memebuy23buy

Kuinka paljon parempi on E60 vs E39?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    #16
    Miksi laittaa se 25Ke e60 koska sillä ei saa mitenkään miellyttävää yksilöä? Itse en ainakaan laittaisi noin paljoa rahaa kalsari sisustaan ja keppivaihteisiin, vaan laittais vielä 5ke lisää ja ostais sellaisen missä viihtyy sisälläkin. Eli mun mielestä mieluummin varusteltu e39 loppupäästä kun karvalakki e60 10ke kalliimmalla hinnalla.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • 530D M-Sport
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 110
      • Tampere

      #17
      Tuo nyt vielä unohtui, se ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin, olikohan se nyt se servotronic?
      SE vaikuttaa mielestäni ehkä eniten alustan lisäksi, aivan ehdoton varuste, varsinkin jos käyttää selvästi suurempia renkaita, sillä saa suuren eron esim. mersuihin joista varsinkin samassa ikäluokassa löytyy harvasta...

      Niin ja onhan tuo sisuta aika ankee verrattuna muihinkin autoihin, mutta uusi on aina uusi, ite nyt painottelin lähinnä tuon moottorin ja varusteiden kanssa.

      Yksi pulma tossa on, etupenkit liikku 14 suuntaan sähköllä + ratti ja kuskilla 3 muistipaikkaa, mutta eipä ole ristiseläntukea saati säätöä sille, ainakin mun selälle pitkä miinus, eli comfortit sopis ehkä mulle noita sportteja paremmin, vaikka sivuttais- ja reisituet on hyvät.

      Comment

      • jussi_r
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1655
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Mikozu View Post
        Eli oma mielipide on se, että E60 kannattaa nyt kun hinnat ovat tulleet kohisten alas, rahallisesti siinä ei tule takkiin niin paljoa kuin hintojen erotus on ja saapahan ajella uudemmalla tekniikalla!
        Paino sanalla kannattaa.

        Jos joku BMW mitenkään kannattaa, niin se voisi olla timanttikuntoinen parintonnin E34, jonka saattaa saada myytyä vuoden päästä jopa omaa ostohintaansa kovemmalla rahalla pois. Mitä uudemmista autoista taas puhutaan, niin sitä mielettömämpiä ovat vuotuiset arvonalenemat.

        Ynnäilin tuossa yks päivä, että tuon oman E46:n viimeisen 12kk arvonalenemalla olisin voinut ostaa tuollaisen myöskin sigussa löytyvän Jeepin, maksaa 30-50tkm matkalle kalliimmat polttoainekulut ja vuoden päätteeksi laittaa koko Jeepin vaikka Pelastusarmeijan joulupataan.
        M3 Cabrio Individual
        530d GT xDrive
        GL420 CDI
        ZX-12R

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1960
          • Hki

          #19
          Ei juurikaan omaa kokemusta, mutta jenkkien autolehdistö ainakin haukkuu tuota active drive systeemiä. Kuulemma lineaarisuus häviää ohjauksesta.

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1203
            • GrassLake

            #20
            Originally posted by Vanquish View Post
            Ei juurikaan omaa kokemusta, mutta jenkkien autolehdistö ainakin haukkuu tuota active drive systeemiä. Kuulemma lineaarisuus häviää ohjauksesta.

            Niin häviääkin, sehän sen yksi pointti juuri on!
            Eli nopeuden mukaan muuttuva ohjausvälitys, ei siis servotronicin nopeuden mukaan muuttuva tehostus...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by Vanquish View Post
              Ei juurikaan omaa kokemusta, mutta jenkkien autolehdistö ainakin haukkuu tuota active drive systeemiä. Kuulemma lineaarisuus häviää ohjauksesta.
              No sehän sen tehtävä onkin, ts. muuttaa ohjausvälitystä...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                No sehän sen tehtävä onkin, ts. muuttaa ohjausvälitystä...
                Ja on mielestäni ehdottoman hyvä varuste!
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • MakeJ
                  BTCF Member
                  • Jun 2005
                  • 324
                  • Hml

                  #23
                  Pitääpä kans kommentoida tätä vertailua. Itse oon ajanut kerran E61:llä 530XDA:lla ja kyllä se hivenen paremmalta tuntui ajaa ja liikkuikin rivakammin kuin oma -99 530DAT (vakiona). Oletin kyllä eron olevan suurempi. Ulkonäöltään E61 alkaa nykyään näyttään paljon paremmalta kuin vanha perus E39, mutta pientä totuttelua tosiaan tuo E61:n kori vaatii. E6X:n kulmikas sisusta taas ei lämmitä yhtään. Ehkä sitä vaan jotenkin tykkää vanhemman tyylisistä sisustoista. E39:n sisusta on mielestäni paljon nätimmän näköinen.
                  E60 535dA LCI -07 M-sport
                  E39 530dAT -99 "M-sport"

                  Comment

                  • Tukep
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 75
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Vanquish View Post
                    Ei juurikaan omaa kokemusta, mutta jenkkien autolehdistö ainakin haukkuu tuota active drive systeemiä. Kuulemma lineaarisuus häviää ohjauksesta.
                    Ei kannata kaikkia uskoa mitä isossa maailmassa kirjotetaan. :think Tullut ajettua e60:ä sekä active steering:llä että ilman ja se on ehkä yks niistä "must" varusteista

                    Nyt jos ostasin autoa niin ehottomasti sportti penkkien tilalle comfort yksilöt. Tai vähintäänkin ristiselän säätö/tuki noihin nykyisiin.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #25
                      Originally posted by MakeJ View Post
                      oon ajanut kerran E61:llä 530XDA:lla ja kyllä se hivenen paremmalta tuntui ajaa ja liikkuikin rivakammin kuin oma -99 530DAT (vakiona). Oletin kyllä eron olevan suurempi.
                      4-veto haukkaa aika merkittävän osan tehosta, toisaalta paikaltaan lähtiessä siitä alkaa jo olla etua muttei isommissa nopeuksissa kun ääriolosuhteissa.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mikozu
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 256
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        4-veto haukkaa aika merkittävän osan tehosta, toisaalta paikaltaan lähtiessä siitä alkaa jo olla etua muttei isommissa nopeuksissa kun ääriolosuhteissa.
                        Tälle toinen ääni. Nelivetopäivillä testattu 525xdA liikkui saman kuin vajaavetoinen 520dA, eli puhutaan aika isosta tehohävikistä

                        Originally posted by jussi_r View Post
                        Jos joku BMW mitenkään kannattaa, niin se voisi olla timanttikuntoinen parintonnin E34, jonka saattaa saada myytyä vuoden päästä jopa omaa ostohintaansa kovemmalla rahalla pois.
                        Nyt ei ollut kyse mikä lintta kannattaa, vaan kummassa noista otsikossa mainituista peleistä antaa enemmän vastetta rahalle. Tuolla asenteella sama ottaa Lada, niitä saa muutamalla satasella joten pääomaa ei sitoudu juurikaan. Tai samantien ajaa pyörällä, sillä pääsee vielä halvemmalla
                        Last edited by Mikozu; 15-04-2009, 15:45.
                        Tesla Model 3 Performance -21
                        MB Sprinter -23

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3121
                          • Välisuomi

                          #27
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          4-veto haukkaa aika merkittävän osan tehosta, toisaalta paikaltaan lähtiessä siitä alkaa jo olla etua muttei isommissa nopeuksissa kun ääriolosuhteissa.
                          Niitä ääriolosuhteita riittää pitkin talvea, uudemmat Xd:t ovat kouriintuntuvasti vakaampia maantievauhdeissa verrattuna takapotkuihin. Ja paikaltaanlähtö Xd:lla naurattaa: Kaasu ja jarru pohjaan, kierrokset nousevat hetkellisesti jopa 4 tonniin kun jarrun laskee: Tavarat kojelaudalta löytyvät lopuksi hattuhyllyltä. Paikaltaan hyökkääminen on tuolla konstilta aika yllättävän hauskaa. Mutta se tosiasiallinen vakuuttuminen Xd:n edusta tulee talvisin ja märällä kelillä, vauhdissakin.

                          En tiedä mitä tarkoitat nelivedon isolla tehonhaukkaamisella, LCI-malli kulkee pienemmällä kulutuksella kuin vakio 535d ja hakkaa sen suorituskyvyssä muokatulla ohjelmalla.
                          ---

                          Comment

                          • jussi_r
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1655
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by Mikozu View Post
                            Nyt ei ollut kyse mikä lintta kannattaa, vaan kummassa noista otsikossa mainituista peleistä antaa enemmän vastetta rahalle. Tuolla asenteella sama ottaa Lada, niitä saa muutamalla satasella joten pääomaa ei sitoudu juurikaan. Tai samantien ajaa pyörällä, sillä pääsee vielä halvemmalla
                            Itsehän sinä puhuit kuinka E60 nyt kannattaa. Eikä kyse ollut pelkästään pääoman sitoutumisesta, vaan myös sen silmissä tippumisesta.

                            Mun asenne on se, että karvalakkilinttoja (sis. hinnat alkaen-E60:t) ei tueta. Tehoiltaan ja varustelultaan paremmat E60:t taas menettävät minun mielestä vielä niin paljon arvoaan vuodessa, että minä sijoitan nekin rahat mielummin kalustoni määrään ja kilpa-autoiluun. Tämä taas on puhtaasti arvokysymys. Joku toinen saattaa ilomielin maksaa arvonalenemana jopa tuhansia euroja kuussa uuden auton omistamisen riemusta. Se hänelle suotakoon.
                            M3 Cabrio Individual
                            530d GT xDrive
                            GL420 CDI
                            ZX-12R

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #29
                              -03 hyvin varusteltu e60 näytti olevan nettiautossa nyt 27Ke, siinä alkaa olla hinta jo ihan kohdallaan verrattuna karvalakkeihin. Kyseisessä autossa oli aktiivohjaus, comfort nahat, kattoluukku, kääntyvät xenonit jne. Olikohan maininta että tehdaslisävarusteita 27Ke edestä.
                              Ja sijoitusmielessä nämä ei tosiaan ole kaikkista prhaimpia autoja, jos se on pääasia niin kannattaa sitten ostaa vaikkapa 1500e 200d mersu...
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Mikozu
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2008
                                • 256
                                • Tampere

                                #30
                                Juurikin näin, eli hyvin varusteltuja E60 on saatavilla jo reilulla 25ke :lla, itseasiassa varusteet eivät montaa tonnia vaikuta hintaan.

                                Monella on nyt vertailukohta hakusessa, tuolla 10ke hintaerolla voidaan vertailla jo hyvin varusteltua E39 vs hyvin varusteltua E60.

                                PS. Mielestäni tuo E39 ei ole huono auto ollenkaan jos joku sellaisen mielikuvan saa, mutta pienellä lisäpanostuksella saa tuoreemman painoksen niin miksi ei
                                Tesla Model 3 Performance -21
                                MB Sprinter -23

                                Comment

                                Working...
                                X