Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jäähdytys nesteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lunideth
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 80

    e39 jäähdytys nesteet

    Eli minulla on 535iA vm 97 ja vaihdoin siitä syylärin.
    Ensin ostin käytetyn ja kun asensin sen niin se hajosi heti testi ajossa.
    Sen jälkeen ostin ihan uuden syylärin ja se näytti aluksi toimivan tai se varmaankin toimiim utta ongelmana on se että minulta katoaa n 1desi jäähdytysnestettä kun paisuntasäiliö pn täysi. En tiedä koska ne katoaa ajon aikana vai ajon jälkeen mutta vaikuttaa että kummassakin tapauksessa. Outo on se että kun kaadan j''hdytysnestettä niin noin desi riittää ja säiliö on taas täysi... jonkun aikaa... Kun auto seisoo muutaman tunnin niin sen alle muodostuu pieni lammikko.
    Aluksi luulin että paisuntasäiliön tai syylärin yläletku ei ole kiinni kunnolla mutta kyllä ne olivat.
    Eli onko kenelläkään mitään hajua mistä se desi vuotaa pois????
    ..::Bmw & Metal Forever::..
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Tarkista kaikki liitokset jotka olet ottanut irti..

    Originally posted by Lunideth View Post
    Eli minulla on 535iA vm 97 ja vaihdoin siitä syylärin.
    Ensin ostin käytetyn ja kun asensin sen niin se hajosi heti testi ajossa.
    Sen jälkeen ostin ihan uuden syylärin ja se näytti aluksi toimivan tai se varmaankin toimiim utta ongelmana on se että minulta katoaa n 1desi jäähdytysnestettä kun paisuntasäiliö pn täysi. En tiedä koska ne katoaa ajon aikana vai ajon jälkeen mutta vaikuttaa että kummassakin tapauksessa. Outo on se että kun kaadan j''hdytysnestettä niin noin desi riittää ja säiliö on taas täysi... jonkun aikaa... Kun auto seisoo muutaman tunnin niin sen alle muodostuu pieni lammikko.
    Aluksi luulin että paisuntasäiliön tai syylärin yläletku ei ole kiinni kunnolla mutta kyllä ne olivat.
    Eli onko kenelläkään mitään hajua mistä se desi vuotaa pois????
    Siitä se on lähdettävä ...tarkista kaikki liitokset joihin olet koskenut...kyllä se löytyy..kokeile sormella letkua ja mm. lemmarin kohtaa ja letkun alapuolelle se ns. tippa tulee ja se näkyy kyllä sormessa.Vika löytyy siitä kohtaa mistä sormikastuu...helppoa pitäisi olla miehelle löytää sormella kostea kohta...heh hee

    Comment

    • Lunideth
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 80

      #3
      Originally posted by 325E View Post
      Siitä se on lähdettävä ...tarkista kaikki liitokset joihin olet koskenut...kyllä se löytyy..kokeile sormella letkua ja mm. lemmarin kohtaa ja letkun alapuolelle se ns. tippa tulee ja se näkyy kyllä sormessa.Vika löytyy siitä kohtaa mistä sormikastuu...helppoa pitäisi olla miehelle löytää sormella kostea kohta...heh hee
      Jos muistetaan liitokset nii eikä tässä ole kaikki:
      2kpl syylärissä
      - 1 ylhäällä oikealla
      - 1 alhaalla vasemmalla (paisuntasäiliön alapuolella)
      2kpl paisuntasäiliössä
      - 1 alapuolella paisuntasäiliössä
      - 1 menee paisuntasäiliöstä syylärin yläpuolella
      1kpl messinkinen joka menee tunnistimeen
      eli yhteensä 5kpl.
      En ainakaan muista laittaneeni mitään muita liitoksia kiinni.. missasinko mitään?
      ..::Bmw & Metal Forever::..

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        Et ole missannut

        Originally posted by Lunideth View Post
        Jos muistetaan liitokset nii eikä tässä ole kaikki:
        2kpl syylärissä
        - 1 ylhäällä oikealla
        - 1 alhaalla vasemmalla (paisuntasäiliön alapuolella)
        2kpl paisuntasäiliössä
        - 1 alapuolella paisuntasäiliössä
        - 1 menee paisuntasäiliöstä syylärin yläpuolella
        1kpl messinkinen joka menee tunnistimeen
        eli yhteensä 5kpl.
        En ainakaan muista laittaneeni mitään muita liitoksia kiinni.. missasinko mitään?
        Et ole missannut on vain joku paikka jäänyt asentumatta oikein paikoilleen eli tarkista luettelemasi liitokset yksitellen kyllä se vuotopaikka löytyy...laitoitko tunnistimen anturin kierteeseen mitään ja oliko sen tiivistys kunnossa ..itse laitan kierteeseen hieman liimaa.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Lunideth View Post
          Kun auto seisoo muutaman tunnin niin sen alle muodostuu pieni lammikko.
          Eli onko kenelläkään mitään hajua mistä se desi vuotaa pois????
          No ei mitään hajua mistä se vuotaa pois mutta vuoto löytynee siten (kun ulos kerran vuotaa) että auto moottori käynnissä ylös , pitää pari tonnia kierroksia ja sitte fikkarin kanssa kuikuilemaan alle.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Voi helvetin pölhöt, ei sen paisarin kuulu olla täynnä vaan siinä merkissä asti. Sen takia se desi katoaa kun siellä ei ole tilaa sen nesteen paisua.

            edit. sen takia se käytettykin hajosi kun se paine rikkoi sen.
            Retard Member

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #7
              Originally posted by herja View Post
              Voi helvetin pölhöt, ei sen paisarin kuulu olla täynnä vaan siinä merkissä asti. Sen takia se desi katoaa kun siellä ei ole tilaa sen nesteen paisua.

              edit. sen takia se käytettykin hajosi kun se paine rikkoi sen.
              Oikein, ja omissa (nyt 5 menossa) bemareissa ei ole yleensä pysynyt edes ihan siinä rajassakaan, vaan tuntuu menevän vajaan desin sen alle, sitten pysyy siinä.

              Comment

              • Lunideth
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 80

                #8
                Originally posted by herja View Post
                Voi helvetin pölhöt, ei sen paisarin kuulu olla täynnä vaan siinä merkissä asti. Sen takia se desi katoaa kun siellä ei ole tilaa sen nesteen paisua.

                edit. sen takia se käytettykin hajosi kun se paine rikkoi sen.
                Kyllä minä tiedän mihin asti siinä pitää olla nestettä. Siinä on punainen kelluva merkki joka näyttää missä kohdassa sen pitäisi olla kun moottori on kylmä. Ja kun auto on seissyt muutaman tunnin niin tietokone alkaa itkemään että nesteet hukassa.
                JA ennenkuin vaihdoin sen syylärin niin nesteet olivat siinä missä niiden pitääkin olla.

                EDIT:
                En laittanut kierteeseen mitään, kus ei siellä ole ennenkään ollu mtn. Ainut tiiviste mikä siellä on niin on kuparinen rengas. Mutta ei sillä näytä olevan mitään vuotoa...
                Last edited by Lunideth; 12-04-2009, 14:53.
                ..::Bmw & Metal Forever::..

                Comment

                • Lunideth
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 80

                  #9
                  No prkl. Vika löyty. Itellä ei ole mtn paikkaa korjata autoa joten vaihdoin syylärin kerrostalon parkkiksella ja kuinka ollakkaan alaletku oli huonosti laitettu kiinni. Laitoin sen vinoon. Ylhäältä katsottuna se näytti olevan hyvin, mutta alhaalta se melkeinroikkui ilmassa. Ja koska "kiristin" oli suorassa niin se kiristi letkua ainoastaan ylhäältä ja alhaalla se oli syylärin muovin päällä.
                  Kaverilta löyty paikka jossa pääsi auton alle nii siellä ku otis suojat alhaalta pois vika näkyi heti. ja nyt kaikki on korjattu ja nesteet ei valu mistään.
                  ..::Bmw & Metal Forever::..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎