Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 "narinahelasta"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

E39 "narinahelasta"

Onko narinahelasta vaikea löytää välyksiä? Autoni heloja olen tutkinut nosturilla niin renkaat kevennettynä kuin painopäällä. Rengasraudalla en niistä välystä löydä. Eikä löydy välystä niinkään, että kaveri vääntelee vanteesta ja itse seuraa ko. osaa. Helat eivät myöskään narise.

Jos tuo kyseinen hela on kuitenkin väljä, aiheuttaako se myös tuota tutinaa/tärinää? Takakehdon runkopuslat ovat lähes uudet, alle 10tkm ajetut.

Myös jarruttaessa on havaittavissa takapäästä sellaista oiretta kuin levyt olisivat kierot. Levyt eivät ole kierot. Mitattu heittokellolla.

Auto on ajettu myös kahdella eri rengassarjalla, silläkään ei ollut isompaa vaikutusta.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

tied. 0407247465
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

Vastaan itse itselleni.

Vaihdoin tänään nuo narinahelat. Aloitin homman hieman "sika säkissä" asenteella, kun ei ollut tarkkaa tietoa ovatko puslat vialliset.

Kyllähän ne olivat väljät. Irtonaisena tuntuu selvä välys. Narinaa näistä ei ole minun aikana kuulunut koskaan.

Itse vaikutuksista. Jarruttaessa esiintyvä tärinä/hakkaaminen loppui täysin. Tutina väheni huomattavasti, sellaiselle tasolle joka ei minua enää häiritse. Suuntavakaus parani myös. Uskaltaa irroittaa otteen ratista.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

tied. 0407247465

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍