Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkinpoljin narisee e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

    Kytkinpoljin narisee e39

    Kytkinpoljin on alkanut narisemaan, parhaiten kuulee kun kone ei käy.. välillä ei narise.. kosteus ei hirveesti vaikuta esim: (vesisade) kysyisin onko mitään hirveenvaarallista jos vähän narisee ?? kytkin toimii kunnolla ja levy vaihdettu noin 7tkm sitten.. epäilen itse kytkimen työsylinteriä että onko siinä vika ?? mites vaihto?? onko iihan normi keissi ??entäs ilmaus

    Auto on 528 e39 vm96
  • kt11118
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 74

    #2
    Ei kai pikkunarinat mitään haittaa, mutta yritä kuulostella tarkemmin mistä narina on lähtöisin

    Comment

    • M5 bemu
      BTCF Member
      • Nov 2007
      • 318
      • Turku

      #3
      kokeile aluks rasvata kytkinpolkimen "nivelet" auton jalkatilasta, painelet kytkinpoljinta ja kaikkiin liikkuviin osiin tippa kaks öljyä, saattaa narinat jo lähteä...
      TEAM E34

      Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
      Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

      Comment

      • ilke
        BTCF Member
        • Sep 2007
        • 27
        • Joensuu

        #4
        Koita rasvata vaikka kytkinpolkimen jousi ja muut liikkuvat osat. Yleensä narinat tulee sieltä...
        Ajossa:
        328 E46 -99
        316 E30 -89
        Ex 328 E36 -96
        Ex 316 E30 -86
        Ex 325 E36 -91
        Ex 320 E30 -88
        Ex 318 E30 -84
        Ex 316 E21 -80

        Comment

        • Janne-90
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 246
          • Naantali

          #5
          nostin autoa vähä aikaa sitten ylös nii kuulostaisi että tulisi laatikon sisältä mutta voiko työsylinteri jotenki kuivua ?? välillä ei narise yhtään.. ääni alko kuulua muutama tuhat kilsaa levyn vaihdon jälkeen levy vaihdettiin korjaamolla.. voisiko siinä olla tapahtunu joku kämmi ? kytkin toimii kuitenkin hienosti.. mielestäni ääni ei tule sisältä.. onko työsylinteri vaihtaminen vaan että putki auki ja pultit auki ja vaan osa pois ja uus tilalle ja ilmaus vai onko vaarana että laatikosta voi lähteä irti/pudota jotain osia ??? vois tietenki kokeilla niiden nivelien rasvausta

          Comment

          • M5 bemu
            BTCF Member
            • Nov 2007
            • 318
            • Turku

            #6
            työsylinteri vaihtaminen: putki auki ja pultit, osa pois ja uus tilalle ja ilmaus. ei o paha homma, mut mä käyttäisin sen 1min ensin sihen rasvaukseen.
            TEAM E34

            Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
            Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Vika voi olla myös tuossa työsylinterin (linkin kuvassa osa 10) päässä olevassa tapissa, siis jos siitä päästä puuttuu rasva. Itse akselia ei kannata rasvata. (Tämä sitten on vain veikkaus toisenmerkkisen auton täysin samanlaisen vian perusteella.)

              E39 528iA

              Comment

              • M5 bemu
                BTCF Member
                • Nov 2007
                • 318
                • Turku

                #8
                Originally posted by TJJ View Post
                Vika voi olla myös tuossa työsylinterin (linkin kuvassa osa 10) päässä olevassa tapissa, siis jos siitä päästä puuttuu rasva. Itse akselia ei kannata rasvata. (Tämä sitten on vain veikkaus toisenmerkkisen auton täysin samanlaisen vian perusteella.)

                http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=21&fg=10
                tämä voi olla kans vikana. letkua ei tartte/kannata irroittaa työsylinteristä.letku antaa sen verran peräksi et saa katsottua työsylinterin kunnon,ja et onko tapissa rasvaa. säästyy ilmaamis hommilta!!
                TEAM E34

                Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                Comment

                • Janne-90
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 246
                  • Naantali

                  #9
                  Originally posted by M5 bemu View Post
                  tämä voi olla kans vikana. letkua ei tartte/kannata irroittaa työsylinteristä.letku antaa sen verran peräksi et saa katsottua työsylinterin kunnon,ja et onko tapissa rasvaa. säästyy ilmaamis hommilta!!


                  saako siihen laitettua rasvaa ilman putken ottamista poiis ?? mitä rasvaa olis paras laittaa ?? voiteluvaseliiniä vai jarruvaseliiniä ?? vai mitä ?se tappi on ilmeisesti kiinni jossakin "kuopassa" joittenki välistä se voi olla kuiva ??

                  Comment

                  • M5 bemu
                    BTCF Member
                    • Nov 2007
                    • 318
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Janne-90 View Post
                    saako siihen laitettua rasvaa ilman putken ottamista poiis ?? mitä rasvaa olis paras laittaa ?? voiteluvaseliiniä vai jarruvaseliiniä ?? vai mitä ?se tappi on ilmeisesti kiinni jossakin "kuopassa" joittenki välistä se voi olla kuiva ??

                    e34 koppasessa ainakin saa laitettua, letkua ei tarvi irroittaa. se tappi painaa rautaa kaavelin sisällä mis painelaakeri on kiinni. ihan perus vaseliini käy. jos vetareitten asennus rasvaa(grafiittirasva) löytyy, voi laittaa. jotain liukasta mut ei parane tunkee mitään älyttömästi.
                    TEAM E34

                    Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                    Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                    Comment

                    • reivanen
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2009
                      • 222
                      • Sipoo

                      #11
                      Minulla samanlainen ongelma alkoi senjälkeen kun asensin poljinpinnat autooni ja koitti lämpimät kelit. Ilmeisesti poljinpintojen grippikumi ei pidä polkimien materiaalista ja tämän takia alkaa narina kun ne hankaa toisiaan vasten sopivan lämpimässä. Tarkoitus olisi heittää joku ohut kalvo väliin jotta narina väistyisi.
                      Nykyään:
                      Ex:
                      BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                      Comment

                      • öpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 253
                        • ??????

                        #12
                        Morjensta!

                        Videon mukaista ääntä pitää minunkin E39:n kytkimen käyttö, joskaan ei noin kovaa narinaa.

                        Voimakkuus on sellainen, että ääntä on mahdoton kuulla moottorin ollessa käynnissä. Jos kone sammutettuna ja auton ovien ja ikkunoiden ollessa suljettuna ei sisälle kuulu mitään. Aika selvästi ääni tulee auton alta, ei kytkinpolkimesta tai pääsylinteristä, kun kerta ääni jää auton ulkopuolelle.

                        Kävin juuri auton auton alla ja irroitin kytkimen työsylinterin ja rasvasin sen päässä olevan mutikan molybdeenirasvalla. Ääni ei muuttunut yhtään mihinkään
                        BMW 523i E39 MY1999

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          #13
                          CDV Venttiili siellä ainakin mulla narisi. Google kertoo lisää. Kytkimiä hajottava tuomionpäivänkeksintö jonka voi ruuvata mäkeen sieltä ja pienellä asettelulla putki menee edelleen suoraan kiinni että väliin ei tarvitse laittaa mitään.

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #14
                            Originally posted by Gedd View Post
                            CDV Venttiili siellä ainakin mulla narisi. Google kertoo lisää. Kytkimiä hajottava tuomionpäivänkeksintö jonka voi ruuvata mäkeen sieltä ja pienellä asettelulla putki menee edelleen suoraan kiinni että väliin ei tarvitse laittaa mitään.
                            Miten se voi narista? Eihän se ole kuin kuristin ilman liikkuvia osia letkun välissä? Pois se kyllä kannattaa ottaa mutta narinaa se ei aiheuta.
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • öpel
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 253
                              • ??????

                              #15
                              Joo, ei CDV voi millään narista ja olenhan sen omastanikin poistanut.

                              Eli omassani narinan täytyy tulla siitä kytkinhaarukasta. Sinne ei varmaan voi mitenkään voiteluainetta ruikki ilman koko kytkimen avaamista?
                              BMW 523i E39 MY1999

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎