Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coiloverit e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arpuC
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1377

    Coiloverit e39:iin

    Elikkäs nyt olis aika heivata vakio m-sport alusta pois ja päivittää se säädettävään. Kyselisinkin kokemuksia seuraavista

    Spax RSX korkeus, ulos/sisäänjoustolla 714€:



    D2 korkeus ja jäykkyys 734€:



    Kw korkeus 1049€:



    Tuossa nyt muutamat mitä olen pyöritellyt mielessäni. Kw:stä on kokemuksia, hyviä sellaisia, mutta tuostakin sarjasta puuttuu jäykkyyden säätö, joten jos sen halajaa, niin hinta pomsahtelee vissiin 1400e tietämille?

    D2 on kohtuullisen uusi merkki Taiwanista (perustettu 1997). Sarja kyllä näyttää laadukkaalta ja säätöjä löytyy kyllä, mutta Taiwanilaisuus kyllä epäilyttää. Hieman skeptisesti myös suhtaudun D2:n talvikestävyyteen... Ruikkiiko pakkasilla alleen, kuin 10vuotias?

    Spaxin kannalla olen toistaiseksi. Sen mitä olen haastatellut, niin positiivista palautetta on tullut spaxista. Samaa näköjään kirjoitellaan foorumeilla ja rallipiireissä. Laitoin foorumin hakuun "spax", mutta melko vähäisesti tuli kokemuksia varsinkin e39:iin.

    Varmasti joku tulee ehdottamaan h&r:n madallussarjaa, mutta nyt haetaan coilovereita korkeus/jäykkyyssäädöllä. Budjetti toistaiseki tonnin nurkilla. Kokemuksia ja mielipiteitä erityisesti Spaxista otetaan vastaan
    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
    En löydä enää sun luo
    Teitkö sä tän tahallaan?
    Nyt kaikki palaa.
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Miksi....

    Originally posted by arpuC View Post
    Elikkäs nyt olis aika heivata vakio m-sport alusta pois ja päivittää se säädettävään. Kyselisinkin kokemuksia seuraavista

    Spax RSX korkeus, ulos/sisäänjoustolla 714€:



    D2 korkeus ja jäykkyys 734€:



    Kw korkeus 1049€:



    Tuossa nyt muutamat mitä olen pyöritellyt mielessäni. Kw:stä on kokemuksia, hyviä sellaisia, mutta tuostakin sarjasta puuttuu jäykkyyden säätö, joten jos sen halajaa, niin hinta pomsahtelee vissiin 1400e tietämille?

    D2 on kohtuullisen uusi merkki Taiwanista (perustettu 1997). Sarja kyllä näyttää laadukkaalta ja säätöjä löytyy kyllä, mutta Taiwanilaisuus kyllä epäilyttää. Hieman skeptisesti myös suhtaudun D2:n talvikestävyyteen... Ruikkiiko pakkasilla alleen, kuin 10vuotias?

    Spaxin kannalla olen toistaiseksi. Sen mitä olen haastatellut, niin positiivista palautetta on tullut spaxista. Samaa näköjään kirjoitellaan foorumeilla ja rallipiireissä. Laitoin foorumin hakuun "spax", mutta melko vähäisesti tuli kokemuksia varsinkin e39:iin.

    Varmasti joku tulee ehdottamaan h&r:n madallussarjaa, mutta nyt haetaan coilovereita korkeus/jäykkyyssäädöllä. Budjetti toistaiseki tonnin nurkilla. Kokemuksia ja mielipiteitä erityisesti Spaxista otetaan vastaan
    Jos sinulla autossasi on M-sport alusta eli jouset ja iskarit ja paksummat vakaajat...Mikset vain päivittäisi Osat uusiksi hankkisi uudet M-Sport iskarit ja mahdollisesti jouset...
    Tossa viimme viikolla yks kaveri oli laittanut E39:siin D2-alustan ja sanoi sen olevan pettymys kuulemma kallistelee paljon ja siihenhän vaikuttaa mm. vakaajat joita hän ei ollut vaihtanut vakaajia vaan autossa oli vakiovakaajat....ja kaikki tämä perus juttu sinulla olisi jo valmiina...

    Joten mieti tosiaan mitä olet tekemässä...mistä olet saanut päähäsi vai onko joku sanonut että, kertomasi vakaajat tekee autostasi hyvän että, Kiinan tangelia Saksalaiseen autoon haloo...katukäytössä menee hyvin M-Sport alusta...
    Last edited by 325E; 12-04-2009, 16:34.

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      #3
      Jos kysyjä on päättänyt vaihtaa autoon säädettävän alustan, niin miksi "neuvoa" uusimaan alkuperäisen alustan?

      Otsikko ei ollut "laittaisinko säädettävän alustan"
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        Aina voi keskustella ..kysyä:miksi...

        Originally posted by jsa014 View Post
        Jos kysyjä on päättänyt vaihtaa autoon säädettävän alustan, niin miksi "neuvoa" uusimaan alkuperäisen alustan?

        Otsikko ei ollut "laittaisinko säädettävän alustan"
        Esitin kysymykseni topiikin alottajalle ja sinä kysyt minulta miksi kysyn ja miksi...

        Aina voi kaiken kyseen alaistaa ja keskustella sivistyneesti ....ja onko varmasti suunnitteilla oleva alusta hyvä esim.tälle
        topiikin alottajalle..joten esitä kysyjälle kysymyksiä älä minulle kiitos.

        Käsittääkseni teksitin perusteella kysyjä vielä arpoo mitä alustaa asentaisi autoonsa joten ei hän ole vielä tehnyt päätöstä mitä alustaa laittaa luettelemistaan vaihtoehdoista joita oli kolme ja minä esitin siihen ns. 4:nen vaihtoehdon Orginaalin M-sportalustan vaihtoehdon, M-Sport alustan uusimisen.

        Minä en todellakaan päätä minkä alustan herra topiikin alottaja loppujen lopuksi autoonsa laittaa.

        Tämä keskustelu vaan sattuu kiinnostamaan kun minullakin on E39 auto.
        Last edited by 325E; 12-04-2009, 17:41.

        Comment

        • arpuC
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1377

          #5
          Nyt siis halutaan auto puhtaasti alemmas kesäksi ja talveksi korkeammalle sekä haluan mahdollisuuden säätää auton jäykkyyttä omaan ajoon sopivaksi. Näitä ominaisuuksia ei M-sport alustassa tiettävästi tänäkään päivänä ole.

          Mitähän mahtaa uusi m-sport alusta maksaa :think Eli kyllä tässä nyt päätös on tehty, että jos alustan hommaan, niin se tulee kyllä olemaan säädettävä. Nyt on myös ongelmana se, että jos ostan uuden m-sport alustan, niin auto saattaa jäädä maasturiksi verrattuna nykyisiin lässähtäneisiin jousiin/iskareihin.
          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
          En löydä enää sun luo
          Teitkö sä tän tahallaan?
          Nyt kaikki palaa.

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            ainakin e30 d2 vaikka iskarit jäykkyyden säätää melko löysälle niin on kyllä melko kova alusta, mutta siihe tietenkin riippuu myös jousien jäykkyys..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by arpuC View Post
              Nyt siis halutaan auto puhtaasti alemmas kesäksi ja talveksi korkeammalle sekä haluan mahdollisuuden säätää auton jäykkyyttä omaan ajoon sopivaksi. Näitä ominaisuuksia ei M-sport alustassa tiettävästi tänäkään päivänä ole.

              Mitähän mahtaa uusi m-sport alusta maksaa :think Eli kyllä tässä nyt päätös on tehty, että jos alustan hommaan, niin se tulee kyllä olemaan säädettävä. Nyt on myös ongelmana se, että jos ostan uuden m-sport alustan, niin auto saattaa jäädä maasturiksi verrattuna nykyisiin lässähtäneisiin jousiin/iskareihin.
              Iskarit eteen ja taakse ebaysta n.600e
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • valtti81
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 396
                • karvia

                #8
                D2 ei ole tyyppihyväksytty eli leimalla voi tulla ongelmia.. Itte koeajoin pari päivää sitten kaverin vitos golffia missä oli kw v3 ja oli kyllä mahtava värkki. Ollut ko autossa 3 vuotta ja 85tkm ja säädöt pelaa kuin uutena eli harkitsisin vahvastin tota kw v2sta..
                Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                Älä lue historiaa, tee sitä !!

                Comment

                • -jacko-
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 207
                  • Tampere

                  #9
                  itsellä on königsportit alla ollu 8tkm eikä ainakaan vielä ole moittimisen aihetta. hyvin toimii mielestäni. ei pahaa sanottavaa. ja hinta oli 1040€ muistaakseni ? korkeus/jäykkyyssäädettävä alusta. konin tolpat niin uskosin olevan laadukas
                  E28 528i -82 m30b34
                  E46 330CI
                  Chevrolet K3500 6.5TD

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    #10
                    Tämä voi olla väärääkin infoa mutta jostakin olin lukevinaan e60:in yhteydessä että tuossa d2:ssa olisi pakkasraja -5, mutta on kyllä kuulemma toiminut rikkoutumatta kovemmissakin pakkasissa.

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Kiitos ..tämä selvensi asiaa minulle.

                      Originally posted by arpuC View Post
                      Nyt siis halutaan auto puhtaasti alemmas kesäksi ja talveksi korkeammalle sekä haluan mahdollisuuden säätää auton jäykkyyttä omaan ajoon sopivaksi. Näitä ominaisuuksia ei M-sport alustassa tiettävästi tänäkään päivänä ole.

                      Mitähän mahtaa uusi m-sport alusta maksaa :think Eli kyllä tässä nyt päätös on tehty, että jos alustan hommaan, niin se tulee kyllä olemaan säädettävä. Nyt on myös ongelmana se, että jos ostan uuden m-sport alustan, niin auto saattaa jäädä maasturiksi verrattuna nykyisiin lässähtäneisiin jousiin/iskareihin.
                      Tämä tuomasi selvitys selvensi asiiaa että, haluat muuttaa alustan korkeutta kesä ja talviolosuhteissa sanoisin hyvä asia jos näin teet..eli vedän M-Sport ehdotukseni sivuun kun asia selvisi.
                      Joten jään seuraamaan keskustelua mielenkiinnolla.
                      Sanoisin että, tälläinen keskustelu on esimerkillistä että se ei karkaa epäasialliseksi pätemiseksi..Kiitos sinulle arpuC
                      asiallisesta vastauksesta.

                      Niin "Hemi" muistaakseni kirjoitti että, E39:n varsinkin etupään alusta geometria menee vituilleen 40mm madalluksen jälkeen..kirjoittakoon edm.
                      tarkennuksen koska hänellä on tietoa enemmän asiasta.
                      Last edited by 325E; 13-04-2009, 14:19.

                      Comment

                      • iikka
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2597
                        • Oulu

                        #12
                        joo jos jonku m-sport alustan meinaa alle laittaa niin ei siitä madalluksen suhteen oo kyl mitään iloa, rappuset saa auton viereen laittaa et pääsee kiipeen kyytiin, jää se niin perkeleen korkeeksi..

                        ei muutako säädettävää alustaa alle, ja hinta laatusuhde on kyllä kohdallaan mitä itellä m3 oli toi D2 alusta, säätöjä siinä on varmasti riittävästi...
                        Speed costs, how fast you wanna go?

                        Comment

                        • Jaska.T
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1525
                          • TaNpere

                          #13
                          Originally posted by arpuC View Post
                          Elikkäs nyt olis aika heivata vakio m-sport alusta pois ja päivittää se säädettävään. Kyselisinkin kokemuksia seuraavista

                          Spax RSX korkeus, ulos/sisäänjoustolla 714€:



                          D2 korkeus ja jäykkyys 734€:



                          Kw korkeus 1049€:



                          Tuossa nyt muutamat mitä olen pyöritellyt mielessäni. Kw:stä on kokemuksia, hyviä sellaisia, mutta tuostakin sarjasta puuttuu jäykkyyden säätö, joten jos sen halajaa, niin hinta pomsahtelee vissiin 1400e tietämille?

                          D2 on kohtuullisen uusi merkki Taiwanista (perustettu 1997). Sarja kyllä näyttää laadukkaalta ja säätöjä löytyy kyllä, mutta Taiwanilaisuus kyllä epäilyttää. Hieman skeptisesti myös suhtaudun D2:n talvikestävyyteen... Ruikkiiko pakkasilla alleen, kuin 10vuotias?

                          Spaxin kannalla olen toistaiseksi. Sen mitä olen haastatellut, niin positiivista palautetta on tullut spaxista. Samaa näköjään kirjoitellaan foorumeilla ja rallipiireissä. Laitoin foorumin hakuun "spax", mutta melko vähäisesti tuli kokemuksia varsinkin e39:iin.

                          Varmasti joku tulee ehdottamaan h&r:n madallussarjaa, mutta nyt haetaan coilovereita korkeus/jäykkyyssäädöllä. Budjetti toistaiseki tonnin nurkilla. Kokemuksia ja mielipiteitä erityisesti Spaxista otetaan vastaan

                          Joko tilasit jotain? Itsekkin ihailin noita Spaxin sarjoja, toinen mitä katselin oli AP:n korkeussäädettävä setti.

                          G30 530e Msport
                          -------------------------------------------------
                          F30 330e Msport
                          E60 525d Msport LCI
                          E39 530d Touring
                          Ex E46 320i coupé
                          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                          Ex ALPINA B6
                          Ex E34 525i Touring
                          Ex E36 328i Coupe
                          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                          Never Drive Faster Than
                          Your GuardianAngel Can Fly

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            #14
                            puolitoista vuotta edelleenkin ollut D2 E39 540 ja mulla ei kyllä kalliste minnekkään ja ei ole kyllä kovin pinta kovakaan. Tuohonhan voi vaikkuttaa tilatessaan, että minkälaiset jouset sinne laittaa alle. Hyvi toimi talvellakin.
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              #15
                              Ei kyllä ole säädettävä, mutta laitanpa kuitenkin.

                              Eli itselle tulossa tämä setti alle, tallissa odottelee asennusta jahka muut alustan pikkuhilppeet tulevat.
                              Tuo siis tulee alkuperäisen M-Sport II alustan tilalle. Alkoi etuiskarit osoittamaan jo lopunalkua, niin kokeillaanpa nyt tuollaisia. Uusi M-Sport II setti kuitenki arvokkaampi kuin tuo H&R, ja tuostakin on hyvää kuulunut.
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎