Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528i touring perä hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 528i touring perä hajosi

    Nyt se sitten sen teki... Pauke alkoi kuulua kiihdytyksessä ja lopulta alkoi jumimaan.. Nyt ongelmana perien yhteensopivuus. TIS:n mukaan 528i ja 530i touringeissa sama perä 3.07 välityksellä. Vetarien ja kardaanin kiinnitys 86mm/M10. Myös 525d:ssä samalla välityksellä, mutta vetarien laipat ainakin erikokoiset. Onko vaihtokelpoiset vanhasta perästä?

    Nyt ois kaikki apu tarpeen!! Pitäis saada maanantaiksi uusi perä ajoon. Eli onko tietoa, mitkä perät tuonne käy heittämällä. Onko haittaa, jos laittaa esim. vastaavan sedanin perän, jossa aavistuksen pitempi välitys?

    Kiitos etukäteen!

    Samppa
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Onko varmasti perä? Ettei vakionopeusnivel kardaanin ja perän välistä..? Vai oliko kyseistä niveltä näissä bensavehkeissä?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #3
      Originally posted by Thuppu View Post
      Onko varmasti perä? Ettei vakionopeusnivel kardaanin ja perän välistä..? Vai oliko kyseistä niveltä näissä bensavehkeissä?
      On!! Piti pojille eilen todistaa, että on, kun epäilivät juuri noita.. Olin just tullut nosturilta tuota tutkimasta.. 5cm lakua ja final poks..
      Last edited by Samppasika; 11-06-2009, 11:48.
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #4
        Perseenkuvia! runk runk!!!

        Olipa taikinointia saada tuo perse irti ilman pakoputken irroitusta auto kahden tunkin päällä autotallin lattialla Viimein se sieltä lähti.. Paikoilleen ei mene varmasti, ennen kuin putki on irti.. Tasauspyörastö näytti ehjältä, mutta pinjoni ja lautaspyörä paskana... Pinjonissa ei yhtään hammasta tallella... Uus murikka matkalla Saksasta...


        http://kotisivu.dnainternet.net/baan...rse/perse1.jpg

        http://kotisivu.dnainternet.net/baan...rse/perse2.jpg

        http://kotisivu.dnainternet.net/baan...rse/perse3.jpg
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Näyttää aika heppoiselta toi sun viritys,oletko varma että auto pysyy ylhäällä noilla kakkosnelosen pätkillä?Vetarin tumpit voi todennäköisesti vaihtaa,varsinkin jos sulla on jokin perä tiedossa(ei se saksasta tulossa oleva)niin helppohan se on koittaa meneekö vanhat tumpit uuteen perään.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by kuukankorpi View Post
            Näyttää aika heppoiselta toi sun viritys,oletko varma että auto pysyy ylhäällä noilla kakkosnelosen pätkillä?
            Kakkosnelonen kestää pituus suuntaan painoa reilut 400kg, eli kai se tuossa pysyy

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Kakkosnelonen kestää pituus suuntaan painoa reilut 400kg, eli kai se tuossa pysyy
              En uskokkaan että se poikki menee,vaan pysyykö pystyssä?

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #8
                Originally posted by kuukankorpi View Post
                Näyttää aika heppoiselta toi sun viritys,oletko varma että auto pysyy ylhäällä noilla kakkosnelosen pätkillä?Vetarin tumpit voi todennäköisesti vaihtaa,varsinkin jos sulla on jokin perä tiedossa(ei se saksasta tulossa oleva)niin helppohan se on koittaa meneekö vanhat tumpit uuteen perään.

                Ne on nelosparrut ja molemmilla puolilla vielä hallitunkit.. Tai ne parrut on vaan varmistamassa etummaisten takakelkan puslien alla...

                Ei oo PERÄÄ tiedossa muuta, kuin se Saksasta matkalla oleva.. Niin vitusti ovat Suomen purkamoissa vailla, että pitäkööt puoli miljoonaa ajetut PERÄNSÄ... Nyt vaan odotellaan että PERÄSTÄ KUULUU ja ONKO PERÄÄ että PERÄ on jonkin Speed for Traden toimituksessa kohti Suomea, eikä päädy johonkin PERÄ Hikiälle PERÄTTÖMIEN lupausten saattelemana... Jos vaikka sais sillä aika PERÄÄ, kun ei ole koko ajan tallin PERÄLLÄ.....
                Hyvää jussia kaikille ja koittakaa olla ajamatta kenenkään PERÄÄN...

                Tää lähtis saunaan, ku alkaa niin karkaan juttu PERÄÄNANTAMATTOMASTI PERIEN PERUKOILLE PER....

                Vielä yks kuva mitä jää, ku PERÄ leviää: http://kotisivu.dnainternet.net/baan...rse/perse4.jpg

                Samppa(sikana)
                Last edited by Samppasika; 18-06-2009, 21:22.
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • despe540
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 155
                  • Tampere

                  #9
                  alkaa olemaan mörköllä jutut jo sivussa.hyvää jussia sinnekkin ja periä.PER..
                  Last edited by despe540; 19-06-2009, 11:18. Reason: kirotusvirhe
                  525d - 08 M-sport

                  ex:525d - 05
                  ex:320d -04
                  ex:540i -93

                  Comment

                  • Samii-
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 679
                    • Klaukkala

                    #10
                    Miten toi perä hajosi? Tavallisessa ajossa vai leikkiessä?

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #11
                      Originally posted by Samii- View Post
                      Miten toi perä hajosi? Tavallisessa ajossa vai leikkiessä?
                      Kiihdyttäessä normaalisti ylämäkeen... Mut tuntevat voi hieman hymyillä tuolle "normaalisti" sanalle Eli täyskaasu kiihdytys ykkösellä ja kakkoselle vaihdon jälkeen kolina alkoi. Ilmeisesti pinjonista lohkesi yksi hammas ja viimeinen repäisy vei kotipihalla sitten loput, kun pääsi suttaamaan yhden hampaan ja tarrasi sitten kiinni...
                      Ja on tuo kieltämättä saattanut joskus hieman sikaa saada

                      Samppa
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Hyyvä poika hyyvä! Ei se väärin ole rassata hieman perää..
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Keke71
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 340
                          • Kiiminki

                          #13
                          Tuleeko montakin sataa halvemmaksi tilata nahkahousuilta? Sen kyllä tiedän että on halvenpia, mut kuin paljon. Ihan vaan mielenkiinnosta tota utelen. Josko tollanen homma vielä sattuis omalle kohdalle, niin tietäis suoraan kysellä jostain muualta ku suomesta. Ootko muuten tsekannu sen kardaanin, onko pysynyt suorana? Mutta liekkö sulla käynyt toi PERÄ jumissa niin paljoo? Ei ku jussia vaan, tai sitähän vielä ootetaan.
                          E39 540iA Touring

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Hyyvä poika hyyvä! Ei se väärin ole rassata hieman perää..
                            Henkilökohtaisesti olen erittäin PERÄÄantamaton, mutta Itse kyllä mieluusti saattasin vastakkaisen sukupuolen PERIÄ tutkiskella jossain PERÄhuoneessa....
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              #15
                              Originally posted by Keke71 View Post
                              Tuleeko montakin sataa halvemmaksi tilata nahkahousuilta? Sen kyllä tiedän että on halvenpia, mut kuin paljon. Ihan vaan mielenkiinnosta tota utelen. Josko tollanen homma vielä sattuis omalle kohdalle, niin tietäis suoraan kysellä jostain muualta ku suomesta. Ootko muuten tsekannu sen kardaanin, onko pysynyt suorana? Mutta liekkö sulla käynyt toi PERÄ jumissa niin paljoo? Ei ku jussia vaan, tai sitähän vielä ootetaan.
                              Suomessa 600-800€, Saksasta 135€ + rahti.. Tuolla firmalla oli vain aika kovat rahtikulut
                              (110€), mutta seuraava vastaava oli suorana ostona 245€... Kuulemma on 63824km ajettu 530i touring manuaali perä vm. 01.10.2000 osanumero: 1 428 466.. Tuo käy ETK:n mukaan aivan varmasti tuohon.. Kardaania en oo tutkinu vielä, kun on pikkasen ahdasta tuolla alla, mutta luulisin olevan kunnossa..
                              Last edited by Samppasika; 18-06-2009, 23:19.
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎