Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i alavääntö kateissa - vertailua toiseen autoon PK-seudulla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH.
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 794
    • PKS

    E39 523i alavääntö kateissa - vertailua toiseen autoon PK-seudulla?

    Minulla on epäilys, että autostani on alaväännöt hieman kateissa ja muutenkin kaasuvaste on vähän omituinen. (kierrokset ei laske kovin nopeasti).

    Löytyisikö PK-seudulta toista BMW-harrastajaa, jonka vastaavaa autoa voisi kokeilla tai olla vaikka kyydissä? Kyseessä on E39 523i -00. Voin ajella tarvittaessa mihin vaan lähialueilla ja tarjota pientä vaivanpalkkaa tai vaikka lukea vikakoodit

    Yhteydenotot voi laitella privaan tai laitella tähän numeroa niin voin soitella.
    Last edited by JH.; 27-05-2009, 20:04.
    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

    Käyttis i4 eDrive40
    Kesällä E36 M3
    Radalla E36 325i track day tool
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Nurmijärvellä sattuu olemaan vikakoodilukija just nyt paikalla. Soita jos tarvitset 050-3245512
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • JH.
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 794
      • PKS

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Nurmijärvellä sattuu olemaan vikakoodilukija just nyt paikalla. Soita jos tarvitset 050-3245512
      Tarkoitin, että voin lukea vaivanpalkaksi auton vertailusta jonkun muun vikakoodit, koska laitteet löytyy itseltä Kiitos kuitenkin tarjouksesta
      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

      Käyttis i4 eDrive40
      Kesällä E36 M3
      Radalla E36 325i track day tool

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Jos alavääntö on kateissa ja kierrokset eivät laske nopeasti, on kyseessä imuvuoto.
        Todennäköisimmin massamittarin jälkeinen iso haitariputki hajalla.
        Tämän voi todeta VAIN irroittamalla ko.putken.

        Comment

        • JH.
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 794
          • PKS

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Jos alavääntö on kateissa ja kierrokset eivät laske nopeasti, on kyseessä imuvuoto.
          Todennäköisimmin massamittarin jälkeinen iso haitariputki hajalla.
          Tämän voi todeta VAIN irroittamalla ko.putken.
          Imuputki ja siihen liittyvät ohuemmat putket on tutkittu IRROITETTUNA ja huolellisesti Elektromekan kavereiden kanssa pari viikkoa sitten kun samassa autossa oli nykimisongelmaa kiihdytettäessä alhaisilla kierroksilla. Pari vuotoa löytyi ja vastaavat osat uusittiin, mutta nykiminen ei poistunut. Nykiminen poistui vasta 5. sylinterin puolan vaihdolla. (http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=164745&page=4). Nykiminen alkoi uudestaan pari päivää tästä eteenpäin, joten luonnollisesti epäilyslistallani ykkösenä on ollut sytytys.

          Auton kierrokset ovat koko auton minulla oloajan (muutamia viikkoja) laskeneet hieman hitaasti ja Elektromekan kaverit kiinnittivät huomiota samaan asiaan, mutta nyt aloin vasta nyt epäillä sitä viaksi, koska nykimisongelma tuli taas takaisin ja auto nykii aivan kuin ennenkin.

          Uusin havainto:
          Tankkasin testimielessä äsken V-Poweria ja nykiminen loppui täysin! Ajoin monta testilenkkiä enkä saanut nykimistä esiin. Osaako joku sanoa tuon perusteella mitä voisi epäillä? Alavääntöä tai kierrosten laskemista V-power ei parantanut.
          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

          Käyttis i4 eDrive40
          Kesällä E36 M3
          Radalla E36 325i track day tool

          Comment

          • wilperi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 154
            • HELSINKI

            #6
            missäs päin helsinkiä asustelet???
            -03 skoda octavia RS



            EX:
            -97 E39 540ia
            -97 E39 523
            -08 BASHAN 300CC ROADSTER
            -84 E28 "527"
            - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
            -84 E30 318
            -84 E28 520

            Comment

            • JH.
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 794
              • PKS

              #7
              Originally posted by wilperi View Post
              missäs päin helsinkiä asustelet???
              Pitskussa.
              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

              Käyttis i4 eDrive40
              Kesällä E36 M3
              Radalla E36 325i track day tool

              Comment

              • wilperi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 154
                • HELSINKI

                #8
                Originally posted by JH. View Post
                Pitskussa.

                ok!! itse tässä maunulassa..
                kävivaan mielessä että onko sulla m52b25 kone??

                onkos sul kauhia kiire päästä kokeileemaa toista autoo..??
                -03 skoda octavia RS



                EX:
                -97 E39 540ia
                -97 E39 523
                -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                -84 E28 "527"
                - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                -84 E30 318
                -84 E28 520

                Comment

                • JH.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 794
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by wilperi View Post
                  ok!! itse tässä maunulassa..
                  kävivaan mielessä että onko sulla m52b25 kone??

                  onkos sul kauhia kiire päästä kokeileemaa toista autoo..??
                  Laitoin privaa.
                  MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                  Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                  BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                  Käyttis i4 eDrive40
                  Kesällä E36 M3
                  Radalla E36 325i track day tool

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by JH. View Post
                    ...Uusin havainto:
                    Tankkasin testimielessä äsken V-Poweria ja nykiminen loppui täysin! Ajoin monta testilenkkiä enkä saanut nykimistä esiin. Osaako joku sanoa tuon perusteella mitä voisi epäillä? Alavääntöä tai kierrosten laskemista V-power ei parantanut.
                    Tuo V-Power havainto vahvistaa entisestään sitä että kone käy imuvuodon seurauksena erittäin laihalla ja detonoi.
                    Eli jos ne isot imuputket ovat varmasti ok, niin vuoto on jossain muualla. Pieni mahdollisuus tuohon laihalla käymiseen on myös siinä, että massamittari olisi "öljytty". Eli onko käytetty vapaavirtaussuodatinta?
                    Last edited by Hemi; 28-05-2009, 00:35.

                    Comment

                    • JH.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 794
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Tuo V-Power havainto vahvistaa entisestään sitä että kone käy imuvuodon seurauksena erittäin laihalla ja detonoi.
                      Eli jos ne isot imuputket ovat varmasti ok, niin vuoto on jossain muualla. Pieni mahdollisuus tuohon laihalla käymiseen on myös siinä, että massamittari olisi "öljytty". Eli onko käytetty vapaavirtaussuodatinta?
                      Edellinen omistaja on asentanut K&N:n öljyttävän filtterin, joten on toki mahdollista, että IMM on öljytty. Elektromekan kaverit sanoivat kuitenkin, että se oli oikein hyvän näköinen. Nykimisvikaa etsiessäni olen useita kertoja käyttänyt IMM:n piuhan irti ja sillä ei ole ollut vaikutusta nykimiseen.

                      Osaatko sanoa paljon IMM ilmoittama flow rate pitäisi olla tyhjäkäynnillä? Pystyn katselemaan niitä arvoja, joita INPA antaa. Arvo ainakin vaihtuu kaasua painaessa loogisen oloisesti.

                      Vielä yksi josta voi olla tietäville apua: INPAn digitaaliarvojen näytössä kaasun nostamisen jälkeen jää "overrun cut off" -ilmaisin päälle ja sitten kun se sammuu, niin kierrokset alkavat laskea normaalisti.
                      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                      Käyttis i4 eDrive40
                      Kesällä E36 M3
                      Radalla E36 325i track day tool

                      Comment

                      • JH.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 794
                        • PKS

                        #12
                        Wilperille kiitokset kun pääsin kokeilemaan kunnossa olevaa autoa!

                        Olihan siinä eroa, joten vikaa tuossa on. Kirjoittelin havainnot tuonne varsinaiseen vikaketjuuni, johon keskustelua on varmaan myös parempi jatkaa:

                        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                        Käyttis i4 eDrive40
                        Kesällä E36 M3
                        Radalla E36 325i track day tool

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎