Auto 520d Touring manuaaliaskilla vm.2001.
Autolla ajettiin 550km matka, alussa sattumalta huomattiin kun ikkuna oli raollaan että vedätettäessä kuului vaimea naputus/takominen ja ääni kuului vain vedätettäessä. Ikkuna kiinni ei kuulunut mitään ylimääräistä. 500km ajon jälkeen pysähdyttiin huoltiskalle ja parkkeeraamisen yhteydessä alkoi kuulumaan jo tyhjäkäynnillä helvetinmoinen takominen/hakkaaminen niin pahasti ettei auto viitsinyt pitää käynnissä turhaan. Matkalla toki stopattiin jo150km aiemminkin mutta mitään turhaa ei silloin kuulunut. Kello oli kolme yöllä ja päätettiin ajaa loput n.20km päätepisteeseen. Autolla piti kiihdyttää ihan sairaan varovasti kun ääni oli muuten todella karunkuuloinen.
Nyt autoon on vaihdettu "uusi" vauhtipyörä (käytetty, 87tkm ajettu OiliJaloselta) ja uusi kytkinpaketti ja kardaanin kannatinlaakeri hässäkkä, ääni on edelleen sellainen ettei viitsi turhaa pitää tyhjäkäynnillä eikä todellakaan ajella.
Niin ja kun ääni muuttui ensimmäistä kertaa karuksi niin kytkinpolkimessa tuntui tykytystä, sama homma tuntuu edelleen.
Nyt otetaan hyviä arvauksia tai totuuspohjaista vahvaa tietämystä aiheesta :"Mikä vittu tuossa on vikana?"
Parit videot:
Käynnistyksessä kuuluu kolinaa myös moottorin etuosasta eli varmaan jostakin apulaitteesta (ei mahtunut oikein heilutteleen olisiko jossain väljää) ja toisessa videossa pumpataan kytkintä, ääni muuttu pahemmaksi kun kytkinpoljinta alkaa painamaan.
Vastaus alla olevaan: en usko että laakeroinnissa on vikaa, moottorin käynti on normaali vajaappyttyistä räklätystä eikä öljyssä ole mitään seassa ainakaan kun tikkua nostelee.
Autolla ajettiin 550km matka, alussa sattumalta huomattiin kun ikkuna oli raollaan että vedätettäessä kuului vaimea naputus/takominen ja ääni kuului vain vedätettäessä. Ikkuna kiinni ei kuulunut mitään ylimääräistä. 500km ajon jälkeen pysähdyttiin huoltiskalle ja parkkeeraamisen yhteydessä alkoi kuulumaan jo tyhjäkäynnillä helvetinmoinen takominen/hakkaaminen niin pahasti ettei auto viitsinyt pitää käynnissä turhaan. Matkalla toki stopattiin jo150km aiemminkin mutta mitään turhaa ei silloin kuulunut. Kello oli kolme yöllä ja päätettiin ajaa loput n.20km päätepisteeseen. Autolla piti kiihdyttää ihan sairaan varovasti kun ääni oli muuten todella karunkuuloinen.
Nyt autoon on vaihdettu "uusi" vauhtipyörä (käytetty, 87tkm ajettu OiliJaloselta) ja uusi kytkinpaketti ja kardaanin kannatinlaakeri hässäkkä, ääni on edelleen sellainen ettei viitsi turhaa pitää tyhjäkäynnillä eikä todellakaan ajella.
Niin ja kun ääni muuttui ensimmäistä kertaa karuksi niin kytkinpolkimessa tuntui tykytystä, sama homma tuntuu edelleen.
Nyt otetaan hyviä arvauksia tai totuuspohjaista vahvaa tietämystä aiheesta :"Mikä vittu tuossa on vikana?"
Parit videot:
Käynnistyksessä kuuluu kolinaa myös moottorin etuosasta eli varmaan jostakin apulaitteesta (ei mahtunut oikein heilutteleen olisiko jossain väljää) ja toisessa videossa pumpataan kytkintä, ääni muuttu pahemmaksi kun kytkinpoljinta alkaa painamaan.
Vastaus alla olevaan: en usko että laakeroinnissa on vikaa, moottorin käynti on normaali vajaappyttyistä räklätystä eikä öljyssä ole mitään seassa ainakaan kun tikkua nostelee.
Comment