Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525TDS käynnistyy huonosti puolilämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jounim
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 58
    • Kuopio

    E39 525TDS käynnistyy huonosti puolilämpimänä

    E39 525TDS -98 käynnistyy huonosti puolilämpimänä. Välillä saa sahata 5-10 sekuntia, ennenkuin hörähtää käyntiin. Kylmänä ja heti sammuttamisen jälkeen kuumana lähtee hyvin käyntiin.

    Viime syksynä tehty pumppuremontti (vaihdettu myös runko) ja talvella vaihdoin vuotavan sähkösuuttimen.

    Voisiko olla samaa vikaa, kuin noissa tuoreemmissa?

    BMW 116DA M-Sport -15
    Ford Mustang fastback -69
  • kaitsute
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 79

    #2
    Samaa tavaraahan nuo tds vehkeet pieniä softa ym. muutoksia lukuunottamatta.

    Ennakon säätöön alkaisin ensimmäiseksi, ja jos ei parane niin sitten syötön perussäätö eli hammermodea.

    Mikäli kulutusmittari näyttää enemmän kuin mitä tds kuluttaa, niin syötön perussäätö on pienellä ja päinvastoin. Mikäli perussäätö on liian pienellä ei tule starttausvaiheessa tarpeeksi polttoainetta että moottori jaksaisi pyörähtää niille kierroksille jolloin elektroniikka ottaa kierrosnopeuden haltuun. En muista kierroksia, mutta liikkui jossain 400 kierroksen korvilla, johon startti ei normaalisti kykene. Esiintyy myös tyhjäkäynnin humppaus ilmiötä.
    Jos sitten syötön perussäätö on liian suurella, niin aiheuttaa nykimistä moottorijarrutuksessa alle 2000 kierroksella ja voimaa on enemmän varsinkin alakierroksilla. Joissain automaateissa saattaa aiheuttaa sellaista, ettei suurin vaihde pysy kytkettynä muuten kuin vedätyksessä.

    Oman kokemuksen mukaan kulutusmittarin täytyisi näyttää noin 10 prosenttia vähemmän verrattuna auton todelliseen kulutukseen, niin perussäätö on kohdallaan mikäli ennakkokin on kohdallaan ja auto muutenkin kunnossa.
    Last edited by kaitsute; 09-05-2009, 20:06.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎