Miksi laittaa se 25Ke e60 koska sillä ei saa mitenkään miellyttävää yksilöä? Itse en ainakaan laittaisi noin paljoa rahaa kalsari sisustaan ja keppivaihteisiin, vaan laittais vielä 5ke lisää ja ostais sellaisen missä viihtyy sisälläkin. Eli mun mielestä mieluummin varusteltu e39 loppupäästä kun karvalakki e60 10ke kalliimmalla hinnalla.
Kuinka paljon parempi on E60 vs E39?
Collapse
X
-
Tuo nyt vielä unohtui, se ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin, olikohan se nyt se servotronic?
SE vaikuttaa mielestäni ehkä eniten alustan lisäksi, aivan ehdoton varuste, varsinkin jos käyttää selvästi suurempia renkaita, sillä saa suuren eron esim. mersuihin joista varsinkin samassa ikäluokassa löytyy harvasta...
Niin ja onhan tuo sisuta aika ankee verrattuna muihinkin autoihin, mutta uusi on aina uusi, ite nyt painottelin lähinnä tuon moottorin ja varusteiden kanssa.
Yksi pulma tossa on, etupenkit liikku 14 suuntaan sähköllä + ratti ja kuskilla 3 muistipaikkaa, mutta eipä ole ristiseläntukea saati säätöä sille, ainakin mun selälle pitkä miinus, eli comfortit sopis ehkä mulle noita sportteja paremmin, vaikka sivuttais- ja reisituet on hyvät.
Comment
-
-
Originally posted by Mikozu View PostEli oma mielipide on se, että E60 kannattaa nyt kun hinnat ovat tulleet kohisten alas, rahallisesti siinä ei tule takkiin niin paljoa kuin hintojen erotus on ja saapahan ajella uudemmalla tekniikalla!
Jos joku BMW mitenkään kannattaa, niin se voisi olla timanttikuntoinen parintonnin E34, jonka saattaa saada myytyä vuoden päästä jopa omaa ostohintaansa kovemmalla rahalla pois. Mitä uudemmista autoista taas puhutaan, niin sitä mielettömämpiä ovat vuotuiset arvonalenemat.
Ynnäilin tuossa yks päivä, että tuon oman E46:n viimeisen 12kk arvonalenemalla olisin voinut ostaa tuollaisen myöskin sigussa löytyvän Jeepin, maksaa 30-50tkm matkalle kalliimmat polttoainekulut ja vuoden päätteeksi laittaa koko Jeepin vaikka Pelastusarmeijan joulupataan.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostEi juurikaan omaa kokemusta, mutta jenkkien autolehdistö ainakin haukkuu tuota active drive systeemiä. Kuulemma lineaarisuus häviää ohjauksesta.
Niin häviääkin, sehän sen yksi pointti juuri on!
Eli nopeuden mukaan muuttuva ohjausvälitys, ei siis servotronicin nopeuden mukaan muuttuva tehostus...
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostEi juurikaan omaa kokemusta, mutta jenkkien autolehdistö ainakin haukkuu tuota active drive systeemiä. Kuulemma lineaarisuus häviää ohjauksesta.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Pitääpä kans kommentoida tätä vertailua. Itse oon ajanut kerran E61:llä 530XDA:lla ja kyllä se hivenen paremmalta tuntui ajaa ja liikkuikin rivakammin kuin oma -99 530DAT (vakiona). Oletin kyllä eron olevan suurempi. Ulkonäöltään E61 alkaa nykyään näyttään paljon paremmalta kuin vanha perus E39, mutta pientä totuttelua tosiaan tuo E61:n kori vaatii. E6X:n kulmikas sisusta taas ei lämmitä yhtään. Ehkä sitä vaan jotenkin tykkää vanhemman tyylisistä sisustoista. E39:n sisusta on mielestäni paljon nätimmän näköinen.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostEi juurikaan omaa kokemusta, mutta jenkkien autolehdistö ainakin haukkuu tuota active drive systeemiä. Kuulemma lineaarisuus häviää ohjauksesta.
Nyt jos ostasin autoa niin ehottomasti sportti penkkien tilalle comfort yksilöt. Tai vähintäänkin ristiselän säätö/tuki noihin nykyisiin.
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View Postoon ajanut kerran E61:llä 530XDA:lla ja kyllä se hivenen paremmalta tuntui ajaa ja liikkuikin rivakammin kuin oma -99 530DAT (vakiona). Oletin kyllä eron olevan suurempi.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post4-veto haukkaa aika merkittävän osan tehosta, toisaalta paikaltaan lähtiessä siitä alkaa jo olla etua muttei isommissa nopeuksissa kun ääriolosuhteissa.
Originally posted by jussi_r View PostJos joku BMW mitenkään kannattaa, niin se voisi olla timanttikuntoinen parintonnin E34, jonka saattaa saada myytyä vuoden päästä jopa omaa ostohintaansa kovemmalla rahalla pois.Last edited by Mikozu; 15-04-2009, 15:45.Tesla Model 3 Performance -21
MB Sprinter -23
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post4-veto haukkaa aika merkittävän osan tehosta, toisaalta paikaltaan lähtiessä siitä alkaa jo olla etua muttei isommissa nopeuksissa kun ääriolosuhteissa.
En tiedä mitä tarkoitat nelivedon isolla tehonhaukkaamisella, LCI-malli kulkee pienemmällä kulutuksella kuin vakio 535d ja hakkaa sen suorituskyvyssä muokatulla ohjelmalla.---
Comment
-
-
Originally posted by Mikozu View PostNyt ei ollut kyse mikä lintta kannattaa, vaan kummassa noista otsikossa mainituista peleistä antaa enemmän vastetta rahalle. Tuolla asenteella sama ottaa Lada, niitä saa muutamalla satasella joten pääomaa ei sitoudu juurikaan. Tai samantien ajaa pyörällä, sillä pääsee vielä halvemmalla
Mun asenne on se, että karvalakkilinttoja (sis. hinnat alkaen-E60:t) ei tueta. Tehoiltaan ja varustelultaan paremmat E60:t taas menettävät minun mielestä vielä niin paljon arvoaan vuodessa, että minä sijoitan nekin rahat mielummin kalustoni määrään ja kilpa-autoiluun. Tämä taas on puhtaasti arvokysymys. Joku toinen saattaa ilomielin maksaa arvonalenemana jopa tuhansia euroja kuussa uuden auton omistamisen riemusta. Se hänelle suotakoon.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
-03 hyvin varusteltu e60 näytti olevan nettiautossa nyt 27Ke, siinä alkaa olla hinta jo ihan kohdallaan verrattuna karvalakkeihin. Kyseisessä autossa oli aktiivohjaus, comfort nahat, kattoluukku, kääntyvät xenonit jne. Olikohan maininta että tehdaslisävarusteita 27Ke edestä.
Ja sijoitusmielessä nämä ei tosiaan ole kaikkista prhaimpia autoja, jos se on pääasia niin kannattaa sitten ostaa vaikkapa 1500e 200d mersu...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Juurikin näin, eli hyvin varusteltuja E60 on saatavilla jo reilulla 25ke :lla, itseasiassa varusteet eivät montaa tonnia vaikuta hintaan.
Monella on nyt vertailukohta hakusessa, tuolla 10ke hintaerolla voidaan vertailla jo hyvin varusteltua E39 vs hyvin varusteltua E60.
PS. Mielestäni tuo E39 ei ole huono auto ollenkaan jos joku sellaisen mielikuvan saa, mutta pienellä lisäpanostuksella saa tuoreemman painoksen niin miksi eiTesla Model 3 Performance -21
MB Sprinter -23
Comment
-
Comment