Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n korimoduulin ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whector
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 169
    • N/a

    E39:n korimoduulin ohjelmointi?

    Moro! Maanantaina tulee e39 -96 528iA:han uusi korimoduuli vanhan, kirjaimellisesti palaneen tilalle. Malli on GMIII High.

    Se pitäisi vaan ohjelmoida autoa varten, ja kysymys kuuluukin, että pitääkö vaan mennä Metroautoon/Autokeskukseen, vai pystyisikö tuon ohjelmoinnin tekemään joku muu?

    Mitä se ohjelmointi tarkalleen ottaen tarkoittaa? Itse asun Turun seudulla, joten jos joku lähialueella kykenisi moisen tempun tekemään, olisin kyllä valmis maksamaan korvauksen! Metroautossa moinen homma maksaa varmaan yhden työtunnin verran, n. 120eur?
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Ohjelmoinnin pystyy joku foorumilainen tekemään, ei tartte mennä marmoritiskille Ja tuskin 120€ riittää kun jotain pientä lisää keksivät kuitenkin kun ei heti onnaa
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • whector
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 169
      • N/a

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Ohjelmoinnin pystyy joku foorumilainen tekemään, ei tartte mennä marmoritiskille Ja tuskin 120€ riittää kun jotain pientä lisää keksivät kuitenkin kun ei heti onnaa
      onko siis näin että moduuli ohjelmoidaan sen olleessa kiinni autossa esim. bmw scannerilla tai carsoftilla?

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by whector View Post
        onko siis näin että moduuli ohjelmoidaan sen olleessa kiinni autossa esim. bmw scannerilla tai carsoftilla?
        Ei kummallakaan noista! SSS/Progman hoitaa homman Niin ja uuden laitteen kiinni ollessa.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • whector
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 169
          • N/a

          #5
          Originally posted by Dunky View Post
          Ei kummallakaan noista! SSS/Progman hoitaa homman Niin ja uuden laitteen kiinni ollessa.
          Joo, juuri kuulin toiselta lähteeltä samaa että vaikea homma taitaakin olla NCSexpert tai progman. Mahtaakohan Turun suunnilla kukaan pystyä tekemään moista?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Jos on Lohjalla käyntiä laita privaa.

            Comment

            • whector
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 169
              • N/a

              #7
              Moi!

              Mielenkiintoinen tilanne. Kirjoittelin tänne vähän aikaa sitten hajonneesta GM:stä/hälyn ohjaimesta. Päätin vielä kerran kokeilla korjata vikaa itse, ja laitoin korimoduulin autoon kiinni, vaihdoin sulakkeita ja uusin pari surkean näköistä johtoa, nollailin carsoftilla obd:tä ja MITÄ IHMETTÄ? Auto alkoi toimimaan! Hälytin ei enää huuda ja auto toimii kuin unelma.


              Mutta sitten kysymys korimoduulista. Siinä on nyt toisesta e39:stä otettu HIGH moduuli, jota ei tälle autolle ole ohjelmoitu. Kuitenkin kaikki varusteet kuten pyyhkijät, kattoluukut, servotronicit, takaluukut, valot, kaikki 4 ikkunaa yms yms toimii täysin normaalisti!

              Täytyykö tuota korimoduulia nyt ollenkaan ohjelmoida? Maksaa meinaan >100eur Autokeskuksessa. Vai onko siihen pakko ohjelmoida jotain VIN koodeja tai vast.?

              Kiitti vastauksista!

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #8
                Noi ohjelmoinnit on monesti sitä, että ohjelmoidaan rahaa pois lompakosta. Jos se toimii niin minkä takia pitää ohjelmoida?
                Retard Member

                Comment

                • whector
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 169
                  • N/a

                  #9
                  Originally posted by herja View Post
                  Noi ohjelmoinnit on monesti sitä, että ohjelmoidaan rahaa pois lompakosta. Jos se toimii niin minkä takia pitää ohjelmoida?
                  Nimenomaan, sitähän minäkin. Mutta olen jotain kuvia nähnyt Progmanista, jossa ohjelmoidaan jotain ihmeen VIN / korinumeroita johonkin auton osaan.

                  Joten haluaisin siis tietää että voiko tuon korimoduulin nyt pitää kiinni tuossa autossa ilman että se vaikuttaa ajonestoon, varashälyttimeen tai johonkin muuhun osaan.

                  Mitä muuta se korimoduuli ohjaa paitsi noita edellä mainittuja?

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by whector View Post
                    Nimenomaan, sitähän minäkin. Mutta olen jotain kuvia nähnyt Progmanista, jossa ohjelmoidaan jotain ihmeen VIN / korinumeroita johonkin auton osaan.

                    Joten haluaisin siis tietää että voiko tuon korimoduulin nyt pitää kiinni tuossa autossa ilman että se vaikuttaa ajonestoon, varashälyttimeen tai johonkin muuhun osaan.

                    Mitä muuta se korimoduuli ohjaa paitsi noita edellä mainittuja?
                    Jos korimoduli on täsmälleen samallalailla varustellusta autosta niin voi tsägällä toimiakin mutta tuskin on kuitenkaan. Et välttämättä heti huomaa mitään vikaa mutta jossain vaiheessa todennäköisesti tulet huomaamaan ja sitten on TAAS kiire ohjelmoimaan..

                    Korimoduli ohjaa kaikkea muuta paitsi dme/dde:tä, lcm:ää, ews:ää, gsm:ää srs:ää sars:ia ja hiv:tä...:think
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • whector
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 169
                      • N/a

                      #11
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Jos korimoduli on täsmälleen samallalailla varustellusta autosta niin voi tsägällä toimiakin mutta tuskin on kuitenkaan. Et välttämättä heti huomaa mitään vikaa mutta jossain vaiheessa todennäköisesti tulet huomaamaan ja sitten on TAAS kiire ohjelmoimaan..

                      Korimoduli ohjaa kaikkea muuta paitsi dme/dde:tä, lcm:ää, ews:ää, gsm:ää srs:ää sars:ia ja hiv:tä...:think
                      Ahaa Mitä tarkoitat että "tulet huomaamaan"? Valot alkaa vilkkumaan kesken ajon vai korimoduuli sulaa taas kesken matkan? Meinaatko että toi siis pitäisi ohjelmoida?
                      Last edited by whector; 25-06-2009, 22:27.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by whector View Post
                        Ahaa Mitä tarkoitat että "tulet huomaamaan"? Valot alkaa vilkkumaan kesken ajon vai korimoduuli sulaa taas kesken matkan? Meinaatko että toi siis pitäisi ohjelmoida?
                        Voihan tuo tosiaan toimia pääpiirteissään oikein, jos luovuttaja-autossa on ollut samanlainen varustus. Käytät jollain foorumilaisella ohjelmoitavana, kun pääset sieltä Turkusesta ihmisten ilmoille, niin ei tarvi maksaa itseään kipeäksi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • whector
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 169
                          • N/a

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Voihan tuo tosiaan toimia pääpiirteissään oikein, jos luovuttaja-autossa on ollut samanlainen varustus. Käytät jollain foorumilaisella ohjelmoitavana, kun pääset sieltä Turkusesta ihmisten ilmoille, niin ei tarvi maksaa itseään kipeäksi.
                          Rahu vaan puhui sellaista, että käytetyn moduulin ohjelmoimisessa saattaisi olla jotain ongelmaa (progmanin kanssa siis)? Ei viitsisi mihinkään hirveän kauas täältä Suomen pers re..... lähteä.

                          Mutta pystyykö joku vastaamaan siihen että kai tota nyt voi huoletta pitää kiinni tuossa autossa? Ei ala itsestään siellä palamaan kun ei ole ohjelmoitu juuri tuolle?

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by whector View Post
                            Rahu vaan puhui sellaista, että käytetyn moduulin ohjelmoimisessa saattaisi olla jotain ongelmaa (progmanin kanssa siis)? Ei viitsisi mihinkään hirveän kauas täältä Suomen pers re..... lähteä.

                            Mutta pystyykö joku vastaamaan siihen että kai tota nyt voi huoletta pitää kiinni tuossa autossa? Ei ala itsestään siellä palamaan kun ei ole ohjelmoitu juuri tuolle?
                            Kyllä sä voit sitä kiinni pitää, tarkoitan että joskus saatat huomata vaan että ei se välttämättä niin toimikaan kun pitäisi esim. vikakoodien luvussa ohjelmoinnissa tai jossain muussa käytössä mitä et vaan ole vielä huomannut. Kyllä sen käytetyn modulin ohjelmoiminen onnistuu. Ja kyllä se kannattaa tehdä, tai ainakin itse tekisin.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by Rahu View Post
                              tai ainakin itse tekisin.
                              Niin minäkin
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎