e39 540ia m-sport

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    #1

    e39 540ia m-sport

    jep, eli otsikon mukainen auto tuli hommattua. ensimmäinen bimmeri ja vähän sitämukaa herännyt kysymyksiä. jos aiheita käsitelty niin linkkiä kehiin. mutta ei kovinmontaa ketjua haulla löytynyt e39 540:sta.

    eli asiaan...

    tosiaan tuossa omassa yksilössä ei cruise toimi. syttyy merkkivalo mittaristoon, mutta nopeutta ei saa lukittua? parin kokeilukerran jälkeen (päälle/pois) niin merkkivalo ei syty ennen kuin käynnistää auton uudelleen. kellään tietoa / hyvää arvausta mistä moinen voisi johtua?

    tuossa kun avasin konepellin niin en tiedä vedinkö vipua liian ylös vai mitä, mutta kuului pieni napsahdus, konepelti kyllä aukesi, mutta kun kiinni laittoin niin toinen puoli tuntuu olevan auki ja toinen kiinni. eikä konepelti enää aukea. vipu tuntuu hiukan tunnottomalta. olisiko vaijeri poikki vai jotain muuta?

    ja sitten vielä kolmas / neljäs asia. osaako joku foorumilaisista korjata noita pikseleitä ajotietokoneesta? itsellä osa pimeänä ja tekis mieli laittaa kuntoon. eli neuvoja miten korjataan tai sitten jos jollain on osaamista niin mieluusti maksan korjauksesta. samaan syssyyn vielä, että miten ajotietokone nollataan esim tankkauksen jälkeen? eli keskikulutus yms...

    taas tuli kysymyksiä, ja ehkä tyhmiä sellasia, mutta eka bemari niin ei oikeen tietoa mistään
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2
    Originally posted by joni88 View Post
    ja sitten vielä kolmas / neljäs asia. osaako joku foorumilaisista korjata noita pikseleitä ajotietokoneesta? itsellä osa pimeänä ja tekis mieli laittaa kuntoon. eli neuvoja miten korjataan tai sitten jos jollain on osaamista niin mieluusti maksan korjauksesta. samaan syssyyn vielä, että miten ajotietokone nollataan esim tankkauksen jälkeen? eli keskikulutus yms...
    Kerro ihmeessä mistä suunnalta olet?

    Vakkariin ohjeita:
    Last edited by peltone; 26-07-2009, 22:50.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • joni88
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 308

      #3
      joo tosiaan, itse vaikutan helsingissä

      kiitos linkistä
      G11 740e

      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8975
        • Kellokoski

        #4
        Nimimerkki Rahu ainakin korjaa noita pikseleitä ja onnistuu myös vikakoodin luku, sieltä voisi löytyä apua siihen mikä tuota vakkaria vaivaa?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #5
          Minkä ikäinen auto?
          Tässä juttua vakkarista: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=106753

          Comment

          • joni88
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 308

            #6
            autohan on vuosimallia 96. lisäystä, eli tuo konepeltivika selvinnyt. oli lukittunut vain toiselta puolelta ja vaiheri katkennut ettei saanut auki. tarkemmin se vaijerin toinen osa, eli se joka menee lukkoon kiinni, eli ei kabiiniin tuleva. mistähän sen osan sais ja paljonko mahtais maksaa?

            eniten nyt mietityttää tuo cruise, eli siihen vielä vinkkejä? luin nuo linkit muttei oikeen selvinny mitään :S

            niin ja vielä tuo miten saa nollattua esim. keskikulutuksen ajotietokoneesta yms muuta tiedot?
            Last edited by joni88; 27-07-2009, 15:48.
            G11 740e

            Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #7
              Originally posted by joni88 View Post
              autohan on vuosimallia 96. lisäystä, eli tuo konepeltivika selvinnyt. oli lukittunut vain toiselta puolelta ja vaiheri katkennut ettei saanut auki. tarkemmin se vaijerin toinen osa, eli se joka menee lukkoon kiinni, eli ei kabiiniin tuleva. mistähän sen osan sais ja paljonko mahtais maksaa?

              eniten nyt mietityttää tuo cruise, eli siihen vielä vinkkejä? luin nuo linkit muttei oikeen selvinny mitään :S

              niin ja vielä tuo miten saa nollattua esim. keskikulutuksen ajotietokoneesta yms muuta tiedot?
              Vaijerin saa merkkiliikkeestä, cruisestakin voi lukea vikakoodit ja jos ei autossa ole isoa navinäytöllistä ajotietokonetta niin kulutuksen voi nollata painamalla pitkään viiksen päässä olevaa BC-nappia.

              Comment

              • joni88
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 308

                #8
                Ei nollaudu siitä bc napista. Tossa ajotietokone on siinä mittariistossa. En sitte tiedä onko toi navinäytöllinen kun edellinen omistaja ottanu vaakio popit irti ja siinä kyllä joku navi vehje...
                G11 740e

                Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #9
                  Hae merkkiliikkeestä varuste lista. Ei maksa mitään
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • joni88
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 308

                    #10
                    noniin, sitte lisää kysymyksiä...

                    tilasin laakkoselle uuden vaijerin(kaksi vaijeria konehuoneen puolelle, ohjaamoon tuleva on kunnossa). huomenna haen ne ja pitäs lauantaina vaihtaa ne vaijerit. eli noi on sinne lukkojen puolelle tulevat, onko niissä mitään mahdottomia työvaiheita? eli jos joku on vaihtanut niin vois kertoa lyhyesti tai pitkästi vaiheittain miten homma tapahtuu. kiitoksia jo etukäteen...

                    sitte toinen homma...

                    onko noihin 540:siin lastua kannattavaa laitaa? ennen omistanut lähes poikkeuksetta turboautoja ja niissähän lastun tuoma teho on kohtuu hyvä, mutta vapariin en koskaan ole laittanut. eli pikku piristys olis paikallaan, mietinkin että mistä lastuja saisi kohtuuhinnoin, ja paljonko uskaltaa tehonnousun olevan? joskus kuulin saava esim. e36 325 bemarii lastuja 40€ jne... kysyin eräältä foorumilaiselta joka lastuja myy, mutta hänellä ei ollut sopivaa lastua. eli mitään 500e en ajatellut maksaa 10:stä lisähepasta. olisko joku foorumilla joka tekee softia/lastuja?
                    G11 740e

                    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                    Comment

                    • iceroadracing
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 146

                      #11
                      Originally posted by joni88 View Post
                      noniin, sitte lisää kysymyksiä...

                      tilasin laakkoselle uuden vaijerin(kaksi vaijeria konehuoneen puolelle, ohjaamoon tuleva on kunnossa). huomenna haen ne ja pitäs lauantaina vaihtaa ne vaijerit. eli noi on sinne lukkojen puolelle tulevat, onko niissä mitään mahdottomia työvaiheita? eli jos joku on vaihtanut niin vois kertoa lyhyesti tai pitkästi vaiheittain miten homma tapahtuu. kiitoksia jo etukäteen...

                      sitte toinen homma...

                      onko noihin 540:siin lastua kannattavaa laitaa? ennen omistanut lähes poikkeuksetta turboautoja ja niissähän lastun tuoma teho on kohtuu hyvä, mutta vapariin en koskaan ole laittanut. eli pikku piristys olis paikallaan, mietinkin että mistä lastuja saisi kohtuuhinnoin, ja paljonko uskaltaa tehonnousun olevan? joskus kuulin saava esim. e36 325 bemarii lastuja 40€ jne... kysyin eräältä foorumilaiselta joka lastuja myy, mutta hänellä ei ollut sopivaa lastua. eli mitään 500e en ajatellut maksaa 10:stä lisähepasta. olisko joku foorumilla joka tekee softia/lastuja?
                      älä lastuta! ei hyötyä!

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8008
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by joni88 View Post
                        ja sitten vielä kolmas / neljäs asia. osaako joku foorumilaisista korjata noita pikseleitä ajotietokoneesta? itsellä osa pimeänä ja tekis mieli laittaa kuntoon.
                        Ehdottomasti Rahulle vain, tänään omaa uusvanhaa miinaani hänellä käytin ja homma hoitui päivän varotusajalla Niin ja nyt oli jo toinen auto jonka hänelle kuskasin
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • joni88
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 308

                          #13
                          noniin, nyt on sitte vaijerit vaihdettu. eipä vika sillä korjaantunut. on siitä kuskinpuolen lukosta joku osa haljennut eikä vaijeri pysy siinä kiinni. itsellä meni jo hermot tuon vaijerihomman kanssa. kysymys onkin, että paljonkohan uusi lukko maksaa ja jos vie korjaamolle (ei laakkoselle) niin kuinka monta työtuntia tuohon luulisi menevän?
                          G11 740e

                          Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                          Comment

                          • Administrator
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 76
                            • Tre

                            #14
                            Originally posted by joni88 View Post
                            noniin, nyt on sitte vaijerit vaihdettu. eipä vika sillä korjaantunut. on siitä kuskinpuolen lukosta joku osa haljennut eikä vaijeri pysy siinä kiinni. itsellä meni jo hermot tuon vaijerihomman kanssa. kysymys onkin, että paljonkohan uusi lukko maksaa ja jos vie korjaamolle (ei laakkoselle) niin kuinka monta työtuntia tuohon luulisi menevän?
                            Jos siinä lukkopellissä olevassa lukossa on vikaa ja kädessäsi on edes 2 sormeä niin vaihda itse. Ostat vaikka purkamolta lokon ja halpahallista oikean kokoisen torx-avaimen, lukko on kolmella ruuvilla kiinni ja vaihto käy nopeasti.

                            Korjaamo varmaan velottaa tuosta 1/2-1 tunnin työn, luulisi satasella sieltäkin selviävän.

                            Comment

                            • joni88
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 308

                              #15
                              nimenomaan siinä lukossa johon se vaijeri tulee kiinni. se osa johon vaijeri tulee, on lohjennut eikä vaijeri pysy paikallaan. vaihtaisin varmaankin ite, mutta ei oikein paikkaa jossa tehä. tuossa pihalla ikävä vääntää. kannattaako tuo lukko vaihtaa ylä vai alakautta? vaijerit vaihdoin yläkautta. tosiaan tuo konepeltihän ei aukea kun vaijeri irti lukosta ja pelti kiinni. mitenhän tuon sais auki?
                              G11 740e

                              Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                              Comment

                              Working...
                              X