Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Motonetin Etummainenalatukivarsi kesti 1000km

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW528i-84
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 35
    • Helsinki / Tapanila

E28 & e38

E28 alatukivarsi eteen tuli haettua nuukuuksissaan vuosi sitten motonetista, oli italian valmiste. Nyt alapallo narisee kuivuuttaa (kumpa olis älynnyt rasvata ennen allelaittoa). Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle sattuu vastaavaa. Tähän mennessä olen suurimman osan osista hakenut motonetistä.

E38 hain jarrupalat eteen ja taakse. Etupalat olisi saanut sopimaan palojen kyljestä metallia poistamalla, mikä on ihan normaali halpispalojen ongelma. Takapalat sen sijaan olivat liian paksuilla kitkapinnoilla, ei mahtuneet paikalleen edes vanhojen levyjen kanssa.

Takuu kyllä pelaa näissä tapauksissa, ottivet palat takaisin mukisematta.

-nuuka-saita-minä-
    728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
    taas volkkari
    ex:
    528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
    520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

Comment

• Ketzi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 217
      • Pohojammaa

Näitä e39 tukivarsia tulee ilmeisesti, tai ainakin on mahdollista saada, jopa toiseltakymmeneltä toimittajalta.
      Mitä milloinkin tulee lienee pitkälti kiinni hinnasta ja toimitusnopeudesta tilanteesta riippuen. "Ehtaa laatutavaraa" varmaankin olisi saatavilla myös, mutta tottakai silloin sisäänostohinta on huomattavasti suurempi.. Joka tietysti heijastuu myyntihintaan.. Jolloin olisi lähes ihan sama hakeeko marmorilta.

Mutta harmillistahan tuo on, kun tuo laatu vaihtelee..
      En kyllä tiedä että miten lie mitoitetut nuo osan valmistajien varret... Liekö siellä ajateltu että muut paikat on timmit, vakioalusta ja 155-kumit alla?

Itse olen vielä, kop kop, selvinnyt kaikin puolin toimivilla osilla.. Tosin yleensä olen kallistunut tähän "OE-vaihtoehtoon."
      Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

Comment

• MrSandman
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 116
        • Hellsinki

Originally posted by 325E View Post
        He sanoivat ettei muuta saa kun kysyin onko toisen merkkisinä...
        Jaahas, kyllä sitä sillon ainakin vielä oli useampaa merkkiä kun siellä hyllyjen välissä niitä itte pällistelin. Että, kyllä sieltä pitäis muiltakin valmistajilta tavaraa löytyä. Mutta, itse välttelisin Osscaa ja Mapcoa.
        -On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-

Comment

• 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1228
          • LAHTI

Tänään vein Alatukivarret Takaisin...

Originally posted by MrSandman View Post
          Jaahas, kyllä sitä sillon ainakin vielä oli useampaa merkkiä kun siellä hyllyjen välissä niitä itte pällistelin. Että, kyllä sieltä pitäis muiltakin valmistajilta tavaraa löytyä. Mutta, itse välttelisin Osscaa ja Mapcoa.

Tänään vein Lahden Motonettiin alatukivarret takaisin sanoin että, hyvitys joko tavara tai rahana ...otin (sain) rahana n.119€ sis. 2-kpl .....kysyin onko muuna merkkinä oli taas toinen mies, eri jolta ostin.... sano ettei ole..sanoin että kannattas hankkia kun teiltä menee maine näillä huonoilla osilla...
          Motonetistä ostetut oikea alatukivarsi ja vasen oli suojakumeiltaan ns. MUOVIA ja jopa oikea pallonivel niin väljä että, sitä kahdella sormenpäillä pyöritti vallattomasti ja takana jopa
          huimat 1000km....ns. asvalttitietä etten ole edes soratiellä röykyttänyt saati kuoppaisella tiellä ajanut....
          Hain tosiaan Marmoritiskiltä kunnon Orginal BMW-Teile Alatukivarret ja niiden suoja kumi oli tavallaan ns. elastista jopa silikonintuntuista vaikka väri oli mustaa..tuntui Pro-kamalta....

Comment

• Salakka
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 359
            • Lappeenranta, PARAS OLLA !

Motonet

Joo... Kandee kysellä hiukan myyjän mielipidettä, jos nyt sattuu
            olemaan autoista kiinnostunut myyjä kyseessä. Niin tietänee jotain !

Valitettavasti olet työssäni törmännyt näihin nopeasti hajoaviin
            kumeihin ja niitä on ollut jopa laatumerkeillä... Tiedä sitten miksi
            kumi menee nopeasti? Seossuhteet ketuillaan ja tietenkin aikakin
            tekee tehtävänsä, kauan lepäilee kiinasta suomen kauppaan ja
            siitä asiakkaalle...

Raha puhuu...
            SoftRoader

EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

Comment

• Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

Joskus ennenkin olen sanonut Mapcon osien olevan silkkaa paskaa, ja olen pyrkinyt välttämään näiden osien käyttämistä kokonaan. Muutaman kerran, kun joku on itse tuonut osat, niin olen niitä joutunut käyttämään, ja joka kerta mielipide Mapcon osien laadusta vain vahvistuu. Juuri kun kuvittelee, että hirveämpää paskaa ei voi ollakkaan, niin Mapco tekee sen taas.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎