Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 moottorin tärinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ApriliaMan
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 235
    • Lohja

    e39 528 moottorin tärinä

    Elikkä autoon vaihdettiin molemmat moniurahihnat + 1 kiristin, jonka jälkeen moottori alkoi täristä/vapista tyhjäkäynnillä. Ajossa ei tunnu mitään ja muutenkin toimii normaalisti mut esim. valoissa seistessä tuntuu sellasta pientä vapinaa koko autossa.

    Ennen remonttia moottori ei vapissu yhtään...mistähän vois johtuu :think

    Ja autohan on -97 528 touring stepillä
    e39 530iA ///M Sport -02
    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Kas vain.Tulin kyselemään aivan samaisesta ongelmasta.Kuin myös minulle vaihdettiin moniurahihna,kiristäjänrullat ja ilmastoinnin remmi.Nyt tyhjäkäynnillä kierrättäessä auto tärisee toisinaan voimakkaasti ja kuin myös topicin aloittajalla, ajossa ei huomaa mitään.Mistä hitosta tämä johtuu? :think
    Autona on e39 540i touring -98
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

    Comment

    • ApriliaMan
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 235
      • Lohja

      #3
      Originally posted by V-Power View Post
      Kas vain.Tulin kyselemään aivan samaisesta ongelmasta.Kuin myös minulle vaihdettiin moniurahihna,kiristäjänrullat ja ilmastoinnin remmi.Nyt tyhjäkäynnillä kierrättäessä auto tärisee toisinaan voimakkaasti ja kuin myös topicin aloittajalla, ajossa ei huomaa mitään.Mistä hitosta tämä johtuu? :think
      Autona on e39 540i touring -98
      Onneks en olen yksin tuon ongelman kanssa!
      e39 530iA ///M Sport -02
      Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

      ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #4
        Taisi syy löytyä tärinöille.Ammattitaitoinen korjaamo moniurahihnan vaihtotöissä mälväsi flektistä yhden siiven poikki?!Tämä on ilmeisesti tärinöiden aiheuttaja vai jollain muuta mielipidettä?
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          #5
          Minäkin olen topicin aloittanut tästä ongelmasta, en ole vielä saanut selville mistä johtuu...

          Ja autona -97 528iA Touring

          Edit: Talvella on vaihdettu jotain hihnoja ja jossain vaiheessa kevään mittaan tämä ilmaantui. Ei tee aina mutta silloin tällöin
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Täysin asiaan perehtymättömänä ja asiallisten vastausten loistaessa poissaolollaan: tehdään jotain spekulaatiota. Näissä 90-luvun laitteissahan toi värinänvaimennin kampiakselin päässä saattaa mennä joskus rikki. Näkyykö väpätystä tai vaikka kuraa siellä sisällä?

            Toi flektihän aiheuttaa toki heti rikkoutuessaan melkoset vapinat, että V-power voi suoraan vaihtaa sen. Mutta en oo tullut edes ajatelleeksi aiemmin, että hihnojen vaihto vois aiheuttaa jotenkin monista koneista tutun tärinän tyhjäkäynnillä... Mahdollista tietty, että hihnojen asennuksessa osuu sopivasti kampiakselinasennontunnistimeen tai johonkin muuhun johtoon. Ei luulis vaan aiheuttavan pelkkää tyhjäkäynnin vapinaa.

            Voiskohan joku apulaitteen aiheuttama jaksottainen vastus saada moottorinohjauksen luulemaan epätasasta palamista jonkun pytyn osalta ja kompensoimaan arvoja?
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              #7
              Originally posted by Morkai View Post
              Täysin asiaan perehtymättömänä ja asiallisten vastausten loistaessa poissaolollaan: tehdään jotain spekulaatiota. Näissä 90-luvun laitteissahan toi värinänvaimennin kampiakselin päässä saattaa mennä joskus rikki. Näkyykö väpätystä tai vaikka kuraa siellä sisällä?

              Toi flektihän aiheuttaa toki heti rikkoutuessaan melkoset vapinat, että V-power voi suoraan vaihtaa sen. Mutta en oo tullut edes ajatelleeksi aiemmin, että hihnojen vaihto vois aiheuttaa jotenkin monista koneista tutun tärinän tyhjäkäynnillä... Mahdollista tietty, että hihnojen asennuksessa osuu sopivasti kampiakselinasennontunnistimeen tai johonkin muuhun johtoon. Ei luulis vaan aiheuttavan pelkkää tyhjäkäynnin vapinaa.

              Voiskohan joku apulaitteen aiheuttama jaksottainen vastus saada moottorinohjauksen luulemaan epätasasta palamista jonkun pytyn osalta ja kompensoimaan arvoja?
              Korjaamo saa vaihtaa sen minkä rikkoikin, tuntuu vaan olevan pientä haluuttomuutta asian hoitamiseen, kun piti paikalliselle purkaamolle oikea flekti tulla jo viikko sitten vaan eipä ole kuulunut.Ensi viikolla kun soitan niin en ole mukavalla tuulella, Ollaan kuitenkin tässä lahden naapurissa niin luulisi fleksejä löytyvän.Sitä odotellessa, eikai ole vaaraa, että jotain rikkoontuu autosta?
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Originally posted by V-Power View Post
                Korjaamo saa vaihtaa sen minkä rikkoikin, tuntuu vaan olevan pientä haluuttomuutta asian hoitamiseen, kun piti paikalliselle purkaamolle oikea flekti tulla jo viikko sitten vaan eipä ole kuulunut.Ensi viikolla kun soitan niin en ole mukavalla tuulella, Ollaan kuitenkin tässä lahden naapurissa niin luulisi fleksejä löytyvän.Sitä odotellessa, eikai ole vaaraa, että jotain rikkoontuu autosta?
                Vesipumppu ottanee eniten nokkiinsa. Kannattaa melkein tarkistaa onko akselissa jo nyt väljää. Eli flektistä kii ja heiluttaa, ei sais olla klappia pumpulle asti. Pahentuneena alkaa vuotaa vettä akselin välistä.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #9
                  Mystiseltä kyllä kuulostaa, tuo värinänvaimennin olis kyllä ihan looginen vaihtoehto mutta millä pirulla sen saa rikottua hihnanvaihdossa onkin toinen kysymys Ehkä joku kiristinrulla jääny löysälle/kangottamaan jotenkin vinoon ja täryyttää siitä?
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • V-Power
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1333
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Morkai View Post
                    Vesipumppu ottanee eniten nokkiinsa. Kannattaa melkein tarkistaa onko akselissa jo nyt väljää. Eli flektistä kii ja heiluttaa, ei sais olla klappia pumpulle asti. Pahentuneena alkaa vuotaa vettä akselin välistä.
                    Ei onneksi ollut klappia yhtään.
                    E36 95 316i Sedan
                    E39 97 540i Touring
                    E46 99 320Ci Coupe
                    E53 01 X5 4,4 V8
                    E65 05 730d
                    F10 11 523i Sedan
                    F90 08 320i Sedan

                    Comment

                    • ApriliaMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 235
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by V-Power View Post
                      Taisi syy löytyä tärinöille.Ammattitaitoinen korjaamo moniurahihnan vaihtotöissä mälväsi flektistä yhden siiven poikki?!Tämä on ilmeisesti tärinöiden aiheuttaja vai jollain muuta mielipidettä?
                      Tarkistin oman flektin ja yllätys yllätys...1 siipi poikki! Miten voi olla mahdollista, et samanlaiset remontit tehdään eri paikoissa ja molemmissa on saatu flekti hajalle :think

                      Luulis ainakin huomaavan, kun 5cm pitkä muovilätkä putoo jostain.
                      Täytyy vielä testaa ettei ole tullu klappia tuon takia, ennenku vien takas pajalle.
                      e39 530iA ///M Sport -02
                      Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                      ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                      Comment

                      • V-Power
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1333
                        • Varsinais-Suomi

                        #12
                        Originally posted by ApriliaMan View Post
                        Tarkistin oman flektin ja yllätys yllätys...1 siipi poikki! Miten voi olla mahdollista, et samanlaiset remontit tehdään eri paikoissa ja molemmissa on saatu flekti hajalle :think

                        Luulis ainakin huomaavan, kun 5cm pitkä muovilätkä putoo jostain.
                        Täytyy vielä testaa ettei ole tullu klappia tuon takia, ennenku vien takas pajalle.
                        Niipä niin,kyllä sen huomaa takuu varmasti soititko jo pajalle ilmoitit havainnot?
                        E36 95 316i Sedan
                        E39 97 540i Touring
                        E46 99 320Ci Coupe
                        E53 01 X5 4,4 V8
                        E65 05 730d
                        F10 11 523i Sedan
                        F90 08 320i Sedan

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by V-Power View Post
                          Korjaamo saa vaihtaa sen minkä rikkoikin, tuntuu vaan olevan pientä haluuttomuutta asian hoitamiseen, kun piti paikalliselle purkaamolle oikea flekti tulla jo viikko sitten vaan eipä ole kuulunut.Ensi viikolla kun soitan niin en ole mukavalla tuulella, Ollaan kuitenkin tässä lahden naapurissa niin luulisi fleksejä löytyvän.Sitä odotellessa, eikai ole vaaraa, että jotain rikkoontuu autosta?
                          Eihän tuo uusikaan maksa kuin muutaman kympin. Vesipumpun laakeri kärsii flektin epätasapainosta ajan oloon. Pari tapausta on tullut vastaan missä vapinan aiheuttajaksi on osoittautunut juurikin viallinen flekti. Sitä en ymmärrä mitenkä ehän flektin saa hihnojen vaihdossa hajalle (jos ei unohda työkalua ja starttaa...), toki vahna flekti on kovettunut ja hauras uuteen verrattuna, mutta useimmiten nämä flektin siipien murtumiset on aiheuttanut joko pahasti viallinen vesipumpun laakeri tai kolarista johtuva seuraus. Myös löysä moottorin tuenta saattaa aiheuttaa siiven osumisen jonnekin ja katkeamisen.

                          Comment

                          • marko83
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 222
                            • Raahe

                            #14
                            Tuollapa lisää juttua tutinoista ja tärinöistä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170862

                            Eipä oo käyny edes mielessä flekti tai jokin sellainen.
                            Pitääpä heti lähteä pellin alle pyörimään

                            Comment

                            • marko83
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 222
                              • Raahe

                              #15
                              No niin kävimpäs kurkkaamassa pellin alle. Flektistä puuttui siipi. Ei muuta ku uutta flektiä tilaamaan ja kokeileen josko tutinat loppus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎