutrone View Post
                        Onkos muilla sitä ilmiöö vakio M-Sport2 alustalla, että keula on kuskinpuolelta hivenen korkeempi kun repsikan puolelta?
                        Onkos kellään tähän mitään ideaa? Härön näkönen kun kuskinpuoli on eestä selvästi hiukka korkeemmalla kun repsikan. Onkohan sielä joku paikka (esim. iskari) väärin kiinni vai mistä vois johtua?
                        F10 530d semiVOLL
                        ex. E90 320d M-Sport '06
                        ex. E39 523i M-Sport '00
                        ex. E36 325i Coupe '92
                        ex. E30 316i '89



                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by 325E View Post
                          Katsoitko miten läheltä asennuksen jälkeen on jousilautasen etäisyys renkaan kumiosaan...
                          Toimenpiteesi oli ns. jousen esijännityksen pienentäminen,
                          tuossa on vaarana jäädä jousi liian löysälle eli klonksuuko???..Millaisen muutoksen ajossa huomasit remontin jälkeen...
                          Hmm, renkaan kumiosaan..? :think Tuo on yläpään lautanen, ei se kovin lähelle rengasta tuu missään tilanteessa. Eikä jää jousi löysälle vielä näin pienellä erolla. Etupää tippui sen ~15mm, mitään merkittävää muutosta en ole huomannut ajossa. Aluksi ilmeni pientä satunnaista tärinää, mutta on talven mittaan kadonnut kokonaan... Tiedä sitten mistä johtui, melko henkimaailman juttuja nää e39 tärinät. Pitäis rengaskulmat käydä säädättämässä vielä.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Neutrone View Post
                            Onkos kellään tähän mitään ideaa? Härön näkönen kun kuskinpuoli on eestä selvästi hiukka korkeemmalla kun repsikan. Onkohan sielä joku paikka (esim. iskari) väärin kiinni vai mistä vois johtua?
                            Joku vaihtanut normi-iskarin joskus vain toiselle puolelle..?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              #15
                              Näinköhän nuo alkuperäiset m-sportin iskarit kestää K.A.W. -60mm jousten kanssa..? Siis, jos kestää niin ois itsellekin varteenotettava vaihtoehto jousiksi..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎