Olen nyt muutamia m5 e39 koeajannut. Hertoniemessä on yksi edullinen millä toki todennäköisesti on puolavika ( nykii voimakaasti kiihdytyksessä)). Viimeinen m5 (e34) jobbarin mukaan oli sama ongelma ...ja lopunlopuksi jouduin vaihtaa koko kone...joten ne saa kyllä itse korjata asian.
Anyway. Hämeenlinnassa on kiinostavampi ja vähempi ajattu (87tkm, vm 99) yksilö. Taas sama tarina kun edellinen m5, eli nuori kaverille ei ole varaa maksaa verot. Eli auto on seissyt talven aikana peruslämmöillä olevassa tallissa ( ts. joku min. +5c talvella). Muutaman sadan metrin koeajon jälkeen ilmeni ai niin tuttu ratin värinä, mikä sitten muuttui tärinäksi ja se sitten melko voimakaan vatvoiluun, jos noin voi sanoa. Ikkuna auki ja selkeä "tsit tsit tsit" ääni oli havaitsevissä etuvasen pyörältä. Kokeilin sormenpää jarrulevyyn ja se paloi mukavasti. Annoin myyjä ajaa loppumatka kotiinsa, ja suht. voimakkaan kiihdytyksen jälkeen vatvoilu muuttui takaisin perus tärinään.
Tätä se ei kuulema ollut tehnyt viime syksynä ja tarkistettiin sen verran että vanne oli kunnolla kiini ja suora ja että rengas ei ollut ainakaan hirveän kulmikkaan näköinen seisonann jälkeen ( moottori oli käynistetty kuulema säänölisesti talven aikana). Eli on tietysti tosi asia että pitkä seisonta ei tekee hyvää jarruille. Mutta mitä veikaatte? Olisko mäntä ( niitähän on vaan yksi per satula) vaan tahmeä tai hieman ruostunut kiini?
Ens perjantaina on varattu aika paikalisessa korjaamossa missä ajon olla läsnä. Muuten auto tuntuu oleva hienossa joskin hiemän pölyisessä kunossa.
Anyway. Hämeenlinnassa on kiinostavampi ja vähempi ajattu (87tkm, vm 99) yksilö. Taas sama tarina kun edellinen m5, eli nuori kaverille ei ole varaa maksaa verot. Eli auto on seissyt talven aikana peruslämmöillä olevassa tallissa ( ts. joku min. +5c talvella). Muutaman sadan metrin koeajon jälkeen ilmeni ai niin tuttu ratin värinä, mikä sitten muuttui tärinäksi ja se sitten melko voimakaan vatvoiluun, jos noin voi sanoa. Ikkuna auki ja selkeä "tsit tsit tsit" ääni oli havaitsevissä etuvasen pyörältä. Kokeilin sormenpää jarrulevyyn ja se paloi mukavasti. Annoin myyjä ajaa loppumatka kotiinsa, ja suht. voimakkaan kiihdytyksen jälkeen vatvoilu muuttui takaisin perus tärinään.
Tätä se ei kuulema ollut tehnyt viime syksynä ja tarkistettiin sen verran että vanne oli kunnolla kiini ja suora ja että rengas ei ollut ainakaan hirveän kulmikkaan näköinen seisonann jälkeen ( moottori oli käynistetty kuulema säänölisesti talven aikana). Eli on tietysti tosi asia että pitkä seisonta ei tekee hyvää jarruille. Mutta mitä veikaatte? Olisko mäntä ( niitähän on vaan yksi per satula) vaan tahmeä tai hieman ruostunut kiini?
Ens perjantaina on varattu aika paikalisessa korjaamossa missä ajon olla läsnä. Muuten auto tuntuu oleva hienossa joskin hiemän pölyisessä kunossa.
Comment