Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ~0-2300rpm nypyttää/nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bege
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 11
    • Jyväskylä

    e39 ~0-2300rpm nypyttää/nykii

    Tosiaan autona on e39 528 -96. Auto tosiaan nypyttää vaihteesta huolimatta noin 0-2300rpm alueella ja sen jälkeen lähtee vetämään tasaisesti ilman mitään oireita. Tyhjäkäynti on aika rajuhkon tuntuinen auto tärisee/tutisee paikallaan mikä ei ole tuolle autolle ollut tyypillistä mutta kierrokset pysyvät normaalina ainakin mittarin mukaan, ei seilaile mihinkään suuntaan. Vaihdekepissä tuntee tyhjäkäynnillä ja tuolla nypytysalueella kovahkon ravistuksen vaikka johtunee tietenkin vain moottorin epätasaisesta käynnistä.
    Autossa tosiaan vika tulee sekä kylmällä että lämpimällä koneella. Vika rupesi ilmenemään kun kävi ilkeä kämmi vaihtaessa 3-4:lle menikin vaihto 3-2:lle ja 3:lta vaihtaessa kierroksia hieman vajaan 6500rpm. auttakaa tyhmää jos jotakin mahdollista tulee mieleen. Kiitos jo etukäteen!
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Vikakoodit luettu?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      PAIKKAKUNTA esille niin joku voi lukea edullisesti koodit. Kuulostaa kyllä nokananturilta
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        #4
        Originally posted by Bege View Post
        Vika rupesi ilmenemään kun kävi ilkeä kämmi vaihtaessa 3-4:lle menikin vaihto 3-2:lle ja 3:lta vaihtaessa kierroksia hieman vajaan 6500rpm. auttakaa tyhmää jos jotakin mahdollista tulee mieleen. Kiitos jo etukäteen!
        Tarvinneeko tuota vikaa sitten kaukaa hakea jos on tempastu kunnolla ylikierroksille. Venttiilejä mutkalla.
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Hehee, eihän tuo tee kuin vajaat 10 000rpm. Venttiilit mutkalla, ohivuoto- tai puristusmittaukseen mars.

          Muistuttaako keppi soppakauhaa?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Bege
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 11
            • Jyväskylä

            #6
            Keppi vatkaa tyhjäkäynnillä ja edellämainituilla kierrosalueilla. Muuten ihan normaali :|

            Comment

            • Bege
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 11
              • Jyväskylä

              #7
              Keppi vatkaa tyhjäkäynnillä ja edellämainituilla kierrosalueilla. Muuten ihan normaali :|

              Mitenkäs uskaltaako vehettä ajaa mihinkää vikalukuun jos ne venttiilit on sieltä mutkalla ?

              Ja jos tuota ne venttiilit on mutkalla niin miksei se vaikuta tuon 2300rpm jälkeen auton toimintaan mitenkään? Koska siellä auto pelittää aivan normaalisti.
              Last edited by Bege; 13-05-2009, 14:02.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Eikun meinasin sitä että onko vaihteensiirrossa väljää siinä määrin että menee pesään vähän mitä vaihteita sattuu. Kovin harvoin kun jaksetaan korjata tuollaista halpaa vikaa ja sitten tulee näitä, toki ehjilläkin onnistuttu.

                edit: mahdollisimman vähän ajoa ennen puristus/ohivuotomittausta.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Bege
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 11
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Väljää ei tunnu kepissä ollenkaan. Aivan normaalilta ja samanlaiselta miltä aikasemminkin. Ja laatikosta löytyy kaikki samalla tavalla mitenkä ennenkin. Ja siis että jämäkkä on ja selkeä laatikko ollut aina. Ihan omaa huolimattomuutta liian nopia repäsy.
                  Last edited by Bege; 13-05-2009, 14:09.

                  Comment

                  • Bege
                    Newbiemmer
                    • Sep 2008
                    • 11
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Tuota oisko tosiaan nyt sit mahollista saada tästä jyväskylän alueelta vikakoodin luentaa ?
                    Last edited by Bege; 13-05-2009, 18:37.

                    Comment

                    • Bege
                      Newbiemmer
                      • Sep 2008
                      • 11
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Auto pajalla ja vitos pytystähän sieltä ne paineet puuttuu remontin hintakin on kohillaan niin ei kai tässä voi muutakun nauraa. Ja ehkä seuraavalla kerralla saadaan se keppi oikeeseen lokeroonkin.
                      Last edited by Bege; 14-05-2009, 20:11.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎