Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 iskarin alapää ei liiku

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 408

e39 iskarin alapää ei liiku

Olen tässä reaktiotankoja vaihtamassa, toiselle puolelle sain eilen vaihdettua ja nyt on toinen puoli menossa. Toisellakin puolella sai tehdä töitä tosissaan, että iskarin alapää liikkui, nyt toinen ei hievahda ei sitten millään.

Onko jollain jotain kikka kasia millä tuon helvetin alapään saisi liikahtamaan sen sentin, että saisi tuon tangon vaihdettua?
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

Eli tarkoitat iskarin alapäällä sitä kohtaa mistä iskari on kiinitetty naparakenteeseen?
    Ite oon käyttänyt sopivaa isoa bits talttapäätä jonka oon kiilannut siihen rakoon. Tai melkeempä mikä vaan pieni osa mikä on hieman rakoa isompi niin käy, vaikkapa poranterä.
    Eli levittää vääntöraudalla tai isolla ruuvarilla eka sitä rakoa ja sitten pala väliin. Tietysti se läpimenopultti pitää ottaa kokonaan pois jotta rako leviää.
    Tällä taktiikalla iskari nousee helposti ylöspäin, tarvittaessa voi kammeta alta.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

Comment

• koz-528
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 339
      • Ylivieska

joo sorkkaraudalla pääsee hyvin nostaan iskaria pohjasta ylöspäin ja kun löysäilee niitä pultteja niin ruiskauttaa crc:tä siihen iskarin juureen niin myös laskeutuu helposti takaisin
      f11 520 da m-sport
      ex e61 530 da
      ex e39 530 da
      ex e38 725 tdsa
      ex e39 528i m5-look

Comment

• Lopaka
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 408

Joo lähtihän se kuumentamisen, crc:n ja vääntämisen kanssa liikkeelle. En tajua miten se oli niin uskomattoman jämähtänyt paikalleen, mutta pääasia että homman sai tehtyä Täytyy tähän kehua tuota motonetin pallonivelen ulosvetäjää, siitähän ei kaupasta noudettuna ole kuin verkonpainoksi. Piti hitsata alaleukaan pari senttiä ekstraa, että siitä oli siihen hommaan mihin se on tarkoitettu.
        Last edited by Lopaka; 20-05-2009, 19:30.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎