Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E39 EGR tulppauksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    530dA E39 EGR tulppauksesta

    Sain vihdoin aikaiseksi tulpata tuon EGR:n putken, vaikka Karala sen ohjelmallisesti on tehnyt jo 3 vuotta sitten, mutta varmuuden vuoksi. Homma ihan ok, mutta kun ottaa alipaineletkun irti siitä kohtaa missä EGR putki yhtyy imusarjaan niin auto ei toimi sitten yhtään! Kaasu pohjaan ja ei tapahdu yhtään mitään kuin vasta 2500rpm ja sillon iskee penkkiin ja iso käry perseessä! Onko tuo jokin lisäilmaventtiili tai jotain sellaista?? Mikä sen idea on?
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #2


    Osakokonaisuus 15 irroititko siitä alipaineletkun? Jos irroitit jostain muualta niin väärän otit...
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Juuri tuosta irroitin sen alipaineletkun ja ei toiminut yhtään, siis sen pitäisi toimia vaikka sen irroittaa?? Aikaisemmissa autoissa tuosta irroitin letkun ja ne toimi ok, mutta nyt ei käsitä... Täytyy irroittaa koko kikkare imusarjasta ja tsekata, että mitä se on syönyt.
      Last edited by VolvoTDi; 13-04-2009, 00:06.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #4
        Kokeile auttaako jos tulppaat sen alipaineletkun (ja jos löytyy diagnoosivehkeet niin mikä on virhe)
        e61 535d

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Alipaineletku jonka irroitit pitää tulpata.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Nyt en ole taas kokeillut, mutta kyllä sen alipaineletkun alunperinkin tulppasin ja samalla tavalla kuin edellisissa autoissa eli ruuvilla..

            Täytyykin kokeilla uudestaan ja lukea koodit, kas kun ei tullut mieleen ennempään
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Nippe-
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 115
              • Vantaa

              #7
              Itellä teki samalla tavalla, kun tulppasin egr:än työntämällä ruuvin letkuun. Vedin vielä sen lisäks letkun kaksinkerroin ja nippusiteellä kiinni ni taas toimii

              Ei näköjään saa vuotaa yhtään ohi tuo letku mistään.
              E39 530dA ///M-Sport -00
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Voiko se vuotaa jos saa tungettua ruuvin 3 senttiä letkun sisään, kai se voi...
                Kokeilin taas ottaa irti letkun ja tukkia sen ja edelleen ruuvilla ja muistinkin, että viimeksikin peräpönttö örisi kohtuu mureasti letkun irroittamisen jälkeen! Ihan kiva soundi, mutta kun ei vaan toimi. Täytyy lukasta koodit kunhan saa auton vaihteistön öljynvaihdosta!
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Jos se vuotaa niin turbon siivekkeiden ohjauspaine lähtee samalla; samassa linjassa.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Nippe-
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 115
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Voiko se vuotaa jos saa tungettua ruuvin 3 senttiä letkun sisään, kai se voi...
                    Mulla oli n. 2cm pitkä pidätinruuvi, joka oli kokonaan letkun sisällä. Ruuvin joutu vielä voimalla ruuvaamaan sinne sisälle kun ei meinannut millään mennä. Ja silti pääsi ilma ohi, eli voi se siitäkin ohi vuotaa.

                    Kokeile vetää se letku vaikka jollain kaksinkerroin, ei pitäis ainakaan vuotaa enään.
                    E39 530dA ///M-Sport -00
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

                    Comment

                    • Pekuz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 687
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Voiko se vuotaa jos saa tungettua ruuvin 3 senttiä letkun sisään, kai se voi...
                      Kyllä voi!

                      Ei se kierre mitään tiivistä kun pääsee vuotamaan kierteen pohjasta...
                      Jos vetää ruuvin kantaan asti kiinni niin sitten pitää, koska alipaine tiivistää letkun ruuvin kantaan... Ehkä...
                      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎