Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m5 ratti "vatkaa"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    e39 m5 ratti "vatkaa"

    Olen nyt muutamia m5 e39 koeajannut. Hertoniemessä on yksi edullinen millä toki todennäköisesti on puolavika ( nykii voimakaasti kiihdytyksessä)). Viimeinen m5 (e34) jobbarin mukaan oli sama ongelma ...ja lopunlopuksi jouduin vaihtaa koko kone...joten ne saa kyllä itse korjata asian.

    Anyway. Hämeenlinnassa on kiinostavampi ja vähempi ajattu (87tkm, vm 99) yksilö. Taas sama tarina kun edellinen m5, eli nuori kaverille ei ole varaa maksaa verot. Eli auto on seissyt talven aikana peruslämmöillä olevassa tallissa ( ts. joku min. +5c talvella). Muutaman sadan metrin koeajon jälkeen ilmeni ai niin tuttu ratin värinä, mikä sitten muuttui tärinäksi ja se sitten melko voimakaan vatvoiluun, jos noin voi sanoa. Ikkuna auki ja selkeä "tsit tsit tsit" ääni oli havaitsevissä etuvasen pyörältä. Kokeilin sormenpää jarrulevyyn ja se paloi mukavasti. Annoin myyjä ajaa loppumatka kotiinsa, ja suht. voimakkaan kiihdytyksen jälkeen vatvoilu muuttui takaisin perus tärinään.

    Tätä se ei kuulema ollut tehnyt viime syksynä ja tarkistettiin sen verran että vanne oli kunnolla kiini ja suora ja että rengas ei ollut ainakaan hirveän kulmikkaan näköinen seisonann jälkeen ( moottori oli käynistetty kuulema säänölisesti talven aikana). Eli on tietysti tosi asia että pitkä seisonta ei tekee hyvää jarruille. Mutta mitä veikaatte? Olisko mäntä ( niitähän on vaan yksi per satula) vaan tahmeä tai hieman ruostunut kiini?

    Ens perjantaina on varattu aika paikalisessa korjaamossa missä ajon olla läsnä. Muuten auto tuntuu oleva hienossa joskin hiemän pölyisessä kunossa.
    Last edited by EPDM; 16-04-2009, 22:47.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #2
    Minulla oikean puoleinen jarrusatula jumitti ja se aiheutti tärinää ja vatkausta. Auton kun pysäytti tien sivuun, niin saattoi hetken toimia, mutta taas alkoi vatkaamaan. Suojakumi oli yksinkertaisesti rikki. Vaihdoin suojakumen, tiivisteen ja putsasin männän ja taas mennään

    Eli hyvin todennäköisesti ihan pikkuvika, joka johtuu juuri tuosta seisonnasta.

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4624
      • Lahti.

      #3
      Originally posted by Valkman View Post
      Minulla oikean puoleinen jarrusatula jumitti ja se aiheutti tärinää ja vatkausta. Auton kun pysäytti tien sivuun, niin saattoi hetken toimia, mutta taas alkoi vatkaamaan. Suojakumi oli yksinkertaisesti rikki. Vaihdoin suojakumen, tiivisteen ja putsasin männän ja taas mennään

      Eli hyvin todennäköisesti ihan pikkuvika, joka johtuu juuri tuosta seisonnasta.
      jeps kuulostaa loogiselta. Ei kait ne tiivisteet ja suojakumit mitään stratosfääristä voi maksaa?

      Eli #11?

      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Oma veikkaus on:

        Levy(t) pilalla..

        Pala ruostuttanut/syövyttänyt levyyn palan muotoisen jäljen, joka sitten aiheuttaa tärinää osuessaan palaan. Tuo paranee kyllä kun antaa kunnolla jarrua, mutta hyväksi ei tule kuin vaihtamalla levyt joka nurkkaan..

        Valkman:in veikkaus on kyllä huomattavasti mieleisempi kukkarolle..
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by EPDM View Post
          jeps kuulostaa loogiselta. Ei kait ne tiivisteet ja suojakumit mitään stratosfääristä voi maksaa?

          Eli #11?

          http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=34&fg=05
          Jeps.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #6
            Eli purin satula eilen. Siinä oli suojakumi lähetenyt osittain irti männästä, ei siis rikki. Lopputulos toki sama eli männän kroomattupinta on vaurioitunut ja siksi liikkuu huonosta. Ei sitä tiivistekumi ja suojakumi saa asenettu ilam männän purkaus ja uuden männän hankiminen.

            Taidan siis vaan ostaa käytetty etujarrut ebaystä ja toivoa että niissä se etuvasensatula on kunnossa. Kulutus tavaraa näähän on...vaikka tässä 87tkm ajetussa autossa sekä palat että levyt ovat muuten melkein uutta vastaava kulutuspinnan suhteessa..
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #7
              [QUOTE=EPDM;1592065]Olen nyt muutamia m5 e39 koeajannut. Hertoniemessä on yksi edullinen millä toki todennäköisesti on puolavika ( nykii voimakaasti kiihdytyksessä)). Viimeinen m5 (e34) jobbarin mukaan oli sama ongelma ...ja lopunlopuksi jouduin vaihtaa koko kone...joten ne saa kyllä itse korjata asian.

              Anyway. Hämeenlinnassa on kiinostavampi ja vähempi ajattu (87tkm, vm 99) yksilö. Taas sama tarina kun edellinen m5, eli nuori kaverille ei ole varaa maksaa verot. Eli auto on seissyt talven aikana peruslämmöillä olevassa tallissa ( ts. joku min. +5c talvella). Muutaman sadan metrin koeajon jälkeen ilmeni ai niin tuttu ratin värinä, mikä sitten muuttui tärinäksi ja se sitten melko voimakaan vatvoiluun, jos noin voi sanoa. Ikkuna auki ja selkeä "tsit tsit tsit" ääni oli havaitsevissä etuvasen pyörältä. Kokeilin sormenpää jarrulevyyn ja se paloi mukavasti. Annoin myyjä ajaa loppumatka kotiinsa, ja suht. voimakkaan kiihdytyksen jälkeen vatvoilu muuttui takaisin perus tärinään.

              Olikos tää edullinen M5 hieman yli 200tkm. ajettu ja hinta hieman alle 20.000e?

              Tätä se ei kuulema ollut tehnyt viime syksynä ja tarkistettiin sen verran että vanne oli kunnolla kiini ja suora ja että rengas ei ollut ainakaan hirveän kulmikkaan näköinen seisonann jälkeen ( moottori oli käynistetty kuulema säänölisesti talven aikana). Eli on tietysti tosi asia että pitkä seisonta ei tekee hyvää jarruille. Mutta mitä veikaatte? Olisko mäntä ( niitähän on vaan yksi per satula) vaan tahmeä tai hieman ruostunut kiini?

              Ens perjantaina on varattu aika paikalisessa korjaamossa missä ajon olla läsnä. Muuten auto tuntuu oleva hienossa joskin hiemän pölyisessä kunossa.[/QUOT
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4624
                • Lahti.

                #8
                [QUOTE=Marko.K;1600177]
                Originally posted by EPDM View Post
                Olen nyt muutamia m5 e39 koeajannut. Hertoniemessä on yksi edullinen millä toki todennäköisesti on puolavika ( nykii voimakaasti kiihdytyksessä)). Viimeinen m5 (e34) jobbarin mukaan oli sama ongelma ...ja lopunlopuksi jouduin vaihtaa koko kone...joten ne saa kyllä itse korjata asian.

                Anyway. Hämeenlinnassa on kiinostavampi ja vähempi ajattu (87tkm, vm 99) yksilö. Taas sama tarina kun edellinen m5, eli nuori kaverille ei ole varaa maksaa verot. Eli auto on seissyt talven aikana peruslämmöillä olevassa tallissa ( ts. joku min. +5c talvella). Muutaman sadan metrin koeajon jälkeen ilmeni ai niin tuttu ratin värinä, mikä sitten muuttui tärinäksi ja se sitten melko voimakaan vatvoiluun, jos noin voi sanoa. Ikkuna auki ja selkeä "tsit tsit tsit" ääni oli havaitsevissä etuvasen pyörältä. Kokeilin sormenpää jarrulevyyn ja se paloi mukavasti. Annoin myyjä ajaa loppumatka kotiinsa, ja suht. voimakkaan kiihdytyksen jälkeen vatvoilu muuttui takaisin perus tärinään.

                Olikos tää edullinen M5 hieman yli 200tkm. ajettu ja hinta hieman alle 20.000e?

                Tätä se ei kuulema ollut tehnyt viime syksynä ja tarkistettiin sen verran että vanne oli kunnolla kiini ja suora ja että rengas ei ollut ainakaan hirveän kulmikkaan näköinen seisonann jälkeen ( moottori oli käynistetty kuulema säänölisesti talven aikana). Eli on tietysti tosi asia että pitkä seisonta ei tekee hyvää jarruille. Mutta mitä veikaatte? Olisko mäntä ( niitähän on vaan yksi per satula) vaan tahmeä tai hieman ruostunut kiini?

                Ens perjantaina on varattu aika paikalisessa korjaamossa missä ajon olla läsnä. Muuten auto tuntuu oleva hienossa joskin hiemän pölyisessä kunossa.[/QUOT
                on..
                www.nettiauto.com/bmw/m5/2507931
                ja otapas käyttöön se oikealla alhaala oleva "quote" nappula
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎