Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ei käynnisty n.1h seisomisen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korhha6
    Newbiemmer
    • Jan 2003
    • 20

    530d ei käynnisty n.1h seisomisen jälkeen

    Kun starttaat,hörähtää, mutta ei käynnisty. Vikakoodit luettu, ei vikoja muistissa.Reilun tunnin odottelun jälkeen lähtee kun palmun alta.Kokeiltu vara-avaintakin ,ei tulosta. Voisiko kampuran asentotunnistin olla kyseessä? Siirtopumppu ainakin äänestä päätellen toimii.
    Hitto, aina pitää eväiden kanssa lähteä reissun ja varata ylimääräistä aikaa.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9158
    • Oulu

    #2
    Paikkakunta? Live-datalla PA-paineet käynnistäessä. Nokka-/kampiakselin asentotunnistin antaa kyllä yleensä vikakoodin (RPM monitoring). Vuotava suutin? Suuttimien ohivuotojen mittaus.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • korhha6
      Newbiemmer
      • Jan 2003
      • 20

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Paikkakunta? Live-datalla PA-paineet käynnistäessä. Nokka-/kampiakselin asentotunnistin antaa kyllä yleensä vikakoodin (RPM monitoring). Vuotava suutin? Suuttimien ohivuotojen mittaus.
      Pohjois-Karjala Joensuu

      Comment

      • ///M74
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 35
        • Kuvansi

        #4
        Samaa vikaa

        Näköjään löytyy kohtalotovereita, omalla kohdalla samanlaista ongelmaa:
        - Kun auto seisoo n. 1-2 tuntia, ei käynnisty, hörähtää mutta ei käynnisty. Starttaa kyllä erittäin hyvin.
        - Noin 5-15 minuuttia starttaus yritysten jälkeen käynnistyy taas.
        - Täysin Kylmänä tai lämpimänä käynnistyy ok, kun lämpömittarin neula on sinisen merkin ylärajalla ongelma ilmenee.
        - Kun virrat laittaa päälle polttoainepumppu lähtee käyntiin ja polttoainesuodattimelle asti näyttää tulevan polttoainetta.
        - Tarkistettu huollossa: Ei vikakoodeja, paineet ok
        - Kokeiltu kaksilla avaimilla kun vika päällä, ei vaikutusta


        Kyseessä sigun kottero
        -------------------------------
        Ex BMW 525d E39 M-sport Touring -01
        Ex BMW 530da E39 -99
        Ex Peugeot 307 2.0HDi -03 :think
        Ex Citroen Xsara 1.6 -04
        Ex Peugeot 206 2.0HDi -01
        Ex Peugeot 306 1.9td -96
        Ex BMW 316 1.8 E30 -85
        -------------------------------

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          mm. paluupuolelle vuotava suutin aiheittaa kuvatunkaltaisia oireita. Paluuvuodot on helppo tarkistaa, paluuletku suuttimien päästä irti ja sopivan kokoista läpinäkyvää letkua tilalle. Mikäli letkuun tulee löpöä reilummin on vika löytyny. Omalla vastuulla voi myös kokeilla puristaa paluupuolen letkun lyttyyn ja startata. Auto vaan piuhan perään ja livedataa ihmettelemään.
          Last edited by superb; 07-04-2009, 11:34. Reason: lisäystä

          Comment

          • korhha6
            Newbiemmer
            • Jan 2003
            • 20

            #6
            Originally posted by ///M74 View Post
            Näköjään löytyy kohtalotovereita, omalla kohdalla samanlaista ongelmaa:
            - Kun auto seisoo n. 1-2 tuntia, ei käynnisty, hörähtää mutta ei käynnisty. Starttaa kyllä erittäin hyvin.
            - Noin 5-15 minuuttia starttaus yritysten jälkeen käynnistyy taas.
            - Täysin Kylmänä tai lämpimänä käynnistyy ok, kun lämpömittarin neula on sinisen merkin ylärajalla ongelma ilmenee.
            - Kun virrat laittaa päälle polttoainepumppu lähtee käyntiin ja polttoainesuodattimelle asti näyttää tulevan polttoainetta.
            - Tarkistettu huollossa: Ei vikakoodeja, paineet ok
            - Kokeiltu kaksilla avaimilla kun vika päällä, ei vaikutusta


            Kyseessä sigun kottero
            Täytyypä seurata lämpömittaria, ihmetyttää kun välillä menee viikkojakin ettei ongelmaa esiinny.

            Comment

            • ///M74
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 35
              • Kuvansi

              #7
              Originally posted by korhha6 View Post
              Täytyypä seurata lämpömittaria, ihmetyttää kun välillä menee viikkojakin ettei ongelmaa esiinny.
              Jep, sama homma, voi mennä pitkän aikaa ettei ole mitään ongelmaa. Itsellä taas viimeisen 2 viikon sisällä tapahtunut 5-6 kertaa, sitä ennen joskus kuukausi sitten.
              -------------------------------
              Ex BMW 525d E39 M-sport Touring -01
              Ex BMW 530da E39 -99
              Ex Peugeot 307 2.0HDi -03 :think
              Ex Citroen Xsara 1.6 -04
              Ex Peugeot 206 2.0HDi -01
              Ex Peugeot 306 1.9td -96
              Ex BMW 316 1.8 E30 -85
              -------------------------------

              Comment

              • korhha6
                Newbiemmer
                • Jan 2003
                • 20

                #8
                Originally posted by ///M74 View Post
                Jep, sama homma, voi mennä pitkän aikaa ettei ole mitään ongelmaa. Itsellä taas viimeisen 2 viikon sisällä tapahtunut 5-6 kertaa, sitä ennen joskus kuukausi sitten.
                Sammutin lämpimän auton ja kokeilin heti käynnistää, ja kas kummaa eipä lähtenytkään enää käyntin.Irroitin nokka-akselin asentotunnistimen ja tökkäsin hankeen vähäksi aikaa.
                Anturi paikalleen, ja laakista käymään.
                Voisikohan sittenkin olla ko. anturi viallinen niin ettei vikamuistiin jää mainintaa.

                Comment

                • Muppe
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 1866
                  • Östermyra

                  #9
                  Originally posted by korhha6 View Post
                  Voisikohan sittenkin olla ko. anturi viallinen niin ettei vikamuistiin jää mainintaa.
                  Saabissa ainakin tapahtunutta, mut bemarista joku viisaampi varmaan tietää varmuuden
                  E61 530dA M-Sport
                  E39 520iA Touring

                  ex. E34 525iA
                  ex. E34 535iA
                  ex. E34 520i
                  ex. E34 520i
                  ex. E36 320i

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #10
                    Originally posted by korhha6 View Post
                    Sammutin lämpimän auton ja kokeilin heti käynnistää, ja kas kummaa eipä lähtenytkään enää käyntin.Irroitin nokka-akselin asentotunnistimen ja tökkäsin hankeen vähäksi aikaa.
                    Anturi paikalleen, ja laakista käymään.
                    Voisikohan sittenkin olla ko. anturi viallinen niin ettei vikamuistiin jää mainintaa.
                    Voi olla tuolla tavoin viallinen. Kylmäsprayllä voi diagnosoida anturia irroittamatta.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by korhha6 View Post
                      Sammutin lämpimän auton ja kokeilin heti käynnistää, ja kas kummaa eipä lähtenytkään enää käyntin.Irroitin nokka-akselin asentotunnistimen ja tökkäsin hankeen vähäksi aikaa.
                      Anturi paikalleen, ja laakista käymään.
                      Voisikohan sittenkin olla ko. anturi viallinen niin ettei vikamuistiin jää mainintaa.
                      Kyllä tämäkin on mahdollista ja tuon kokeilusi perusteella jopa varsin todennäköistä. Jos silti ei anna tuosta vikakoodia, pitää aina myös varmistaa, millä koodit on luettu.

                      Nokka-akselin tunnistinta tarvitaan dieselissä vain käynnistyksessä, joten vikaantuessaan ei oireile millään tavalla käynnistymisen jälkeen.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • korhha6
                        Newbiemmer
                        • Jan 2003
                        • 20

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Kyllä tämäkin on mahdollista ja tuon kokeilusi perusteella jopa varsin todennäköistä. Jos silti ei anna tuosta vikakoodia, pitää aina myös varmistaa, millä koodit on luettu.

                        Nokka-akselin tunnistinta tarvitaan dieselissä vain käynnistyksessä, joten vikaantuessaan ei oireile millään tavalla käynnistymisen jälkeen.
                        Koodit luettu yksityisessä autokorjaamossa jota pitää entinen BMW piirimyyjän korjaamopäälikkö. Epäili muuten syyksi käynnistys ongelmaan ajonestoa.

                        Comment

                        • korhha6
                          Newbiemmer
                          • Jan 2003
                          • 20

                          #13
                          No niin

                          Tänän käynnistetty kolme kertaa irrroittamalla nokka-akselin asento tunnistin ja pitämällä sitä hangessa vähän aikaa. Huomenna uusi anturi ovh 108€.
                          Toivon että ongelma selviää tällä operaatiolla.
                          Kiitos ja kumarrus kaikille talkoisiin osallistujille! On hienoa huomata ettei tällä foorumilla ole yksin vaikeuksien keskellä, vaan apua löytyy.

                          Comment

                          • Tontsa
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2003
                            • 201
                            • Uusimaa

                            #14
                            Rupesko pelittämään ?
                            Audi S3 -07

                            Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
                            Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
                            Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
                            BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
                            BMW 530dA -00, Audi S3 -07

                            Comment

                            • Rebsa
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 81
                              • Vantaa

                              #15
                              Mulla teki kans tota samaa ei lähe käyntii, mutta kuitenkin oli vika koodi ja nokka-akselinasentotunnistimen vaihdolla selvittiin siitä remontista.
                              ----------------------------------
                              Soodapuhallusta Uudellamaalla
                              ----------------------------------
                              E30 325 Cabrio - 91
                              Mersseedes sprinter 315 -06
                              Ex talvitaxi e30 316i -88
                              Ex e39 530dA -00
                              Ex Toyota hiace 4WD -02

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎