Mahtaakohan viskossa olla vika, kun lämpinä kiihdyttäessä kone " humisee", kuin vanhassa volvossa? Moottori kylmänä tätä ongelmaa ei ole.
E39 530da "humisee"
Collapse
X
-
Tags: None
-
?
Tutki pyöriikö visko kylmänä ja kuinka lujaa,älä sormin
, ota vaikka rullattu sanomalehti,pitäis melkein pysähtyä. Lämpimänä sen pitää tarttua paremmin kiinni, ja pyöriä tehokkaasti. Tocarilta suht edukkaasti uusi.
Originally posted by markus varjonen View PostMahtaakohan viskossa olla vika, kun lämpinä kiihdyttäessä kone " humisee", kuin vanhassa volvossa? Moottori kylmänä tätä ongelmaa ei ole.- BMW 540iA Touring -
- BMW 330Xi Touring -
-
kokeilepa ottaa ilmastointi pois kesken huminan. Mulla 530 da E61 autossa ilmastointi aiheuttaa juuri kuvailemasi kaltaista ääntä - itse asiassa vanhan volvon ääni. Ulos ääntä ei erota, mutta sisällä hiljaisessa autossa tuon kuulee - hiljaisissa nopeuksissa. En tiedä onko jotain vikaa, tuleeko hihnasta vai mikä. Kuulunut jo ainakin 30tkm.
Eip oo menoa häirinnyt eikä mitenkään häiritsevän kovaa ääntä pidä.________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
Viskon toimiessa oikein, niin juuri lämpimänä (kun visko on ottanut kiinni) kuuluu tuo humina viskon puhaltaessa ilmaa. Hetken puhkuttuaan (lämpötila laskenut) loppuu tuo puhina ja visko pyörii "vapaammin". Eli taitaa toimia siis oikein.
Hubraum statt spoiler!
Nyt: 530dA xDrive F11 -15
Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12
Comment
-
Sama juttu 320i -99. Aina kun auton käynnistää ja ajaa ykkösellä, niin visko huutaa ja ulvoo. Tuossa yhtenä kuumana päivänä ajoin 300 km matkan, niin visko meni aina välillä päälle ja hetken päästä se sammui. Silloin kun se oli päällä, tehot oli olemattomat. Voisko joku selittää, eikä suoraan ehdottaa viskon vaihtoa?
xzxz"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
Lämpimänä tämä humina kuuluu aina kaasua painaessa hieman reippaammin ja ei lopu, mutta jos ulkona on kylmempi ilma esim. +10 niin tämä humina ei ala edes kaupungissa. Eikä johdu ilmastointilaitteesta.:thinkOriginally posted by reinuk View PostViskon toimiessa oikein, niin juuri lämpimänä (kun visko on ottanut kiinni) kuuluu tuo humina viskon puhaltaessa ilmaa. Hetken puhkuttuaan (lämpötila laskenut) loppuu tuo puhina ja visko pyörii "vapaammin". Eli taitaa toimia siis oikein.
E92 325i
ex
E91 320d
E39 523
E39 530da
e38 740i
e39 530d
e32 735i
e30 320i
Comment
-
Mitä tuosta täytyy selittää??? Ei se korjaannu selittelyllä, vanha paska pois ja uutta tilalle.Originally posted by Alhimiq View PostSama juttu 320i -99. Aina kun auton käynnistää ja ajaa ykkösellä, niin visko huutaa ja ulvoo. Tuossa yhtenä kuumana päivänä ajoin 300 km matkan, niin visko meni aina välillä päälle ja hetken päästä se sammui. Silloin kun se oli päällä, tehot oli olemattomat. Voisko joku selittää, eikä suoraan ehdottaa viskon vaihtoa?
xzxz..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Sulla ei taida visko toimia kun noin toimii!! Mulla meinaan oli samanlainen kun sulla ja vaihdettiin visko ja nyt on todella herkkä lähtemään mukaan ja näin se kuuluukin!!!Originally posted by jsr85 View PostEipä taida toimia oikein, ei mulla ainakaan humise lämpimälläkään koneella oma auto, vaihda visko nii loppuu huminat.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
"Vanha paska" on vaihdettu ja tilalla on uusi. Vanha ei humissut koskaan, nyt humisee aika reippaasti kuumalla ilmalla.
Ihmetyttää aika radikaalinen tehon lasku, kun se humina alkaa. Mihin se vaikuttaa, että tehot menee?"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
Ainakaan e39:ssä 530d:ssä visko toimii silloin ok kun lömmöt ei nouse ja sen olemassa oloa ei kuule käytännössä koskaan. Omassa autossa oli vuoden päivät paska visko, joka tarrasi kiinni turhaan ja puhisi aina liikkeelle lähdössä vaikka kone kylmä. Kuumilla keleillä se puhisi myös aivan turhan herkästi. Nyt uudella viskolla puhinaa ei kuulu ollenkaan edes kuumilla keleilla ja lämmöt on kokoajan normaalissa. Ainakin dieselissä jos viskon olemassa olon kuulee siinä on melko varmasti vikaa. Sitä vois kuvitella, että mitä se haittaa jos se visko tarraa turhan herkästi kiinni, no mulla on päässyt nyt tankillisella 50km pidemmälle (Ilmastointi päällä, ilman varmaan vielä pidemmälle) uudella kunnolla toimivalla viskolla ja auto ei kuulosta vanhalta Volvolta missää tilanteessa.Originally posted by VolvoTDi View PostSulla ei taida visko toimia kun noin toimii!! Mulla meinaan oli samanlainen kun sulla ja vaihdettiin visko ja nyt on todella herkkä lähtemään mukaan ja näin se kuuluukin!!!
Yks syy näihin huonosti toimiviin viskoihin saatta olla niiden väärä varastointi. Viskokytkin pitäis säilyttää oikein päin hyllyssä. Väärässä asennossa sisällä oleva litku menee ilmeisti väärään paikaan ja kytkin ei toimi oikein.Last edited by MakeJ; 09-07-2009, 10:13.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
Comment