Käytin auton (E39 530dA 1999, 187tkm, ohjelmoitu 510Nm/216Hp) tänään powermaticilla. Siellä tarkistivat vaihteistoöljyt sekä lukivat vikakoodit. Nyt tarvitsisin apua koodien tulkkauksessa. Tässä koodit:
Moottori
3503 Glow-plug system
1E30 Boost-pressure control or boost pressure controller
Vaihteisto
080 Control module, internal fault 1 (EPROM)
129 CAN timeout DME/DDE
Vaihteistoöljyä oli riittävästi ja se oli salmiakkikossun väristä. Sanoivat että olisi ihan hyvä vaihtaa flushing-menetelmällä.
Olen huomannut auton kuluttavan hiukan enemmän polttoainetta kuin aiemmin. Lisäksi ylimmillä vaihteilla kuuluu vaimea ulina tai "laakeriääni" kun tekee kovempia kiihdytyksiä. Powermaticilta sanoivat että se saattaa tulla jostain laatikon laakerista tai sitten ehkä turbiinista mutta mitään vakavaa se ei heidän mielestään ollut. Haitariputket vuotavat ja rämisevät myös aika lailla joten voisiko osa oireista johtua suoraan / epäsuorasti siitä?
Help... :think
Moottori
3503 Glow-plug system
1E30 Boost-pressure control or boost pressure controller
Vaihteisto
080 Control module, internal fault 1 (EPROM)
129 CAN timeout DME/DDE
Vaihteistoöljyä oli riittävästi ja se oli salmiakkikossun väristä. Sanoivat että olisi ihan hyvä vaihtaa flushing-menetelmällä.
Olen huomannut auton kuluttavan hiukan enemmän polttoainetta kuin aiemmin. Lisäksi ylimmillä vaihteilla kuuluu vaimea ulina tai "laakeriääni" kun tekee kovempia kiihdytyksiä. Powermaticilta sanoivat että se saattaa tulla jostain laatikon laakerista tai sitten ehkä turbiinista mutta mitään vakavaa se ei heidän mielestään ollut. Haitariputket vuotavat ja rämisevät myös aika lailla joten voisiko osa oireista johtua suoraan / epäsuorasti siitä?
Help... :think
Comment