memebuy23buy

e39 540ia m-sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    #16
    pitänee koittaa tuota itse vaihtaa, jos vaikka onnistuis ja säästäs pari markkaa...

    mitenhän nuo munuaiset saa irti ehjänä ulkokautta? eli konepelti siis jumissa ja pitäs jotenki päästä kampeemaan lukko auki?
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

    Comment

    • joni88
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 308

      #17
      vähä nostetaan aihetta.

      eli tuo konepellin vaijeri on tullu vaihdettua, samoin lukot.

      vielä pari asiaa olis toimenpiteitä tarviimassa. eli tuo cruise pitäs saada kuntoon. eli mistähän sais uuden / käytetyn ohjausyksikön? soiteltu moneen purkaamoon mutta hiljaista on ollut. eli tosiaan tietääkö kukaan paljonko toi sitte marmoritiskillä maksais tai saako jostain tarvikkeena, tai käytettynä?

      sitten olis nuo etuvanteet jotka on kierot. ravistaa noin 80kmh vauhdissa. on tasapainotettu jolloin myös todettu kieroiksi. tietääkö kukaan pajaa joka vanteita suoristaisi kohtuu hinnoin? amrif:iin soitin ja sanoi että on kiirettä ja hinta olis noin 100-150€, tosin en oikeen selvää saanut oliko yhden vai kahden vanteen hinta... tosiaan, itse vaikutan pk-seudulla eli mitä lähempänä sitä parempi.

      niin ja tarkennusta autoon, eli 8/96 käyttöönotto, automaattim ja mitähän muuta....
      G11 740e

      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

      Comment

      • myssy
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 258
        • Lakend

        #18
        Originally posted by joni88 View Post
        vähä nostetaan aihetta.

        eli tuo konepellin vaijeri on tullu vaihdettua, samoin lukot.

        vielä pari asiaa olis toimenpiteitä tarviimassa. eli tuo cruise pitäs saada kuntoon. eli mistähän sais uuden / käytetyn ohjausyksikön? soiteltu moneen purkaamoon mutta hiljaista on ollut. eli tosiaan tietääkö kukaan paljonko toi sitte marmoritiskillä maksais tai saako jostain tarvikkeena, tai käytettynä?

        sitten olis nuo etuvanteet jotka on kierot. ravistaa noin 80kmh vauhdissa. on tasapainotettu jolloin myös todettu kieroiksi. tietääkö kukaan pajaa joka vanteita suoristaisi kohtuu hinnoin? amrif:iin soitin ja sanoi että on kiirettä ja hinta olis noin 100-150€, tosin en oikeen selvää saanut oliko yhden vai kahden vanteen hinta... tosiaan, itse vaikutan pk-seudulla eli mitä lähempänä sitä parempi.

        niin ja tarkennusta autoon, eli 8/96 käyttöönotto, automaattim ja mitähän muuta....
        Pk-seudulla vissiinki ainut on Amrif, kiireitä tietenkin on koska harva niitä vanteita oikasee. Voin vaan suositella sitä puljua, frendi on siellä töissä ja työnjälki on todetusti hyvää!
        E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #19
          Originally posted by joni88 View Post
          vähä nostetaan aihetta.

          eli tuo konepellin vaijeri on tullu vaihdettua, samoin lukot.

          vielä pari asiaa olis toimenpiteitä tarviimassa. eli tuo cruise pitäs saada kuntoon. eli mistähän sais uuden / käytetyn ohjausyksikön? soiteltu moneen purkaamoon mutta hiljaista on ollut. eli tosiaan tietääkö kukaan paljonko toi sitte marmoritiskillä maksais tai saako jostain tarvikkeena, tai käytettynä?

          sitten olis nuo etuvanteet jotka on kierot. ravistaa noin 80kmh vauhdissa. on tasapainotettu jolloin myös todettu kieroiksi. tietääkö kukaan pajaa joka vanteita suoristaisi kohtuu hinnoin? amrif:iin soitin ja sanoi että on kiirettä ja hinta olis noin 100-150€, tosin en oikeen selvää saanut oliko yhden vai kahden vanteen hinta... tosiaan, itse vaikutan pk-seudulla eli mitä lähempänä sitä parempi.

          niin ja tarkennusta autoon, eli 8/96 käyttöönotto, automaattim ja mitähän muuta....
          Mulla vois olla sopiva boksi tohon. Pitää vaan tarkastaa että jenkkimallissa on samanlainen cruisen ohjainboksi. pistä viestiä 040 - 5724202 jos kinnostaa T: Mika L.
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • joni88
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 308

            #20
            noniin, sitte taas pitäs bimmerii alkaa huoltaa. eli öljynvaihto edessä. koitin haulla ,muttei oikee löytyny. eli mitä öljyä kannattaa koneeseen laittaa? ja paljonko sitä menee? varmaan joku tarvike suodatin motonetistä on ihan käypänen?
            G11 740e

            Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8004
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by joni88 View Post
              noniin, sitte taas pitäs bimmerii alkaa huoltaa. eli öljynvaihto edessä. koitin haulla ,muttei oikee löytyny. eli mitä öljyä kannattaa koneeseen laittaa? ja paljonko sitä menee? varmaan joku tarvike suodatin motonetistä on ihan käypänen?
              Manuaalissa lukee öljysuositukset ja määrät
              Tarvikesuodatin kyllä passaa.
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10114
                • KVLA

                #22
                Originally posted by joni88 View Post
                noniin, sitte taas pitäs bimmerii alkaa huoltaa. eli öljynvaihto edessä. koitin haulla ,muttei oikee löytyny. eli mitä öljyä kannattaa koneeseen laittaa? ja paljonko sitä menee? varmaan joku tarvike suodatin motonetistä on ihan käypänen?
                Omassa 540:ssä olen käyttänyt Castrol Magnatec 5W-40.Loppui tuo pieni nostajien räklätyskin Mobilin jäljiltä,mitä edellinen öljynvaihtaja/omistaja oli taannoin koneeseen laittanut.Venttiilikoppien tiivisteiden vaihdon jälkeen ei tuota Castrolin öljyä häviä yhtään öljynvaihtovälillä.Ml. 168tkm ja vaihtoväli n.10tkm.
                Tarvikesuodatin on ihan ok,jos valkkaa jonkun laatumerkkisen.Niissä tulee yleensä mukana kaikki tiivisteetkin,mitä orkkiksessakin.Halvimmissa "harakiri" suodattimissa näitä ei välttämättä ole mukana.Osa tiivisteistä voi olla.
                Last edited by Heguli 31; 26-08-2009, 08:24.

                Comment

                • joni88
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 308

                  #23
                  joo, varmaa lukeeki manuaalissa, mutta sellaista kun ei itsellä ole .
                  jostain luin että noin 8litraa menis öljyä suodattimen kanssa... pitänee käydä vkl aikana hakea öljyt ja suodatin. mitä tiivisteitä siinä suodattimen mukana tulisi sitte olla? että tietää onko kaikki mukana jos tarvike suotimen hommaan...
                  G11 740e

                  Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                  Comment

                  • joni88
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 308

                    #24
                    kysellääs nyt sitten taas...

                    eli tää nyt kuuluis ehkä hifi puolelle, mut kysytää nyt tässä kun sieltä ei vastausta löytyny enkä uutta aihetta viitsi aloittaa...

                    eli kun auton starttaa niin soittimessa pysyy muut toiminnot asetuksissaan paitsi fader ja balance. ne liikkuvat aina niin että balance on hiukan oikealla ja fadet kokonaan takana. mites ton sais nollattua silleen että alkas pysymään muistissa?

                    että mitäs huoltoja tulis tehä tolle autolle kun ajettu 270tkm suunnillee ja siinä joulukuusessa palaa käynnistyksen yhteydessä yksi vihreä ruutu? itellä kun ei ohjekirjaa tai huoltokirjaa ole niin olis kiva tietää onko noilla kilsoilla jotain tärkeää tehtäbä joka poikkeaa normihuolloista?

                    sitte kolmas, että mites muilla 540 automaatin omistajilla on, että missä vaiheessa auto alkaa "vetää"? itsellä kun lyö sportilla kaasun vaikkapa paikaltaan pohjaan niin kyllä liikkuu, mutta todellinen veto alkaa siine 3500-4000rpm kohdalla, sama myös vauhdista lähetettäessä.... mietinkin että kun vikakoodeja ei anna niin olisko maffi kulunu yms...
                    G11 740e

                    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      #25
                      Originally posted by joni88 View Post
                      kysellääs nyt sitten taas...

                      eli tää nyt kuuluis ehkä hifi puolelle, mut kysytää nyt tässä kun sieltä ei vastausta löytyny enkä uutta aihetta viitsi aloittaa...

                      eli kun auton starttaa niin soittimessa pysyy muut toiminnot asetuksissaan paitsi fader ja balance. ne liikkuvat aina niin että balance on hiukan oikealla ja fadet kokonaan takana. mites ton sais nollattua silleen että alkas pysymään muistissa?

                      että mitäs huoltoja tulis tehä tolle autolle kun ajettu 270tkm suunnillee ja siinä joulukuusessa palaa käynnistyksen yhteydessä yksi vihreä ruutu? itellä kun ei ohjekirjaa tai huoltokirjaa ole niin olis kiva tietää onko noilla kilsoilla jotain tärkeää tehtäbä joka poikkeaa normihuolloista?

                      sitte kolmas, että mites muilla 540 automaatin omistajilla on, että missä vaiheessa auto alkaa "vetää"? itsellä kun lyö sportilla kaasun vaikkapa paikaltaan pohjaan niin kyllä liikkuu, mutta todellinen veto alkaa siine 3500-4000rpm kohdalla, sama myös vauhdista lähetettäessä.... mietinkin että kun vikakoodeja ei anna niin olisko maffi kulunu yms...
                      Kohta on joku huolto edessä. Ruutuun tulee teksti "oil service" tai "inspection" sitten kun on aika. Inspection on joko 1 tai 2. Menee näin: Inspection 1 - oil service - inspection 2 - oils service- jne.

                      Sielläpä se 3t rpm jälkeen heräilee se pata, toki eloa on tyhjäkäynnistä alkaen.
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • V-Power
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1333
                        • Varsinais-Suomi

                        #26
                        Jos se huoltohistoria on täysi mysteerio niin aloittaisin 2 huollolla ja siitä sitten normisti huolto ohjelman mukaan.
                        Öljynä castrol magnatec on toimiva vaihtoehto, itsellä pyörinyt ne ennen useamman kerran, mutta nyt viime huollossa näyttivät laittaneen castrollin edgeä.
                        Last edited by V-Power; 31-08-2009, 15:52.
                        E36 95 316i Sedan
                        E39 97 540i Touring
                        E46 99 320Ci Coupe
                        E53 01 X5 4,4 V8
                        E65 05 730d
                        F10 11 523i Sedan
                        F90 08 320i Sedan

                        Comment

                        Working...
                        X