Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 touring ilmajousia herjaa ajotietokone..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zuge
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 91
    • Pieksämäki

    E39 touring ilmajousia herjaa ajotietokone..

    Eli auto on -99 528 farkku jossa vakiona takana ilmajouset. Pitää paineet ja kompura pyörii silloin tällöin ja perä on normi korkeudella. Heti kun lähdet laitan virrat niin kojelautaan tulee selflevel.susp.inact teksti ja jos nollat ni puolen minuutin päästä tulee taas sama teksti. Kompuran olen purkanut atomeiksi kerran ja puhdistanut ja voidellut anturit. Samalla vaihdoin akun vieressä olevan pikku boxin joka ohjaa niitä ilmajousia jotenkin ja ei vaikuttanut mitenkään. Testerissä valitti että ei saa yhteyttä, tarkista johdotukset. Kaikki anturit olen herkistellyt. Tietääkö kukaan kuka ymmärtää oikeasti noiden ilmajousien päälle ni loppus tää pelleily? Kohta revin ilmajouset veke ja laitan tavalliset tilalle ni loppuu pelleily. Apuja olisin kovasti vailla..
    Plymouth Duster 454 twin turbo
    Dodge RAM Cummins
    Chevrolet Corvette C5 turbo
    BMW M3 e92 coupe
    BMW 635 csi E24 Turbo
    E34 RB25DET
    E39 540
    E34 540
    E30 325 turbo
    E28 535
    E34 535
    1.2 lata..
    -über Züge-
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #2
    Originally posted by zuge View Post
    Eli auto on -99 528 farkku jossa vakiona takana ilmajouset. Pitää paineet ja kompura pyörii silloin tällöin ja perä on normi korkeudella. Heti kun lähdet laitan virrat niin kojelautaan tulee selflevel.susp.inact teksti ja jos nollat ni puolen minuutin päästä tulee taas sama teksti. Kompuran olen purkanut atomeiksi kerran ja puhdistanut ja voidellut anturit. Samalla vaihdoin akun vieressä olevan pikku boxin joka ohjaa niitä ilmajousia jotenkin ja ei vaikuttanut mitenkään. Testerissä valitti että ei saa yhteyttä, tarkista johdotukset. Kaikki anturit olen herkistellyt. Tietääkö kukaan kuka ymmärtää oikeasti noiden ilmajousien päälle ni loppus tää pelleily? Kohta revin ilmajouset veke ja laitan tavalliset tilalle ni loppuu pelleily. Apuja olisin kovasti vailla..
    Luultavimmin jonkin tasoanturin piuha poikki... Millä testerillä noita on yritetty lukea? Inpalla pitäis ainakin onnistua...

    Samppa
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • Mr T
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 35
      • PRV

      #3
      Anturin johto..

      Anturien johtimet ovat herkkiä hapettumaan, tutki auton alta liittimet ja pese liitin elektrosprayllä. Omaan tämä auttoi



      Originally posted by zuge View Post
      Eli auto on -99 528 farkku jossa vakiona takana ilmajouset. Pitää paineet ja kompura pyörii silloin tällöin ja perä on normi korkeudella. Heti kun lähdet laitan virrat niin kojelautaan tulee selflevel.susp.inact teksti ja jos nollat ni puolen minuutin päästä tulee taas sama teksti. Kompuran olen purkanut atomeiksi kerran ja puhdistanut ja voidellut anturit. Samalla vaihdoin akun vieressä olevan pikku boxin joka ohjaa niitä ilmajousia jotenkin ja ei vaikuttanut mitenkään. Testerissä valitti että ei saa yhteyttä, tarkista johdotukset. Kaikki anturit olen herkistellyt. Tietääkö kukaan kuka ymmärtää oikeasti noiden ilmajousien päälle ni loppus tää pelleily? Kohta revin ilmajouset veke ja laitan tavalliset tilalle ni loppuu pelleily. Apuja olisin kovasti vailla..
      - BMW 540iA Touring -
      - BMW 330Xi Touring -

      Comment

      • zuge
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 91
        • Pieksämäki

        #4
        Pitää vielä irrotella, puhdistaa ne kertaalleen ja ostaa sitä sähkösprayta jos vaikka korjaantus.. Onkohan nuo anturit miten herkkiä hajoamaan..? En osaa sanoa millä ohjelmalla on luettu vikakoodit mutta työn teki tunturi jukka saarijärvellä. Pitäs olla ihan pätevä bmw-mies
        Plymouth Duster 454 twin turbo
        Dodge RAM Cummins
        Chevrolet Corvette C5 turbo
        BMW M3 e92 coupe
        BMW 635 csi E24 Turbo
        E34 RB25DET
        E39 540
        E34 540
        E30 325 turbo
        E28 535
        E34 535
        1.2 lata..
        -über Züge-

        Comment

        • zuge
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 91
          • Pieksämäki

          #5
          Onko kukaan erikoistunut näihin??
          Plymouth Duster 454 twin turbo
          Dodge RAM Cummins
          Chevrolet Corvette C5 turbo
          BMW M3 e92 coupe
          BMW 635 csi E24 Turbo
          E34 RB25DET
          E39 540
          E34 540
          E30 325 turbo
          E28 535
          E34 535
          1.2 lata..
          -über Züge-

          Comment

          • mr.man-85
            BTCF Member
            • May 2004
            • 37
            • Kokkola

            #6
            sähköjohdot

            Omassa oli johtonippu mennyt rikki. Johto nippu tuli peräluukusta ja meni ilmeisesti apurungon yli,siitä oli päässyt hiestämään muutaman poikki. Ylimääräinen anturikin löytyy,kun luulin että siinä oli vika. Johto nipun saa kohtuu helposti pois kun ottaa peräluukusta sen pikku levyn irti,on kiinni vaa kahdella ruuvilla sidontakoukuista.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Jos kerran ei testerillä pääse tasonsäätömoduuliin (EHC) kiinni mutta säätö toimii niin todennäköisesti väyläyhteys poikki. Kannattaa varmistaa että muihin K-väylän moduuleihin pääsee kiinni ettei väylä ole jumissa.
              Mittaristo heittää tuon vikailmoituksen juurikin sen takia koska ei saa yhteyttä ohjainyksikköön.

              Elikkä väyläjohtimen mittaus moduulilta yhdyspisteeseen.
              Tasonsäätömoduuli keskustelee K-väylän kautta mittaristolle pinnistä 15 (valko/puna/kelta), fyysisesti hanskalokeron takana olevaan yhdyspisteeseen.
              Kun hanskalokeron irrottaa, näkyy nuo väylien yhdyspisteet vasemmalla puolella liitinrimoina mihin menee monta johtoa jotka kyseisessä rimassa kaikki samaa väriä.
              Sieltä sitten etit tuon k-väylän liitinriman missä valko/puna/kelta väriset johtimet ja mittaat johtaako tasosäätömoduulille asti.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎