Mistä voisi johtua sellanen että voimakkaassa jarrutuksessa ratti tärisee.. ilmenee parhaiten kun moottoritiellä jarruttelee 80-110km/h nopeuksissa.. onko alatukivarret mahdollisesti väljii vai reaktiotankojen puslat ?? ratti ei muuten täristä.. renkaat ovat hyvät.. jarrupoljin ei täristä ettei uskois levyjen olevan huonot.. kertokaa mahdollisia vikoja ???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ratti tärisee jarrutuksessa.. E39
Collapse
X
-
Kannattaa ensin tarkistaa ne reaktiotankojen puslat. Mulla auttoi niiden vaihto täryyttämiseen. Oireet olivat samat kuin sulla. Tosin puslien rikkoontumista ei huomannut vääntelemällä tankoja. Rikkoontumisen huomasin vasta kun tangot oli irroitettu.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
-
-
Mulla hakkaa jarrussa ja ton vessan levyt on ainaki kierot. En oo varma puhutaanko samasta asiasta, kun toi viinapiru istuu vierellä.Audi S3 -07
Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
BMW 530dA -00, Audi S3 -07
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Postkierot levyt veikkaan, ainakin omassa oli samoilla oireilla.
Nuo levyt ei ole ensimmmäinnen vaihdtetava kohde.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostEi ja ei vaan ensin ne reaktiotangot tai ne puslat tarkastukseen.
Nuo levyt ei ole ensimmmäinnen vaihdtetava kohde.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostJos ne olis väljät niin luulisin että vatkaaminen tapahtuisi myös ei jarrutuksessa....E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostJos ne olis väljät niin luulisin että vatkaaminen tapahtuisi myös ei jarrutuksessa....
Originally posted by Janne-90 View PostMistä voisi johtua sellanen että voimakkaassa jarrutuksessa ratti tärisee.. jarrupoljin ei täristä ettei uskois levyjen olevan huonot.
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostRatti täristää jarrutuksessa täälläkin ja huomiseksi budjetoitu levyjen vaihto. Vaihtokunnossa ne muutenkin olisi.
Toki hetkeksi tärinät loppuu, mutta kun levyt uudelleen kuluu/kiilloittuu/lasittuu alkaa jarrutärinätkin jotka ovat kuitenkin peräisin etupään välyksistä?
Comment
-
-
Täälläkin tuntui ratissa ja jarrupolkimessa tärinää hiemankin kovemmasta vauhdista jarruttaessa. Homma korjaantui reaktiotankojen vaihdolla. Mikäli ylimääräistä energiaa, niin voihan ne levyt vaihtaa vaikka joihinkin tuning -tyyppisiin..
Löytyy edullisesti kaksi nivelien puolesta ehjää reaktiotankoa E39:iin.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Comment