memebuy23buy

Kytkin luistaa. e39 M5 -03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Burkchi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 117
    • Hki

    Kytkin luistaa. e39 M5 -03

    Ämmän kytkin alkanut satunnaisesti luistamaan. Useimmiten 2- vaihteella. Isoilla vaihteilla, 5 ja 6 ei luistamista ole tapahtunut (outoa?).

    Autolla ajettu 88tkm, josta itse olen ajellut 10tkm.

    Jollain jenkkifoorumilla puhuivat, että vakiokytkin kestäisi vain n. 10t mailia...? Jos näin, niin edellinen omistaja mahdollisesti joutunut vaihtamaan jopa 2 kertaa jo sen...

    Alkuperäinen 240mm kytkin kuulostaa melko alimitoitetulta, mutta kai sinne semmoinen pitää asentaa, jollei jostain satu löytymään edullisesti parempaa.

    Itse se pitäis nyt lähiaikoina vaihtaa, joten vinkit kytkimen ostamiseen ja vaihtamiseen tervetulleita!
    ex. -03 M5 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=148132
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7468
    • Oulu

    #2
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=143 löytyy jotain juttua...
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19180
      • -

      #3
      Kyllä vakiokytkin kestää oikein ajettuna helposti n. 100tkm. Mutta jos kytkintä on väärinkäytetty, palaa se noilla 500Nm väännöillä erittäin nopeasti!
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Burkchi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 117
        • Hki

        #4
        Originally posted by Juhis View Post
        Kyllä vakiokytkin kestää oikein ajettuna helposti n. 100tkm. Mutta jos kytkintä on väärinkäytetty, palaa se noilla 500Nm väännöillä erittäin nopeasti!
        Näin itsekin olen ajatellut, että täytyis sen "normi" ajossa kestää vähintään sen 100tkm. Mitään älyttömiä revityksiä en ole tehnyt, välillä vähän ripeempiä lähtöjä jne. mutta ei mitään kytkimen raiskaus- ajoja..

        Noi UUC paketit houkuttelis kyllä muuten, mutta hinnat alkaa olemaan vähän liikaa. Mun ajoilla toi vakiokytkin tulisi varmaan kestämään sen aikaa mitä tolla autolla vielä ajan, joten semmosen varmasti hommaan.
        ex. -03 M5 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=148132

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Itse vaihdatin vakiokytkimen 140tkm kohdalla eikä sekään luistanut vielä mitenkään pahasti.

          850:en massalevy on hyvä vaihtoehto, koska siinä on n. 50% enemmän kitkapinta-alaa. Tuon levyn kanssa käy myös 850 orkkis asetelma ja työsylinteri...

          Siitä en ole varma toimiiko tuo setti miten kaksoimassavp:n kanssa, mutta esim. Rogue myy pakettia kovan aluvauhtiksen kera, itsellä on tuo Roguen setti kiinni eikä mitään valittamista. Polkimen toimintakin on huomattavan kevyt tuon 850 työsylinterin ansiosta.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Burkchi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 117
            • Hki

            #6
            Originally posted by Stone View Post
            Itse vaihdatin vakiokytkimen 140tkm kohdalla eikä sekään luistanut vielä mitenkään pahasti.
            Eikä ollut edellinen omistaja vaihtanut missään vaiheessa? 140tkm on jo hyvin vakiokytkimelle.

            Pitää nyt ensiks hommaa tommonen vakio jostain ja kattoa miten hyvin kestää. Jos ei kestä, niin seuraavaks sitten joku parempi vaihtoehto.

            Ei taida toi 850 kytkin mennä m5:n vauhtipyörän kanssa?
            ex. -03 M5 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=148132

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Burkchi View Post
              Eikä ollut edellinen omistaja vaihtanut missään vaiheessa? 140tkm on jo hyvin vakiokytkimelle.

              Ei taida toi 850 kytkin mennä m5:n vauhtipyörän kanssa?
              Ei ollut vaihdettu ennen tuota 140tkm..

              Kävin nyt hieman pyörittelemässä tuota M5:en vanhaa vp+kytkin pakettia ja eihän se 850:levy/asetelma käy M5 vp:n kanssa, koska M5 vp:n kitkapinta on liian pieni 850:en levylle. En tiedä sitten käykö edes pulttijako kohdalleen, mutta tuo kitkapinta ainakin tulee vastaan. Levythän ovat ulkohalkaisijaltaan saman kokoiset, mutta 850:n levyn kitkapinta on leveämpi sisähalkaisijaan päin...
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Stone View Post
                850:en massalevy on hyvä vaihtoehto, koska siinä on n. 50% enemmän kitkapinta-alaa. Tuon levyn kanssa käy myös 850 orkkis asetelma ja työsylinteri...
                Kerroppas lisää, eli työsylinteri on täysin plug'n'play S62 boksiin..? Miten tapin liikematka ja työsylinterin männän koko vrt. S62 boksin vastaavat?

                edit: "polkimen liike huomattavan kevyt", eli tällöinhän työsylinterin mäntä on paljon pienempi kuin vakiossa => enemmän voimaa paineasetelmaan samalla polkimen polkaisulla, eikö?

                Tässä yritän pohtia miten saisi tuon oman kytkinpaketin pelittämään paremmin, tuo voisi olla varsin hyvä vaihtoehto..
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Burkchi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 117
                  • Hki

                  #9
                  Täytyy miettiä jos joskus sen vauhtipyöränkin sitten vaihtais.. Ihmeen heppoisella kytkimellä nää on kyllä tehtaalta lähtenyt.

                  Kiitoksia vastauksista!
                  ex. -03 M5 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=148132

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Burkchi View Post
                    Täytyy miettiä jos joskus sen vauhtipyöränkin sitten vaihtais.. Ihmeen heppoisella kytkimellä nää on kyllä tehtaalta lähtenyt.

                    Kiitoksia vastauksista!
                    Vauhtipyöräthän noista menevät myös suht äkkiä joten lienee fiksua vaihtaa sekin samalla... ? Näin olen ainakin kuullut, omakohtaista kokemusta asiasta ei ole.
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      Ja täältä löytyy vähänajettu vauhtiskin, jos päädyt orkkikseen.

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Kerroppas lisää, eli työsylinteri on täysin plug'n'play S62 boksiin..? Miten tapin liikematka ja työsylinterin männän koko vrt. S62 boksin vastaavat?

                        edit: "polkimen liike huomattavan kevyt", eli tällöinhän työsylinterin mäntä on paljon pienempi kuin vakiossa => enemmän voimaa paineasetelmaan samalla polkimen polkaisulla, eikö?

                        Tässä yritän pohtia miten saisi tuon oman kytkinpaketin pelittämään paremmin, tuo voisi olla varsin hyvä vaihtoehto..
                        En valitettasti koskaan verrannut noita fyysisesti toisiinsa vaan kiikutin osat asentajalle ja hän laittoi paikalleen.. Mutta bolt on setti kaikilta osin tuo oli ja kyllähän se työsynterikin sinne meni ongelmitta.

                        Katselin hieman osanumeroja ym. M5 ja 850 osalta ja kyllähän noissa selkeä ero on toisiinsa. Hintakin tuossa 850:en sylinterissä yli kaksinkertainen.

                        En ole koskaan uutta E39 M5:sta ajanut enkä edes uudella orkkis kytkimellä varustettua vaan kaikki "koeajetut" yksilöt ovat olleet enemmän ja vähemmän veivattuja. Omassa tuo ero oli aivan valtava uudella kytkinpaketilla, nimittäin nyt poljin vastaa 1,6 corollan poljinta ja on siis oikeastaan epäilyttävän kevytkäyttöinen. Nimittäin vanhalla setillä jalka väsyi kun poljinta piti pohjassa esim. Hampurin ruuhkassa, jossa siis ensimmäiset kokemukset tuosta sain. Muistan vielä miettineeni, että kylläpäs on kytkin tehty turhan jäykäksi näille ripakintuille. Toki aika oli tehnyt osansa tuohon vanhaan sylinteriinkin, mutta mielikuva on kyllä se, että poljin on tällä 850:en syltyllä kevyempi kuin missään ajamassani femmassa vaikka onhan tuo asetelmakin kaiketi hieman jäykempi mitä orkkis M5.

                        Kokeilun arvoinen juttu joka tapauksessa..?
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • sipi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 320
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Burkchi View Post
                          Ämmän kytkin alkanut satunnaisesti luistamaan. Useimmiten 2- vaihteella. Isoilla vaihteilla, 5 ja 6 ei luistamista ole tapahtunut (outoa?).
                          Onko luistamiset tullut ns. nopeessa lähdössä, eli nopee repäsy kakkoselle ja lappu lattiaan? Femman vakiokytkimen kanssa saa tosiaan olla varovainen kun lähettää, käytännössä vedon tulee olla siirtynyt kokonaan takapyörille ennenku päästää kaiken tehon irti. Jenkkiforumeilla on jopa 'how to launch/drive m5' videoita missä opetetaan miten tuon kytkimen kanssa pitäisi elää Kytkimen saa kyllä väärinkäytöksellä luistamaan ja helposti.

                          Itse se pitäis nyt lähiaikoina vaihtaa, joten vinkit kytkimen ostamiseen ja vaihtamiseen tervetulleita!
                          Mikäli vakiota paremman haluat, lienee cns-racingin tällä hetkellä se miellyttävin vaihtoehto m5boardin mukaan.

                          e39 M5 Carbonschwarz '2001
                          ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                          ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                          Comment

                          • roadmovie
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 73

                            #14
                            Jos tuo CNS Racingin kytkinpaketin hinta (USD 2499) vaikuttaa suolaiselta niin kannattaa huomioida, että hinta sisältää myös kevennetyn vauhtipyörän.

                            Sachsiltahan löytyy myös asetelma ja pari eri levyvaihtoehtoa.

                            Schmiedmann.com:lta löytyy alkuperäistä vastaava kytkinasetelma painelaakereineen (370 eur), vauhtipyörä (657 eur) ja vauhtipyörän laakeri (16 eur). Hinnat sisältävät alvin muttei rahtia. Vauhtipyörä on lisäksi palautusosa, josta saa muutaman kympin takaisin, kun palauttaa vanhan (kannattaneeko rahtikustannuksen takia...).

                            Comment

                            • Tomp_pa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 748
                              • Helsinki (e30 garage)

                              #15
                              oisko nyt kumminikin viksuinta tilata PO-metallilta (Pasi Ojennus) koko setti suomesta...
                              hintaa tulee tonnin ja kahden väliin... on tehnyt noita ja kestää.


                              Ps. en oo lukenu theardia jos joku on jo ehdottanut...
                              xXx

                              Comment

                              Working...
                              X