Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Mf-ratin vaihto ->m-sport rattiin, napit ei toimi. RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whector
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 169
    • N/a

    e39 Mf-ratin vaihto ->m-sport rattiin, napit ei toimi. RATKAISTU!

    Moro! Nyt on vähän ongelmaa. Sain tänään tilaamani 3 puolaisen m-sport ratin napeilla ja airbagilla, ja tämä on tismalleen se malli mikä pitääkin olla; eli yksitoiminen ja samat liittimet mitä vanhassakin.

    Mutta nyt kun liitin ratin autoon, niin noi mf-napit käyttäytyy kummasti: nappien taustavalot palaa, mutta kun painaa jotain vakkarin napeista, niin se pistää vain sisäilmankierron päälle ja pois, ja radion napit ei tee mitään.

    Saan lähipäivinä inpalle johdon, niin pystyykö sillä ohjelmoimaan tuon ratin autoon sopivaksi, vai onko kyseessä yhteensopivuusongelma? Noita ratteja on kyllä näihin malleihin asennettu!

    Edit: eli nyt radion napit ja gsm:n napit pelaa, mutta vakkari ei!
    Last edited by whector; 06-07-2009, 19:42.
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Milloin sinun auto on tehty? Kaikista vanhimmissa E39-malleissa oli ratin jälkeen sovitinboksi joka pitää poistaa välistä ja kytkeä ratilta tulevat piuhat uudelleen, tuo siis cruisen osalta. Muistaakseni neuvoin tuota juttua täällä muutama vuosi sitten, searchillä löytynee. Radion säätöjen pitäisi toimia suoraan, vika voi olla kytkennässä, nappuloissa tai slip ringissä. Nappuloiden valot ei kerro mitään, niille tulee jännite valomodulilta joten niistä ei voi päätellä onko muut piuhat oikein.
    E39 528iA

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #3
      Onkohan vika siinä MF-paneelissa. Viestit välittyvät väyläkomentoina. Muistaakseni noissa ei sen kummempaa koodausta tarvita.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Tuolla viestistä #78 eteenpäin on juttua tuon cruisen purkin poistamisesta, siis jos auto on 9/96 vanhempi:
        E39 528iA

        Comment

        • whector
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 169
          • N/a

          #5
          Mulla on 96 alkuvuoden tekniikka tuossa autossa, ja aloin vähän wds:ää tarkastelemaan ja huomasin että 9/96 tekniikassa on lisätty joku ihmeen väyläohjain, ja tässä mulla ei sellaista ole. Koitanpa ottaa tuon väyläohjaimen piuhan ratista suoraan tohon oman e39 boksiin niin katotaan toimiiko vai syttyykö auto palamaan. raportoin miten kävi.

          Comment

          • whector
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 169
            • N/a

            #6
            Jes, eli toimii!

            Jos joku muu tuskastelee saman ongelman kanssa, niin katso ratista tulevaa 6 pinnistä johtoa, jossa 4 pinni on harmaa, 5 on tyhjä ja 6 on sininen. Vedä 4:nen irti, kuori johto, ja vedä siitä n. 30cm johto.

            Seuraavaksi ota hanskalokeron kuoret irti, ja sieltä löytyy MFL moduli. Raavi siitä ne valkoiset seinämät ja turhan päiväiset lisäkiinnikkeet irti siten, että näet 8 johtoa. Yksi johdoista on harmaa, vasemmalta katsottuna toinen (sinisen piuhan oikealla puolella). Kuori johtoa, ja liitä se juuri vedetty johto siihen.

            Johan alkaa radiot toimimaan, oli sitten 99 vuoden tai 9/96 vuoden mf-napit kyseessä. Tämä temppu siis toimii <9/96 tekniikan omaavissa e39:ssä.

            Comment

            • whector
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 169
              • N/a

              #7
              Houston, we still have a problem!

              Nyt ongelmana onkin noi pirun vakionopeudensäätimen napit. Sisäilmankierto menee itsestään päälle, ja vakkarin nappia painamalla sen saa pois, mutta se käynnistyy taas parin sekunnin jälkeen. Mutta vakkariin ei napit vaikuta mitenkään!

              Eli mitä tolle ongelmalle voisi tehdä?

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by whector View Post
                Eli mitä tolle ongelmalle voisi tehdä?
                Miksi et tee kuten tuossa #4 viestissä linkittämässäni viestiketjussa oli kerrottu? Se nyt kuitenkin toimi.
                E39 528iA

                Comment

                • whector
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 169
                  • N/a

                  #9
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Miksi et tee kuten tuossa #4 viestissä linkittämässäni viestiketjussa oli kerrottu? Se nyt kuitenkin toimi.
                  en malttanut lukea

                  nyt toimii kaikki. ohitin sen pirun mfl moduulin ja kaikki pelittää napeista aina valojensäätimeen. kiitos vinkeistä!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎